Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCPS3X360
Okładka Overlord II (PC)

Overlord II

Kontynuacja oryginalnej gry akcji z elementami RPG, opracowana przez zespół Triumph Studios. Podobnie jak w poprzedniczce, gracze wcielają się tutaj w antybohatera pragnącego zostać mrocznym władcą z prawdziwego zdarzenia.

RPG | TPP | humorystyczne | elementy strategiczne | RPG akcji

Okładka Overlord II (PC)

data premiery gry:

23cze2009

PC X360 PS3

Overlord 2 to powrót do koncepcji zaprezentowanej w części pierwszej (nie licząc tytułów pobocznych) wydanej w 2007 roku przez firmę Codemasters Software. Ponownie więc mamy do czynienia z grą akcji TPP, w której wcielamy się w postać złego Lorda Ciemności, aby przejąć władzę nad fikcyjnym światem utrzymanym w konwencji fantasy. Producentem gry jest firma Triumph Studios zajmująca się tą serią i odpowiedzialna także chociażby za strategię Age of Wonders.

Akcja gry jest dość zbliżona do pierwowzoru. Wcielamy się w nowego antybohatera, który rozpoczyna swoją mroczną drogę kariery – naszym celem jest oczywiście stanie się potężnym i przerażającym władcą, przed którym wszyscy czuliby respekt. Na drodze do wszechwładzy naszemu złemu podopiecznemu stoi tylko jedna mała rzecz – wielkie imperium, wzorowane na Imperium Rzymskim, którego przywódcy także pragną przejąć kontrolę nad światem oraz dodatkowo dążą do wyplenienia całkowicie wszelakich objawów magii. Musimy więc podbijać poszczególne królestwa i zlikwidować opór tej ludzkiej konkurencji.

Oczywiście kluczem do zwycięstwa są nasi podwładni (miniony), gdyż gra opiera się na ciekawej strukturze – poruszamy się naszym bohaterem bezpośrednio, lecz możemy także przywoływać podwładnych, nad którymi mamy praktycznie całkowitą władzę. Autorzy dopracowali ten element, dzięki czemu hordy naszych sługusów są mądrzejsze (chociaż nigdy wielką inteligencją nie grzeszyły) oraz bardziej zabójcze – tym razem uczestniczyć mogą w walkach zakrojonych na znacznie większą skalę, tworząc nawet coś na kształt rozmaitych formacji wojskowych (niczym rzymscy legioniści). W tej części nasi podwładni mogą również rujnować i niszczyć różne elementy otoczenia, obsługiwać wojenne machiny i żeglować, czy w końcu dosiadać różnych zwierząt (np. wilków), stając się niejako oddziałem mrocznej kawalerii.

Tytuł oferuje nowe lokacje w jakich możemy siać postrach. Wśród nich między innymi lodowe krainy Nordberg (pełne krwiożerczych foczek), kryjówka magicznych istot chowających się przed żołnierzami Imperium, czy same miasta i tereny opanowane przez wroga. Każde z tych miejsc oferuje sporo akcji i czasem pomniejszych mini gier logicznych, które przy pomocy podwładnych musimy rozwiązać.

Całość została zaprezentowana w niezwykle atrakcyjnej oprawie graficznej i muzycznej. Wszystko utrzymane jest w dość lekkiej i humorystycznej stylistyce – co objawia się szczególnie w zachowaniu naszych poddanych, którzy są niezwykle zabawni i często nieporadni.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 8,4 / 10 na podstawie 1019 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,3 / 10 na podstawie 171 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Overlord II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Overlord II

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 7900 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows XP/Vista

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Overlord II - recenzja gry
Overlord II - recenzja gry

Recenzja 22 czerwca 2009, 15:55

Modyfikacjom uległa także magia, choć zapewne nie wszyscy uznają tę zmianę za pozytywną. Przede wszystkim zamiast czterech czarów mamy teraz trzy. Można je ulepszać, lecz każdy kolejny poziom zaklęć nie oznacza zmiany sposobu ich działania, tak jak to było np. w przypadku osłony w „jedynce”. Teraz wzmacnianie czarów polega w większości na zwykłym podnoszeniu ich skuteczności. Można więc szybciej wykańczać wrogów, rozszerzyć zasięg działania zaklęć, przyspieszać proces przejmowania umysłu, wzmacniać wytwarzaną falę uderzeniową itd. Gra została tak skonstruowana, by czary były raczej miłym dodatkiem do walki wręcz (co uczyniono za sprawą zaklęć, które zużywają mnóstwo many), a nie odwrotnie. Mnie osobiście taka koncepcja pasuje.

PC
X360
PS3