Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

154. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 154. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Battle Isle '93: The Moon of Chromos

Strategiczne 8 lipca 1991

Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.

Dragonfarm
Dragonfarm

Strategiczne 23 października 2002

Interesujące połączenie elementów strategicznych (konstruowanie różnych budynków), symulacyjnych (handel) oraz zasad którymi rządzą się Pokémony. Gracz przenosi się do krainy fantasy – Alterica, gdzie staje się hodowcą smoków.

Lethal Dreams: The Circle of Fate
Lethal Dreams: The Circle of Fate

Strategiczne 31 marca 2003

Strategia z elementami cRPG. Gracz przenosi się do świata fantasy, gdzie może spróbować swych sił jako mag walczący w szeregach jednego z Sześciu wielkich mistrzów toczących nieustającą batalię o dominację.

La Grande Armee At Austerlitz
La Grande Armee At Austerlitz

Strategiczne 19 grudnia 2001

Pierwsza gra strategiczna firmy Matrix Games z serii La Grande Armee Campaign. Pozwala graczom wpłynąć na wynik bitwy pod Austerlitz.

Empires in Arms
Empires in Arms

Strategiczne 5 grudnia 2007

Empires in Arms to oficjalna, komputerowa konwersja klasycznej, planszowej gry strategicznej typu grand strategy z 1982 roku, autorstwa studia Australian Design Group. Mamy więc do czynienia z poważną, rozbudowaną, turową strategią, umiejscowioną w okresie Wojen Napoleońskich (lata 1805-1815).

Arcturus
Arcturus

Strategiczne prace wstrzymane

Futurystyczna strategia czasu rzeczywistego z elementami gier akcji. Obejmij dowództwo nad jedną z dwóch walczących nacji i doprowadź ją do zwycięstwa oraz jako pilot walcz w podniebnych starciach.

America Expansion Pack
America Expansion Pack

Strategiczne 2 listopada 2001

Dodatek do strategii czasu rzeczywistego opisującej historię Dzikiego Zachodu na przestrzeni lat 1820 - 1890. Rozszerza standardową grę między innymi o nowe misje, budynki i jednostki.

Skateboard Park Tycoon
Skateboard Park Tycoon

Strategiczne 10 września 2001

Skateboard Park Tycoon to połączenie strategii ekonomicznej w której tworzymy i utrzymujemy specjalne skate parki oraz gry akcji typu Tony Hawk’s Pro Skater.

The Great Battles of Hannibal
The Great Battles of Hannibal

Strategiczne 15 grudnia 1997

The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.

The Great Battles of Caesar
The Great Battles of Caesar

Strategiczne 15 kwietnia 1998

Trzecia gra z serii Wielkie Bitwy zawiera historyczną kampanię dziewięciu bitew wojsk Juliusza Cezara z Pompejuszem, który sprzeciwił się rządom cesarza wywołując wojnę domową w Imperium Rzymskim.

Golf Resort Tycoon
Golf Resort Tycoon

Strategiczne 11 maja 2001

Symulacja ekonomiczna budowy i zarządzania polem golfowym umożliwiająca nam stworzenie wymarzonego miejsca dla przedsiębiorców pragnących czynnego wypoczynku.