Data wydania: 25 czerwca 2015
Strategia ekonomiczna, opracowana przez francuskie studio Triskell Interactive. Gracz trafia do steampunkowego świata Lethis. Z uwagi na fakt, że wciela się w burmistrza, jego zadaniem jest przeobrażenie nowej mieściny w dobrze prosperującą metropolię. Kluczem do sukcesu jest gromadzenie surowców i pozyskiwanie pracowników – w ten sposób otrzymujemy dostęp do nowych budynków i technologii.
Gracze
Steam
Lethis: Path of Progress to strategia ekonomiczna, w której zadaniem gracza jest zarządzanie steampunkowym miastem. Jest to debiutancka produkcja francuskiego studia deweloperskiego Triskell Interactive.
Akcja gry osadzona jest w steampunkowym uniwersum nazwanym Lethis, rozwojem kulturalnym przypominającym epokę wiktoriańską, wzbogaconą licznymi elementami fantastycznymi, w tym zwłaszcza zaawansowanymi maszynami wykorzystującymi silniki parowe. Wcielamy się w burmistrza nowej mieściny i naszym zadaniem jest przeobrażenie jej w tętniącą życiem metropolię.
Aby zrealizować nasze ambicje musimy gromadzić surowce oraz pozyskiwać pracowników. Jeśli zapewnimy sobie odpowiednie dostawy obu tych elementów możliwe będzie konstruowanie nowych budynków i ulepszanie tych już istniejących, jak również prowadzenie badań nad nowymi technologiami. Kluczową rolę odgrywa także dbanie o wysoki poziom zadowolenia populacji. Nasze miasto nie istnieje w próżni i w wykreowanym przez autorów uniwersum możemy znaleźć także wiele innych aglomeracji, z którymi warto nawiązać stosunki handlowe. Ponadto krajem rządzi Imperator i choć nie wtrąca się on nasze sprawy zbyt często, to co pewien czas kieruje do nas konkretne prośby, których lepiej nie ignorować.
Gra oferuje kampanię fabularną zawierającą 26 misji, które możemy rozegrać w jednym z trzech poziomów trudności. Nie zabrakło także trybu swobodnego, pozwalającego na niczym nie skrępowane rozwijanie miasta, bez konieczności wypełniania jakichkolwiek narzuconych z góry zadań. Produkcja oferuje rozbudowany model ekonomiczny. W sumie możemy gromadzić ponad 24 typu surowców i wybudować ponad 40 rodzajów budynku, a populacja dzieli się na piętnaście profesji. Wszystko to ukazane jest w ładnej dwuwymiarowej grafice, z izometrycznym widokiem i wykonanej w lekko kreskówkowym stylu.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PlayStation 5 10 maja 2022Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 24 października 2019Angielskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 10 maja 2022Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 25 czerwca 2015Angielskie napisy i dialogi
Producent: Triskell Interactive
Wydawca: PID Publishing
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
15 sierpnia 2015
Większość z nas przez długi czas wyczekuje hitów z pierwszej półki, tworzonych i reklamowanych za olbrzymie pieniądze. Czasem jednak warto zejść z półki AAA na ziemię i spojrzeć na tytuły, które zrobione za mniejszą kasę, wcale nie są gorsze.
Ukazała się gra Lethis: Path of Progress, czyli pecetowa strategia o zarządzaniu steampunkowym miastem, której autorzy wzorowali się na takich produkcjach, jak Caesar III czy Zeus: Master of Olympus.
gry
Adrian Werner
27 czerwca 2015 16:40
Wymagania sprzętowe gry Lethis: Path of Progress:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB, 1500 MB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8 .
Średnie Oceny:
Średnia z 37 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 1090 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
geohound Generał
W sumie nie do końca wiem jakiej innowacji się spodziewałem, ale gra jest kalką 1:1 z Faraona. Czy to dobrze, czy źle... dla mnie jako-tako, bo ledwo co miesiąc temu odświeżyłem sobie właśnie Faraona i natknąłem się na wierną kopię.
geohound Generał
Ok, kilka godzin przegrane, więc mogę już coś powiedzieć - owszem, gra jest kalką Faraona, ale kalką wadliwą. Zatrudnienie i ekonomia są skonstruowane tragicznie: jeden dom na początku daje jednego mieszkańca, a pojedyncza farma potrzebuje 9 pracowników (do tego dochodzi skład pożywienia na chyba 12 pracowników, masarnia 20 lub piekarnia chyba 6, sklep 6), a żeby domy funkcjonowały potrzeba jeszcze budynków architektów, wody, pralni i egzorcysty - efekt, dom 3 poziomu. A gdzie tam do 7 czy 8 potrzebnego już w pierwszej misji. Gra okazuje się nie tyle trudna, co źle zbudowana. Do tego dom przez chwile nie ma narzędzi - opada o 3 poziomy w dół, tracimy pracowników, przez brak pracowników tracimy zasoby i znów ludzi.
Mated Chorąży
Jakieś opinie? Gram ostatnio z Faraona/Zeusa/Cesarza, także myślę też o Lethis, przy czym obawiam się nie tyle wkurzającej mechaniki (bo Faraon, czy Ceazr III też potrafią dać w kość), co braku jakiegoś endgame'u. Są tutaj budowa armii, odpieranie ataków, katastrofy naturalne? Czy tylko sam element budowania miast (w tym monumentów)?
Festewerk Legionista
Jeśli ktoś szuka następcy Faraona to nic lepszego nie znajdzie. Gra ma swoje wady jak topornie skonstruowana ekonomia. Ale mimo to bawiłem się świetnie. Szkoda że wstrzymali prace nad Medieval Mayor bo zapowiadało się ambitniej. No ale cóż, nie ma co wybrzydzać jeśli interesuje nas ten typ rozgrywki a Faraon już nudzi to i tak nie ma w czym wybierać.
v1r00z1986 Legionista
UWAGA! Gra nie działa na zintegrowanych kartach graficznych Intela. Taki szczegół...