67. Gry Zręcznościowe PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 67. Gry z gatunku zręcznościowe na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

3D Ultra NASCAR Pinball
Zręcznościowe 30 września 1998
Kolejna część oryginalnego cyklu pinballi, stworzonego przez firmę Sierra i studio Dynamix. W tej odsłonie autorzy skupili się na popularnych w USA wyścigach formuły NASCAR, a rozgrywka odzwierciedla przebieg typowego wyścigu, z przygotowaniem samochodu w garażu i naprawami w pit stopie włącznie.

Family Fun: Cool Pool
Zręcznościowe 15 września 1998
Specjalna edycja bilarda, przeznaczona głownie dla miłośników niestandardowych rozwiązań w tym klasycznym sporcie klubowym, zawierająca pomysłowe rodzaje gier z przeszkodami i animacjami.

Vangers
Zręcznościowe 1 sierpnia 1998
Odkryj nowe światy pełne unikalnych, niebezpiecznych form życia roślinnego i zwierzęcego, które musisz pokonać w drodze przez nieznany wszechświat.

Incoming
Zręcznościowe 15 lipca 1998
Zręcznościowa strzelana, której akcja osadzona została w niedalekiej przyszłości, gdy na Ziemię przybyły złowrogie siły obcej cywilizacji.

GEX 3D: Enter the Gecko
Zręcznościowe 24 czerwca 1998
Utrzymana w humorystycznym tonie trójwymiarowa platformówka, w której tytułowy gekon zostaje agentem do zadań specjalnych i wyrusza w niebezpieczną misję.

Kapitan Pazur
Zręcznościowe 12 maja 1998
Dwuwymiarowa gra platformowa z atrakcyjną kreskówkową grafiką. Jako koci pirat Kapitan Pauzr, wyruszamy na poszukiwanie mistycznego artefaktu, Amuletu Dziewięciu Istnień, oraz klejnotów potrzebnych do uruchomienia tego artefaktu. W trakcie przygody trzeba pokonać dziesiątki pułapek i setki wrogów. Do dyspozycji oddano miecz, pistolet, kilka lasek dynamitu i magiczne zaklęcia.

Addiction Pinball
Zręcznościowe 12 maja 1998
Kolejna produkcja z popularnego gatunku pinballi, opracowana przez brytyjskie studio Team 17 Software. W grze znajdziemy dwa szczegółowo dopracowane stoły, poświęcone dwóm popularnym grom brytyjskiego producenta: World Rally Fever oraz Worms.

Battlezone (1998)
Zręcznościowe 20 marca 1998
Nowatorskie połączenie strategicznej gry RTS i typowej strzelanki FPP, w której do naszej dyspozycji oddano potężne siły jednostki z bio-metalu, cudownego materiału o którego złoża toczy się walka.

Star Trek Pinball
Zręcznościowe 31 stycznia 1998
Gra zręcznościowa z gatunku pinballi, osadzona w popularnym uniwersum serialu Star Trek. Do dyspozycji graczy oddano dwa stoły tradycyjne, poświęcone siłom Federacji i Klingonom oraz przeznaczony tylko do zabawy wieloosobowej „podwójny” stół, przedstawiający symboliczną rywalizację obu frakcji.

Judge Dredd Pinball
Zręcznościowe 30 stycznia 1998
Pinball oparty na licencji firmy Williams Pinball, poświęcony popularnemu bohaterowi komiksów science-fiction - Sędziemu Dreddowi. Otrzymujemy do gry stół, inspirowany rzeczywiście istniejącym modelem, wyprodukowanym przez firmę Williams w 1993 roku.

Lew Leon
Zręcznościowe 21 stycznia 1998
Rodzinna gra zręcznościowo-przygodowa przeznaczona dla osób w każdym wieku, nawiasem mówiąc jedna z pierwszych profesjonalnych polskich gier komputerowych. Jej tematem jest wielka przygoda tytułowego Lwa, który podróżuje po wyspach Lwiego Archipelagu w poszukiwaniu skradzionej przez spiskowców korny.

Balls of Steel
Zręcznościowe 12 grudnia 1997
Kolejna produkcja z gatunku pinballi, firmowana tym razem logiem Apogee/3D Realms. Do dyspozycji graczy oddano 5 utrzymanych w odmiennej stylistyce stołów, zaś jeden z nich poświęcono bohaterowi kultowej strzelaniny FFP Duke Nukem 3D.

Lomax
Zręcznościowe 23 listopada 1997
Stworzona z myślą o młodszych odbiorcach dwuwymiarowa gra platformowa osadzona w bajkowym uniwersum Lemmingów, w której tytułowy bohater musi stawić czoła złemu magowi i uratować pobratymców.

Sub Culture
Zręcznościowe 17 listopada 1997
Czy zastanawiałeś się, jak wyglądałyby gry z serii Elite, gdyby kosmos zamienić na morskie głębiny? Jeśli odpowiedź to „tak”, koniecznie musisz zapoznać się z Sub Culture, produktem firmy Criterion Studios, który pozwoli ci wykonywać podobne czynności co w programach Davida Brabena, tyle że pod wodą.

Croc: Legend of the Gobbos (1997)
Zręcznościowe 15 listopada 1997
Trójwymiarowa platformówka wypełniona rozmaitymi wyzwaniami zręcznościowymi. Głównym bohaterem jest tytułowy krokodyl, który wyrusza na ratunek uprowadzonym przyjaciołom. Gra jest przeznaczona dla młodszych użytkowników.

Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 15 listopada 1997
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.

Pro Pinball: Timeshock!
Zręcznościowe 30 września 1997
Kontynuacja serii realistycznych pinballi, zapoczątkowanej w 1996 roku. Tym razem autorzy serwują nam podróż w czasie, stawiając przed graczami zadanie odnalezienia fragmentów kryształu, ukrytych w czterech różnych strefach czasowych.

Pandemonium 2
Zręcznościowe 22 września 1997
Pandemonium 2 to kontynuacja popularnej platformówki z 1996 roku. Fabuła gry osnuta jest wokół tajemnicy "komety nieograniczonych możliwości", przelatującej nad krainą Lyr raz na 300 lat. Znani z pierwszej odsłony bohaterowie: Nikii i Fergus muszą stawić czoła złej królowej, która pragnie wykorzystać kometę do swych niecnych celów.

Total Pinball 3D
Zręcznościowe 11 sierpnia 1997
Pinball 3D-VCR (w Stanach Zjednoczonych znana pod tytułem Total Pinball 3D) to zmodyfikowana wersja gry Pinball Mania z 1995 roku, która oferuje nowe spojrzenie na doskonale znane z pierwowzoru stoły.

Pandemonium!
Zręcznościowe 11 sierpnia 1997
Trójwymiarowa platformówka opracowana we współpracy studia Toys for Bob z firmą Crystal Dynamics. W grze wcielamy się w rolę jednego z dwóch bohaterów, którzy odpowiadają za przywołanie straszliwego monstrum, zagrażającego pewnej fantastycznej krainie. Chcąc naprawić popełniony błąd, czarodziejka Nikki oraz błazen Fargus postanawiają raz na zawsze pozbyć się uciążliwego stwora.

The Adventures of Tintin: Prisoners of the Sun
Zręcznościowe 12 lipca 1997
The Adventures of Tintin: Prisoners of the Sun to gra zręcznościowa firmy Infogrames, stworzona na bazie popularnej, belgijskiej serii komiksowej, która od początku swojego istnienia, czyli od 1929 roku, została przetłumaczona na ponad 50 językow. Jej głównym bohaterem jest młody, rezolutny reporter, którego los rzuca w wir rozmaitych, nierzadko niebezpiecznych wydarzeń.

Virtua Cop 2
Zręcznościowe 15 czerwca 1997
Virtua Cop 2 to druga część doskonale znanej miłośnikom salonów z automatami do gier, zręcznościowej strzelaniny z rodzaju "celowniczków", wyprodukowanej przez firmę SEGA. Gracz wciela się w policjanta, który musi uporać się z panoszącymi się na ulicach miasta przestępcami i jednocześnie unikać trafienia przypadkowych przechodniów.

Raiden II
Zręcznościowe 6 czerwca 1997
Bezpośrednia kontynuacja kultowej, dwuwymiarowej strzelaniny z pionowym scrollingiem. W tej odsłonie zasiadamy za sterami nowoczesnego myśliwca aby ponownie stawić czoła inwazji obcych. Pokonani w pierwszej części gry wrogowie zdołali bowiem odbudować swą potężną armię i powracają by dokończyć swego dzieła zniszczenia naszej planety.

3D Ultra Pinball: The Lost Continent
Zręcznościowe 31 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii pinballi, prezentującej nowatorskie podejście do tego klasycznego gatunku. Tym razem fabuła przenosi nas na wyspę, opanowaną przez dinozaury-mutanty a zabawa toczy się na 16 nieco mniej rozbudowanych stołach.