Rising Thunder to wydane na PC mordobicie, będące rzadkim przypadkiem przedstawiciela tego gatunku opracowanego wyłącznie z myślą o komputerach. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i stworzyło ją studio Radiant Entertainment, którego założycielami są Tom Cannon (ojciec turnieju Evo Championship Series) oraz Tony Cannon, czyli twórca systemu GGPO, pozwalającego na mocne zminimalizowanie lagów podczas rozgrywania sieciowych pojedynków w bijatyki na emulatorach automatów. Natomiast głównym projektantem Rising Thunder był Seth Killian, który pracował m.in. nad Street Fighter IV.
W grze kierujemy potężnymi robotami bojowymi, wyposażonymi w różne umiejętności specjalne. Rozgrywka polega na toczeniu pojedynków jeden na jednego. Możliwe jest rywalizowanie ze sztuczną inteligencją, ale w praktyce stanowi to jedynie trening przed prawdziwą zabawą, jaką są potyczki z innymi ludźmi.
Celem autorów było opracowanie przystępnego mordobicia, które jednocześnie wciąż będzie oferowało sporo głębi. Osiągnięte to zostało poprzez uproszczenie sterowania, tak aby nawet początkujący gracz mógł z łatwością wykonywać wszystkie nawet najbardziej skomplikowane ruchy, zamiast męczyć się z kręceniem np. połowy koła połączonego z długą kombinacją przycisków. Sterowanie zaprojektowano więc od podstaw z myślą o klawiaturze i każdy atak przypisany jest do pojedynczego klawisza. Sprawia to, że o zwycięstwie decyduje głównie refleks i taktyka, a nie wyuczone na pamięć skomplikowane kombinacje. Nie znaczy to jednak, że gra pozbawiona jest głębi. O ile sterowanie postacią jest banalnie łatwe, to sama rozgrywka jest na tyle bogata, że różnica w umiejętnościach między początkującymi i weteranami jest ogromna.
Z tym pomysłem współgra położenie nacisku na rozgrywki sieciowe. W grze nie znajdziemy opcji zabawy na wspólnym ekranie. Umożliwiło to autorom wyposażenie postaci w unikalne zdolności, takie jak np. niewidzialność. W starych bijatykach taka moc powodowała, że również dysponujący nią gracz nie widział swojego wojownika. W Rising Thunder ten problem nie istnieje. Ponadto autorzy przygotowali system wyszukiwania partnerów o podobnym poziomie umiejętności który sprawia, że dobrze bawić się będą nawet nowicjusze.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Radiant Entertainment
Wydawca: Radiant Entertainment
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Dziś piszemy o planach stworzenia komiksu w uniwersum Sea of Thieves, premierze przygodowego DLC do Planet Coaster, aktualizacji Speedcross do Need for Speed: Payback i o rychłym udostępnieniu plików anulowanej bijatyki Rising Thunder w modelu open source. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
19 grudnia 2017 14:50
Firma Riot Games, właściciel League of Legends, wykupiło studio Radiant Entertainment, pracujące nad grami Stonehearth oraz Rising Thunder. Niestety, z tego powodu serwery drugiej z wymienionych produkcji zostaną wyłączone 18 marca.
gry
Jakub Błażewicz
9 marca 2016 11:26
Studio Radiant Entertainment zakończyło zamknięte testy alfa Rising Thunder. Jednocześnie ruszyły otwarte testy tej pecetowej bijatyki z robotami, w związku z czym wersja alfa jest dostępna za darmo z oficjalnej strony gry.
gry
Jakub Błażewicz
11 sierpnia 2015 11:35
Znane ze strategii Stonehearth studio Radiant Entertainment pracuje nad mordobiciem Rising Thunder. Gra powstaje wyłącznie na pecety i projektowana jest głównie z myślą o sterowaniu za pomocą klawiatury.
gry
Adrian Werner
21 lipca 2015 11:52