154. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 154. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Strategiczne 8 lipca 1991
Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.

Dragonfarm
Strategiczne 23 października 2002
Interesujące połączenie elementów strategicznych (konstruowanie różnych budynków), symulacyjnych (handel) oraz zasad którymi rządzą się Pokémony. Gracz przenosi się do krainy fantasy – Alterica, gdzie staje się hodowcą smoków.

Lethal Dreams: The Circle of Fate
Strategiczne 31 marca 2003
Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.

La Grande Armee At Austerlitz
Strategiczne 19 grudnia 2001
Pierwsza gra strategiczna firmy Matrix Games z serii La Grande Armee Campaign. Pozwala graczom wpłynąć na wynik bitwy pod Austerlitz.

Empires in Arms
Strategiczne 5 grudnia 2007
Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

Arcturus
Strategiczne prace wstrzymane
Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier akcji. Obejmij dowództwo nad jedną z dwóch walczących nacji i doprowadź ją do zwycięstwa oraz jako pilot walcz w podniebnych starciach.

America Expansion Pack
Strategiczne 2 listopada 2001
Dodatek do strategii czasu rzeczywistego opisującej historię Dzikiego Zachodu na przestrzeni lat 1820 - 1890. Rozszerza standardową grę między innymi o nowe misje, budynki i jednostki.

Skateboard Park Tycoon
Strategiczne 10 września 2001
Skateboard Park Tycoon to połączenie strategii ekonomicznej w której tworzymy i utrzymujemy specjalne skate parki oraz gry akcji typu Tony Hawk’s Pro Skater.

The Great Battles of Hannibal
Strategiczne 15 grudnia 1997
The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.

The Great Battles of Caesar
Strategiczne 15 kwietnia 1998
Trzecia gra z serii Wielkie Bitwy zawiera historyczną kampanię dziewięciu bitew wojsk Juliusza Cezara z Pompejuszem, który sprzeciwił się rządom cesarza wywołując wojnę domową w Imperium Rzymskim.

Golf Resort Tycoon
Strategiczne 11 maja 2001
Symulacja ekonomiczna budowy i zarządzania polem golfowym umożliwiająca nam stworzenie wymarzonego miejsca dla przedsiębiorców pragnących czynnego wypoczynku.