68. Gry Zręcznościowe PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 68. Gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

3D Ultra Pinball: The Lost Continent
Zręcznościowe 31 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii pinballi, prezentującej nowatorskie podejście do tego klasycznego gatunku. Tym razem fabuła przenosi nas na wyspę, opanowaną przez dinozaury-mutanty a zabawa toczy się na 16 nieco mniej rozbudowanych stołach.

Wyspa 7 Skarbów
Zręcznościowe 22 maja 1997
Treasure Island to zajmująca gra platformowa stworzona przez zespół Rebelmind. Na wielbicieli tego typu rozrywki czaka tu 13 różnorodnych poziomów pełnych niebezpiecznych pułapek i groźnych przeciwników.

Double Agent
Zręcznościowe 12 kwietnia 1997
Double Agent to wyprodukowana przez studio Flair Software gra zręcznościowa, która pod wieloma względami przypomina słynny cykl Spy vs. Spy, święcący największe tryumfy w połowie lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia.

SlamTilt: The Pinball Game
Zręcznościowe 20 marca 1997
SlamTilt to kolejny pinball sygnowany logiem 21st Century Entertainment. Tym razem żmudnego zadania stworzenia dwuwymiarowej wariacji na temat metalowej kulki i flipperów podjęła się mała firma Liquid Entertainment. Dodajmy od razu, że wyszła z tej batalii obronną ręką.

Sonic R
Zręcznościowe 15 marca 1997
Niesamowita trójwymiarowa gra zręcznościowa, w której Sonic z przyjaciółmi, chcąc pokrzyżować plany Dr. Robotnika, biorą udział w zwariowanych wyścigach.

The Lost Vikings 2
Zręcznościowe 3 marca 1997
Druga część gry zręcznościowo-logicznej The Lost Vikings. Musimy pomóc trójce Wikingów powrócić z innego wymiaru do swej rzeczywistości i pokonać złego Tomatora.

Disney's Hercules
Zręcznościowe 1 stycznia 1997
Dwuwymiarowa platformówka na podstawie filmu animowanego wytwórni Walta Disneya. Wcielamy się w rolę Herkulesa, który próbuje udowodnić, że jest godzien zasiadania na Olimpie wraz z bogami. W tym celu pokonujemy licznych przeciwników znanych z mitologii, skaczemy po półkach skalnych i przygotowujemy się na ostateczne starcie z Hadesem.

Rayman Uczy Matmy i Polaka
Zręcznościowe 31 grudnia 1996
Gra edukacyjna stworzona na fali sukcesu gry Rayman. Twórcom udało się połączyć oryginalną mechanikę kolorowej platformówki z wartościami edukacyjnymi, dzięki czemu podczas zabawy dzieciaki intuicyjnie doskonalą umiejętności z zakresu języka polskiego i matematyki.

Batman Forever
Zręcznościowe 30 listopada 1996
Bijatyka w stylu arcade, inspirowana serią filmów i komiksów o człowieku-nietoperzu, szerzej znanym pod pseudonimem Batman. Sterując bohaterem, przemierzamy kolejne poziomy pełne różnorodnych wrogów, by wraz z naszym towarzyszem o imieniu Robin uratować Gotham City.

GEX
Zręcznościowe 7 listopada 1996
Klasyczna side-scrollowa platformówka, w której wcielamy się w postać sympatycznej jaszczurki z rodziny gekonów. Nasz bohater zostaje wciągnięty do telewizora przez złowrogiego Reza, który opanował świat mediów i za jego pomocą pragnie osiągnąć władzę nad światem. Aby uwolnić się z pułapki, Gex musi przemierzyć szereg zróżnicowanych światów, inspirowanych różnymi gatunkami filmowymi.

3D Ultra Pinball: Creep Night
Zręcznościowe 23 września 1996
Sequel nietypowego pinballa firmy Sierra, łączącego mechanikę klasycznych salonowych automatów z elementami fabuły i nieograniczoną kreatywnością twórców. Tym razem do naszej dyspozycji oddano trzy zupełnie nowe stoły, których stylistyka wyraźnie nawiązuje do horroru.

Super Star Wars
Zręcznościowe 9 września 1996
Reedycja klasycznej gry zręcznościowej z konsoli SNES. W grze wcielamy się w Luke'a Skywalkera, Hana Solo lub sympatycznego Chewbaccę, a fabuła odtwarza najważniejsze wydarzenia z czwartej części filmowej sagi Gwiezdnych Wojen.

Pro Pinball: The Web
Zręcznościowe 31 sierpnia 1996
Gra zręcznościowa, której twórcy starali się w jak najwierniejszy sposób odwzorować zachowanie prawdziwych, znanych z salonów gier automatów. Wyróżnia ją znakomita grafika w wysokiej rozdzielczości i w pełni trójwymiarowy model stołu, a także doskonały silnik fizyczny odtwarzający rzeczywiste zachowanie bili.

Sonic 3D
Zręcznościowe 30 czerwca 1996
Niezwykle kolorowa i zabawna platformówka, w której Sonic musi uwolnić małe ptaszki, które szalony naukowiec zamienił w roboty i co najważniejsze odnaleźć Szmaragdy Chaosu.

Panzer Dragoon (1996)
Zręcznościowe 15 czerwca 1996
W odległej przyszłości garstka ludzi musi wykorzystać starożytną broń i umiejętności dosiadania pancernych smoków, broniąc się przed bio-broniami.

3 w 1: Autka, Dark Moon i Mr. Tomato
Zręcznościowe 15 czerwca 1996
Zestaw prostych gier zręcznościowych, w którym znajdziemy wyścigi samochodowe Autka, kosmiczną strzelankę Dark Moon i platformówkę Mr. Tomato.

Absolute Pinball
Zręcznościowe 11 czerwca 1996
Absolute Pinball to kolejna gra zręcznościowa, pozwalająca spróbować swoich sił na wirtualnych maszynach, zwanych pinballami. Program sygnowany logiem firmy 21st Century Entertainment został tym razem przygotowany przez szwedzkiego producenta Unique Development Studios.

Earthworm Jim 2
Zręcznościowe 30 kwietnia 1996
Kontynuacja przebojowej platformówki 2D autorstwa studia deweloperskiego Shiny Entertainment. Dżdżownica Jim w swym kosmicznym kombinezonie ponownie rusza na ratunek księżniczce "Jak Jej Na Imię". Tym razem w zmaganiach z licznymi przeciwnikami bohaterowi towarzyszy przyklejony do niego glutowaty przyjaciel – Snot.

Rayman
Zręcznościowe 30 kwietnia 1996
Kolorowa platformówka, która dała początek popularnej serii z Raymanem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wyrusza na pomoc mieszkańcom Krainy Snów, uwięzionym przez podstępnego Mr. Darka. Aby go pokonać musi przemierzyć sześć zróżnicowanych i pełnych niebezpieczeństw światów.

Microsoft Return of Arcade
Zręcznościowe 19 marca 1996
Zbiór gier zręcznościowych należących do automatowej klaski. W skład zestawu wchodzi pięć gier - Pac-Man, Pole Position, Galaxian, Dig-Dug oraz Pac-Man’s 20th Anniversary. Jest to idealna pozycja dla graczy tęskniących za starymi dobrymi czasami.

Pinball Construction Kit
Zręcznościowe 14 stycznia 1996
Pinball Construction Kit to opracowany przez studio Spidersoft Ltd. i wydany przez firmę 21st Century Entertainment edytor, za pomocą którego można stworzyć własne gry z gatunku pinballi.

Full Tilt! Pinball
Zręcznościowe 1 grudnia 1995
Należąca do gatunku popularnych pinballi gra zręcznościowa, oferująca trzy zróżnicowane stoły w prerenderowanej grafice 3D. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że jeden z zawartych w grze stołów był dołączany przez firmę Microsoft do kilku kolejnych wersji systemu Windows.

Earthworm Jim
Zręcznościowe 30 listopada 1995
Tryskająca absurdalnym humorem, sidescrollowana platformówka 2D, stworzona przez studio deweloperskie Shiny Entertainment. Tytułowy bohater to odziana w kosmiczny kombinezon dżdżownica, która próbuje uratować księżniczkę „Jak jej na imię” przed grożącym jej niebezpieczeństwem. Rozgrywka utrzymana jest w stylu klasycznych zręcznościówek typu run & gun.

Pinball Illusions
Zręcznościowe 3 listopada 1995
Ostatni z dwuwymiarowych pinballi przygotowany wspólnie przez Digital Illusions i 21st Century Entertainment. Tym razem nietypowo, bo tylko trzy stoły ale za to dopracowane w najmniejszych szczegółach.