Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościoweXSXXONEPC
Okładka I Am Fish (XSX)
OkładkaI Am Fish (XSX)

I Am Fish

Produkcja z pogranicza przygodówek i opartych na fizyce zręcznościówek, opracowana przez zespół Bossa Studios. W I Am Fish wcielamy się w cztery rybki, które próbują dotrzeć do oceanu.

Zręcznościowe | TPP | platformówki 3D | humorystyczne | elementy przygodowe | indie

Kolekcja gier
Obserwuj grę

I Am Fish jest produkcją z pogranicza gier przygodowych i zręcznościowych, w której przejmujemy kontrolę nad tytułowymi rybkami. Projekt został opracowany przez zespół Bossa Studios, mający w swoim portfolio między innymi takie pozycje, jak I Am Bread czy Surgeon Simulator 2.

Fabuła

Głównymi bohaterkami gry I Am Fish są cztery małe rybki, które zostały rozdzielone wbrew swojej woli. Chcąc znowu być razem, nasze dzielne protagonistki muszą dotrzeć do oceanu, po drodze przeżywając rozmaite, niekiedy zwariowane przygody.

Mechanika

W I Am Fish akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Autorzy oddają nam do dyspozycji cztery rybki zróżnicowane pod kątem wyglądu, sposobu bycia i umiejętności. Podczas gdy zwinna złota rybka jest świetną pływaczką, powolna rozdymka nabiera powietrza i toczy się po ziemi niczym piłka; pirania natomiast porusza się chaotycznie i często robi użytek ze swoich zębów, z kolei latająca ryba jest jedyną, która umie pokonywać w powietrzu niewielkie odległości.

Bohaterki przemierzają angielskie hrabstwo Barnardshire. Jako że przygoda wiedzie je nie tylko przez rzeki i zbiorniki wodne, lecz również przez ulice oraz wnętrza i dachy budynków, zamknięte w szklanych kulach (ale nie tylko, bo dobrymi akwariami okazują się również słoiki, wiadra czy kufle) protagonistki muszą się toczyć, omijając bądź przeskakując liczne przeszkody i niebezpieczeństwa. Zagrożenie dla rybek stanowią zarówno samochody, jak i stojące im na drodze artykuły gospodarstwa domowego, dzikie zwierzęta czy wreszcie ludzie.

O zbicie szklanych akwariów jest tu o tyle łatwo, że nad ich prawidłowym zachowaniem czuwa silnik fizyczny. Sprawia on na przykład, że wypełnione wodą pojemniki stopniowo nabierają prędkości, turlając się z górki. Jeśli nasze akwarium skończy w kawałkach, mamy krótką chwilę, by trafić do wody – niezależnie od tego, czy mowa o fontannie, basenie czy nawet ścieku. Jeśli nam się to nie uda, kontrolowana przez nas rybka pożegna się z życiem, a nam nie pozostanie nic innego, jak rozpocząć zabawę od ostatniego punktu kontrolnego.

Kwestie techniczne

Oprawę graficzną gry I Am Fish utrzymano w barwnej, kreskówkowej stylistyce.

Tryb gry: single player  

Wymagania wiekowe I Am Fish: Odpowiednia dla każdego wieku.

PC
XONE
XSX