Data wydania: Anulowana
Schwarzenberg to przygodowa gra akcji autorstwa zespołu deweloperskiego studia Radon Labs. Gracz wciela się w naukowca, który wraz z niewielkim oddziałem skierowany zostaje do odizolowanej przez siły alianckie i radzieckie tuż po zakończeniu II wojny światowej tytułowej miejscowości. Rozgrywka w dużej mierze utrzymana jest w konwencji skradanki. Prace nad grą zostały wstrzymane w 2003 roku.
Schwarzenberg to przedstawiciel coraz popularniejszego gatunku „Stealth Action” rozgrywający się w 1945 roku, w chwili upadku III Rzeszy. Autorzy nazywają Schwarzenberg „Thrillerem historycznym”, a rozgrywkę określają mianem „60% Silent Shooter Action - 40% Adventure”. Jak wspomniano powyżej akcja gry toczy się w 1945 roku. Europa została całkowicie spustoszona przez wojnę, armie alianckie już niemal całkowicie pokonały niemiecką potęgę i wyzwoliły spod jarzma nazizmu wszystkie kraje, miasta i wioski, za wyjątkiem jednego tylko miejsca, tytułowego Schwarzenbergu. Wojska amerykańskie pod dowództwem generała Pattona otrzymały „dziwny” rozkaz nie zajmowania tej miejscowości, a jedynie odizolowania jej od świata i otoczenia wraz z oddziałami Armii Czerwonej ścisłym kordonem. Od razu zaczęły się pojawiać coraz bardziej fantastyczne pogłoski dotyczące Schwarzenbergu, iż jest to tajna baza nazistów, miejsce składowania ogromnych bogactw i skarbów czy też projektów super broni III Rzeszy. Gracz staje się alianckim naukowcem, który ma towarzyszyć oddziałowi żołnierzy wysłanemu z misją zinfiltrowania nazistowskiego bastionu w Schwarzenbergu. Na pozór rutynowe zadanie szybko przeobraża się w prawdziwy koszmar, który doprowadzi nas do odkrycia okropnych tajemnic tego miejsca i otaczającej go sieci zdrady i kłamstw.
Historia opisana w grze bazuje na faktach i wydarzeniach historycznych, a akcja rozgrywa się na terenach Erzgebirge, górskiego regionu położonego we wschodnich Niemczech (Schwarzenberg to prawdziwa miejscowość, a na dodatek, to w niej wychowali się autorzy tej produkcji). Gwarantuje to, iż szczegółowo odtworzono całe tamtejsze otoczenie i teren, w tym stare zamczyska, okoliczne jaskinie, lasy, osady ludzkie, itp. (zbieranie potrzebnych informacji, spisywanie relacji przodków o tzw. „Wolnej Republice Schwarzenbergu” zajęło około 12 lat). Autorzy zapewniają, iż wszystko jest w 100% zgodne z rzeczywistością, w tym też występująca w grze broń, pojazdy i pozostałe wyposażenie - całość stworzono w oparciu o eksponaty znajdujące się w berlińskich muzeach. Niemal każdy problem z jakim się zetkniemy można rozwiązać na dwa sposoby: agresywny z użyciem broni, lub bardziej finezyjny, wymagający myślenia i odrobiny inwencji. Za przedstawienie świata i akcji odpowiada zaawansowany silnik graficzny własnej produkcji „The Nebula Device”, którego poprzednie wersje wykorzystano w takich tytułach jak: Urban Assault oraz Project Nomads.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Firma RadonLabs poinformowała, iż anulowano prace nad grą akcji osadzoną w realiach Drugiej Wojny Światowej – Schwarzenberg. Jednak, jak zapowiada firma technologia, która wykorzystywana była przy rzeczonym tytule zostanie użyta przy pracach nad nowym projektem.
gry
Piotr Siejczuk
3 września 2003 13:56
zanonimizowany45782 Legend
Zapowiada sie niesamowicie. Tylko ta data wydania...
zanonimizowany18431 Legend
A ja myślałem że chodzi o tego skoczka ;)))