4. Gry Zręcznościowe Nintendo DS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 4. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe na platformę NDS.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

SpongeBob Squarepants: The Yellow Avenger
Zręcznościowe 7 listopada 2005
SpongeBob Squarepants: The Yellow Avenger jest kolejną próbą przeniesienia do wirtualnej rzeczywistości bohaterów komediowego serialu animowanego, znanego w Polsce pod tytułem SpongeBob Kanciastoporty. Pierwszy odcinek owego kreskówkowego cyklu wyemitowano w amerykańskiej telewizji w połowie 1999 roku, a każdy następny epizod spotykał się z bardzo entuzjastycznymi reakcjami widzów.

Kirby: Power Paintbrush
Zręcznościowe 13 czerwca 2005
Historia Kirby’ego rozpoczęła się, gdy spotkał na swojej drodze pewna czarodziejkę, która była odpowiedzialna za zmienienie całego świata w jeden wielki obraz. Ta następnie przetransformowała naszego głównego bohatera w kulkę, a ten postanowił wyruszyć w podróż, by przywrócić dawny porządek na świecie i powrócić do swojej pierwotnej postaci.

Disney's Kim Possible: Kimmunicator
Zręcznościowe 9 listopada 2005
Sympatyczna Kim, znana z serialu Disney'a, powraca w kolejnej grze akcji. Tym razem do pokonania mamy piętnaście nowych poziomów, a do wyboru nowe stroje i umiejętności szpiegowskie głównej bohaterki.

Yoshi Touch & Go
Zręcznościowe 14 marca 2005
Yoshi: Touch & Go to niestandardowa platformówka, w której zadaniem gracza jest zapewnienie parze Yoshi i Baby Mario bezpiecznej, pozbawionej wrogów trasy przy pomocy ekranu dotykowego i stylusa. Grę stworzyło oraz wydało Nintendo.

Spyro Shadow Legacy
Zręcznościowe 18 października 2005
Spyro Shadow Legacy to gra zręcznościowa stworzona przez studio Amaze Entertainment z myślą o młodszych wiekowo użytkownikach konsoli Nintendo DS. Głównym bohaterem jet tytułowy, fioletowy smoczek - Spyro, który rusza na ratunek swoim pobratymcom, uprowadzonym do Krainy Cienia. Gra wykorzystuje możliwości techniczne kieszonkowej platformy, w tym dotykowy ekran i dodatkowy wyświetlacz urządzenia.

Frogger: Helmet Chaos
Zręcznościowe 27 września 2005
Kontynuacja przygód słynnej żaby, tym razem w kieszonkowej wersji. Do pokonania jest kilkadziesiąt zróżnicowanych poziomów. Helmet Chaos oprócz tradycyjnego singleplayera posiada również multiplayer dla czterech osób.

Garfield 2
Zręcznościowe 18 sierpnia 2006
Garfield: A Tail of Two Kitties to trójwymiarowa gra przygodowo-zręcznościowa, stworzona przez studio Two Tribes, a wydana dzięki firmie The Game Factory. Powstała ona w oparciu o film pod tym samym tytułem (alias Garfield 2).

Bomberman
Zręcznościowe 21 czerwca 2005
Kolejna produkcja z cyklu Bomberman, nawiązująca do przebojowej pozycji, która zadebiutowała w latach osiemdziesiątych XX wieku. Gracz, jako tytułowy bohater, bierze udział w międzygalaktycznej przygodzie, w której głównym celem jest zatrzymanie niebezpiecznej armii robotów.

Over the Hedge
Zręcznościowe 9 maja 2006
Over the Hedge to produkt o charakterze zręcznościowym, który przygotowano z myślą o młodych graczach. Fabuła programu jest wzorowana na animowanym obrazie kinowym o tym samym tytule, za którego powstanie odpowiada wytwórnia Dreamworks.

Elf Bowling 1 & 2
Zręcznościowe 1 grudnia 2005
Elf Bowling 1 & 2 to kompilacja, składająca się z dwóch prostych zręcznościówek. Oba tytuły w dość nietypowy sposób podchodzą do tematu Świąt Bożego Narodzenia.

Powershot Pinball Constructor
Zręcznościowe 19 czerwca 2007
Powershot Pinball Constructor to pozycja, zaadresowana do posiadaczy dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Pokrótce zasady zabawy przedstawiają się następująco: wykorzystując minimum dwa flippery należy utrzymać piłkę jak najdłużej na stole.

Go West: A Lucky Luke Adventure
Zręcznościowe 23 listopada 2007
Go West: A Lucky Luke Adventure to wypełniona akcją platformówka, traktująca o najszybszym rewolwerowcu na Dzikim Zachodzie imieniem Luke. Niniejsza pozycja powstała w oparciu o animowany film Go West!

Retro Atari Classics
Zręcznościowe 11 marca 2005
Zbiór klasycznych gier od Atari. W skład zestawu wchodzą między innymi takie gry jak "Pong", "Missile Command", czy "Breakout". Część z nich pojawia się także w wersji ze zmienioną oprawą graficzną.

M&M's Break' Em
Zręcznościowe 25 marca 2007
Połączenie gry logicznej oraz dynamicznej zręcznościówki. Sterujemy jednym z tytułowych cukierków M&M's, próbując zlikwidować znajdujące się na plansze obiekty i dotrzeć do upragnionego wyjścia.

Garfield's Nightmare
Zręcznościowe 1 marca 2007
Garfield’s Nightmare jest grą platformową z serii, prezentującej perypetie lubianego przez wszystkich grubego kociaka. Tym razem dzielny bohater musi stawić czoła dręczącym go koszmarom. Jedynym sposobem na zwycięstwo z sennymi marami jest budzik, który kotek rozbił w realnym świecie.

TouchMaster
Zręcznościowe 11 czerwca 2007
TouchMaster to pozycja, stworzona wyłącznie z myślą o dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo. Developerzy zaimplementowali aż dwadzieścia trzy wyzwania, wśród których znajduje się m.in. poker, tradycyjny pasjans, Mahjongg, quiz zawierający dwadzieścia tysięcy pytań i gra o nazwie Hot Hoops, ćwicząca zręczność poprzez wrzucanie piłki do kosza.

Guru Guru
Zręcznościowe 30 listopada 2007
Guru Guru to gra akcji z elementami logicznymi, przygotowana z myślą o młodszych posiadaczach dwuekranowej konsoli ze stajni Nintendo, aczkolwiek ci nieco starsi również mogą czerpać z niej wiele przyjemności. Przystępując do zabawy użytkownik wciela się w postać Straw. Owa dziewczyna jest początkującą czarownicą, dopiero co poznającą tajniki magii.

Kirby Mouse Attack
Zręcznościowe 4 grudnia 2006
Kirby Squeak Squad to dwuwymiarowa zręcznościówka, traktująca o przygodach różowego bohatera o okrągłych kształtach. W odróżnieniu od swej poprzedniczki - Canvas Curse, kolejna odsłona dzieła Nintendo stawia w głównej mierze na elementy platformowe, wracając tym samym do korzeni serii.

Bomberman Land Touch!
Zręcznościowe 7 listopada 2006
Bomberman Land Touch! to kolejne dziecko z kultowego cyklu rozpoczętego w roku 1983, polegające głównie na strategicznym rozmieszczaniu śmiercionośnych bomb. Tym razem akcja rozgrywa się w Pirackim Lunaparku, znajdującego się na Bombowej Wyspie.

Franklin's Great Adventures
Zręcznościowe 3 lutego 2006
Franklin's Great Adventures to zabawa, przygotowana z myślą o najmłodszych użytkownikach konsoli Nintendo DS. Jej pierwowzorem jest popularny kanadyjski serial telewizyjny, emitowany od listopada 1997 r. Gra przedstawia przygody tytułowego żółwika i jego przyjaciół – Misia (Bear) i Bobra (Beaver).

Transformers: Autobots
Zręcznościowe 21 czerwca 2007
Transformers: Autobos to gra akcji, przygotowana w oparciu o film o nazwie Transformers, pochodzący z wytwórni Paramount Pictures.

Flipper Critters
Zręcznościowe 16 marca 2007
Firma Zen Studios zafundowała nam powrót do starych czasów odbijania kulki i wyprodukowała grę z gatunku pinballi - Flipper Critters, aczkolwiek w mocno odmłodzonej i uatrakcyjnionej wersji.

Yoshi's Island 2
Zręcznościowe 13 listopada 2006
Yoshi's Island 2 to kolejna część cyklu dwuwymiarowych platformówek. W przeciwieństwie do pierwowzoru (Super Mario World 2: Yoshi's Island), który pojawił się na SNES i Game Boy Advance, niniejszy program powstał wyłącznie z myślą o posiadaczach Nintendo DS.

Devilish
Zręcznościowe 20 kwietnia 2006
Devilish jest nowoczesną wariacją na temat klasycznego Breakouta lub nieco młodszego Arkanoida. Mamy tu więc do czynienia z punktowanym niszczeniem rozmaitych elementów za pomocą piłki, odbijanej od poruszającej się w poziomie paletki. Developerzy postarali się jednak o ubarwienie swojego dzieła warstwą fabularną i specyficznym stylem wykonania.