
Data wydania: Anulowana
Haunts: The Manse Macabre to opracowana przez zespół Mob Rules strategia rozgrywana w systemie turowym, której akcję osadzono w ponurym i bardzo nawiedzonym domu. Gracze mogą pokierować zarówno ludźmi, jak i duchami. Zadaniem tych pierwszych jest odnalezienie cennych skarbów i rozwiązywanie tajemnic. Druga strona ma im w tym przeszkodzić.
Haunts: The Manse Macabre to utrzymana w klimatach horroru turowa strategia. Jest to debiutancki projekt niezależnego studia Mob Rules. Zespołowi temu przewodniczy Rick Dackan, czyli główny projektant City of Heroes oraz założyciel studia Cryptic.
Akcja rozgrywa się w nawiedzonej rezydencji Tyree Manse. Miejsce to zasłużenie cieszy się opinią przeklętego i przez półtora wieku od wybudowania było świadkiem mordów, mrocznych obrzędów i zakazanych eksperymentów. Fabuła gry opowiada o starciu dwóch grup – ludzi chcących posiąść skarby i tajemnice pozostawione w rezydencji oraz zamieszkałych tam nadnaturalnych istot, które spróbują przepędzić intruzów. Gracze mogą przejąć kontrolę nad którąkolwiek z tych frakcji i zmierzyć się ze sztuczną inteligencją lub z innym człowiekiem w trybie multiplayer. Autorzy opracowali też rozbudowaną kampanię, w której powoli poznajemy przerażające sekrety domu i jego mieszkańców. W czasie jej przechodzenia z misji na misję odblokowywane są nowe jednostki i umiejętności, a część zadań generowana jest losowo, dzięki czemu całość można przechodzić wielokrotnie bez uczucia znużenia.
Wszystko to rozgrywane jest w systemie turowym. Istotną role w zabawie odgrywa światło i mrok. Zwycięstwo wymaga ukrywania własnych czynności i odkrywania tego, co robi przeciwnik. Każda ze stron rozpoczyna zabawę od wybrania własnych jednostek. Czynione jest to w tajemnicy, przez co przeciwnik nie wie z jakimi postaciami i umiejętnościami przyjdzie mu się zmierzyć.
Kierujący ludzkimi intruzami wybiera trzech bohaterów. Każdy z nich posiada własne umiejętności specjalne i ekwipunek. Do dyspozycji jest masa uzbrojenia, gadżety naukowe, prastare relikwie i moce psychiczne. Ludzie w tajemnicy decydują też jaki będzie cel ich wizyty. Mogą m.in. odzyskać cenny artefakt, pełną mrocznych sekretów księgę, rozwikłać jedną z tajemnic domu lub też spróbować wypędzić zamieszkujące go duchy.
Natomiast zadaniem mieszkańców domu jest przeszkodzenie ludziom w realizacji ich zadania. Kierując tą stroną wybieramy wpierw typ kontrolowanych przez nas istot. Mogą to być duchy, kultyści, potwory, nieumarli lub psychopaci. Każda z tych grup posiada zupełnie inny zestaw jednostek podzielonych na trzy kategorie – dowódców, podwładnych i sługusów. Wybór postaci jest bardzo szeroki – od potężnych monstrów potrafiących rozerwać przeciwnika na strzępy aż po małe latające kule służące do szpiegowania. Ponadto każdy dowódca ma własny unikalny zestaw mocy nadprzyrodzonych.
Dodatkową atrakcją jest mocno stylizowana oprawa graficzna opracowana przez artystę komiksowego Austin McKinley, znanego m.in. z serii Nightmare World.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Mob Rules Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Czasami udana zbiórka pieniędzy na Kickstarterze nie wystarczy. Przekonali się o tym twórcy strategii turowej Haunts: The Manse Macabre. W kluczowym momencie prac nad grą studio Mob Rules Games pozostało bez programistów, a to stawia całe przedsięwzięcie pod wielkim znakiem zapytania.
gry
Aleksander Kaczmarek
20 października 2012 21:01