Morkredd jest grą logiczną, za której opracowaniem stoi niezależne studio Hyper Games, z siedzibą w Oslo. Tytuł tej produkcji zaczerpnięto z języka norweskiego, w którym słowo morkredd oznacza strach przed ciemnością, co dobrze komponuje się z jej tematyką.
Morkredd zabiera nas w podróż do mrocznego świata, gdzie cienie są zabójcze. Produkcja opowiada o dwójce bohaterów krok po kroku odkrywających sekrety tego miejsca.
W Morkredd akcję ukazano w widoku izometrycznym. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad dwiema postaciami i przemierzamy pogrążone w mroku lokacje. Głównym źródłem światła na naszej drodze jest wielka świetlista kula, którą protagoniści muszą toczyć lub wprawiać w ruch przy pomocy napotykanej maszynerii. Na rozwiązanie czeka tu ponad sześćdziesiąt zagadek środowiskowych wymagających od nas nie tylko pomysłowości, lecz także zręczności oraz refleksu. Kontakt z cieniem któregokolwiek z protagonistów kończy się śmiercią ich obu, a sprawę znacznie komplikuje wprawienie w ruch świetlistej kuli; wraz z nią bowiem cienie również zmieniają swe położenie, co często zmusza nas do pośpiechu.
Morkredd przygotowano z myślą o zabawie w trybie współpracy. Produkcja pozwala również na rozgrywkę w pojedynkę, jednak w tym przypadku musimy opanować sterowanie dwiema postaciami jednocześnie.
Morkredd posiada przyjemną dla oka grafikę utrzymaną w mrocznej, kreskówkowej stylistyce. Produkcja może się pochwalić realistycznie zaprojektowaną grą świateł i cieni.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Wymagania sprzętowe gry Morkredd:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-4170 3.7 GHz / AMD A8-7600 3.1 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660 / Radeon R9 270 lub lepsza, 6 GB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 489 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
gutosaw
Ekspert
2024.08.13
+ Początkowo koncept wydaje się być ciekawy + Aura tajemnicy + Dobrze ustawione punkty zapisu, które pozwalają powtarzać fragmenty bez frustracji - - Monotonny styl rozgrywki - - Końcowy fragment gry jest bardzo niedopracowany i frustrujący - - Zdecydowanie zbyt proste zagadki. Nigdy nie trzeba się zastanawiać nad tym co zrobić - - Brak precyzji w sterowaniu - - Bardzo krótka, a jednak powtarzalna - Historia jest nieciekawa i choć starała się być niepokojącą, to nie wyszło - Styl artystyczny i oprawa graficzna - Bardziej wymagająca współpraca między graczami nie jest