
Data wydania: 17 listopada 2009
Mobilna gra z gatunku action/RPG, wzorowana na największych komputerowych klasykach pokroju serii Gothic czy The Elder Scrolls. Wcielamy się w bohatera, który wykorzystując moc tytułowego miecza, musi odkryć prawdę o własnym pochodzeniu i rozprawić się z zagrażającym krainie demonem. Rozgrywka koncentruje się przede wszystkim na akcji, zaś elementy RPG sprowadzone zostały do niezbędnego minimum.
Platformy:
Apple iOSAngielskie napisy i dialogi
Producent: Crescent Moon Games
Wydawca: Chillingo LTD
Ograniczenia wiekowe: 12+
Ravensword: The Fallen King to stworzone z myślą o smartfonach i tabletach z systemem iOS trzecioosobowe RPG akcji, inspirowane znanymi z komputerów PC seriami Gothic i The Elder Scrolls. Za powstanie gry odpowiada debiutujące amerykańskie studio Crescent Moon Games, które za cel postawiło sobie odtworzenie na urządzeniach przenośnych klimatu gier action RPG, znanych z „dużych” platform sprzętowych.
Akcja gry Ravensword: The Fallen King rzuca gracza w sam środek bliżej nieznanej krainy fantasy, która została nawiedzona przez siejącego spustoszenie demona. Dotychczasowy władca królestwa wraz ze swoim dziedzicem zginęli w walce ze złem, a w świecie gry zapanował chaos, w którym doskonale odnalazły się różnorakie stwory z piekła rodem. Zadaniem gracza jest odkrycie prawdy o własnym pochodzeniu i pokonanie złowrogiego demona, a środkiem do tego celu okaże się tytułowy, mityczny miecz o nazwie Ravensword.
Mechanika rozgrywki czerpie wzorce ze wspomnianych na wstępie klasyków gatunku, jednakże z uwagi na ograniczenia urządzeń przenośnych, całość poddana została dość wyraźnym uproszczeniom. Zabawa sprowadza się więc do przemierzania kolejnych, (z łącznie dziesięciu) niezbyt rozbudowanych lokacji i eliminacji napotkanych potworów. A wszystko to oczywiście po to, aby zdobyć odpowiednie zasoby złota i doświadczenia, które okażą się niezbędne by w finale opowieści stawić czoła demonowi.
Całość koncentruje się przede wszystkim na akcji, zaś elementy RPG zostały w grze sprowadzone do niezbędnego minimum. Wraz z rozwojem postaci, jej parametry są automatycznie modyfikowane, a w grze nie znajdziemy żadnych dodatkowych umiejętności, które pozwoliłyby rozwijać bohatera wedle własnych preferencji. Ubogo prezentuje się także zestaw dostępnej broni i zbroi (ekwipunek nie został opisany żadnymi współczynnikami), a do dyspozycji mamy wyłącznie jeden rodzaj magicznej mikstury. Mimo że akcja gry toczy się w realiach fantasy i na naszej drodze nierzadko stają takie stwory jak orki, trolle, ogry i demony, w grze nie zaimplementowano też możliwości uczenia się jakichkolwiek czarów.
W zależności od preferencji, akcję gry obserwować możemy z perspektywy pierwszo- lub trzecioosobowej, wykorzystując do sterowania typowy dla gier mobilnych duet wirtualnego joysticka oraz przycisków akcji. Najmocniejszą stroną gry jest oprawa graficzna, która odznacza się sporym zróżnicowaniem lokacji oraz odpowiednią atmosferą i wyróżnia się na plus spośród podobnych mobilnych produkcji gatunku action RPG.
Autor opisu gry: Retromaniak