Data wydania: 2 sierpnia 2019
Lekko odświeżona i rozbudowana wersja wydanej w 1987 roku drugiej odsłony cyklu Saboteur. W Saboteur II: Avenging Angel wcielamy się w Ninę, której zadaniem jest zmiana kursu rakiety wyposażonej w ładunek nuklearny, nim ta zostanie wystrzelona przez siły wroga. Produkcja została opracowana przez polskie studio SimFabric, a czuwał nad nią twórca oryginału – Clive Townsend.
Gracze
Saboteur II: Avenging Angel to nieznacznie odświeżona i rozbudowana wersja drugiej odsłony cyklu Saboteur, której pierwowzór zadebiutował w 1987 roku. Podobnie jak miało to miejsce w przypadku remastera pierwszej części serii, mamy do czynienia z platformową grą akcji z elementami skradanki. Za stworzeniem i wydaniem tego tytułu stoi polska firma SimFabric, a w pracach nad nim czuwał twórca oryginału – Clive Townsend.
Akcja Saboteur II: Avenging Angel toczy się po wydarzeniach z pierwszej odsłony cyklu. Główną bohaterką gry jest Nina, czyli siostra wojownika ninja znanego z „jedynki”. Jej zadaniem jest przedarcie się do tajnej bazy wojskowej oraz zmiana kursu rakiety wyposażonej w ładunek nuklearny, którą wróg zamierza wystrzelić w niedługim czasie. By misja Niny zakończyła się powodzeniem, po wszystkim bohaterka musi jeszcze opuścić to miejsce w jednym kawałku.
W Saboteur II: Avenging Angel akcję ukazano z boku. Podobnie jak miało to miejsce w pierwszej części serii, podczas przemierzania rozbudowanych poziomów należy nieustannie mieć się na baczności. Na drodze Niny stają bowiem przeciwnicy, którzy mogą posiadać broń palną; poza tym protagonistka musi stawić czoła niebezpiecznym pumom. Bohaterka nie jest jednak bezbronna, gdyż potrafi walczyć wręcz oraz robić użytek ze znalezionej broni (mniej lub bardziej improwizowanej). Poza tym od czasu do czasu natrafiamy na blokujące dalszą drogę elementy tutejszego systemu bezpieczeństwa, które musimy neutralizować.
Na tle pierwowzoru opisywany tytuł wyróżnia się za sprawą nowych etapów i przeciwników, a także wątków fabularnych rozszerzających opowiedzianą tu historię. Oprócz tego znalazło się tu miejsce na rozmaite easter eggi i inne sekrety czekające na odkrycie.
Pod względem jakości oprawy graficznej Saboteur II: Avenging Angel pozostaje wierny oryginałowi. Niemniej, twórcy zaimplementowali tu specjalne filtry obrazu, oddające wygląd pierwowzoru na poszczególnych platformach, na których się ukazał (czyli ZX Spectrum, Commodore 64, Amstrad CPC, MS DOS oraz Special Retro VGA). Dopełnieniem tego wszystkiego są nowe utwory, przy akompaniamencie których toczy się rozgrywka.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 2 sierpnia 2019Polskie napisy
Nintendo Switch 2 sierpnia 2019Polskie napisy
PlayStation 4 14 lutego 2020Polskie napisy
Wymagania sprzętowe gry Saboteur II: Avenging Angel:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 8 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 300 MB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5, 16 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 lub lepsza, 350 MB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
BongMan Pretorianin
Ło Jezu, przeczytałem Saboteur II i myślałem, że to kontynuacja świetnej gry The Saboteur, a to jakieś gówno.
zanonimizowany146624 Legend
Łe, byłem pewien, że to Requiem Avenging Angel 2, a tu jakaś kiszka :/
lifter Legend
Ło Jezu, myślałem że to polski remake kultowej gierki z lat 80, w współudziale z oryginalnym twórcą, a tu się okazało, że faktycznie.
BartheekOfficiall Legionista
Katowało się na Commodore 64 we wczesnych latach 90. :)
Ale ta odświeżona wersja na PC (Steam) też jest bardzo dobra.