
Data wydania: 2 sierpnia 2018
Wieloosobowa gra survivalowa z elementami roguelike i RPG, w której wcielamy się w uchodźcę szukającego schronienia przed potworami w prastarej wiosce. W Grimmwood walczymy o przetrwanie, współpracując z innymi graczami. Za dnia zdobywamy surowce, wytwarzamy przedmioty i wzmacniamy fortyfikacje, z kolei w nocy odpieramy ataki ze strony maszkar zamieszkujących puszczę okalającą osadę.
Grimmwood jest oryginalną grą survivalową z elementami roguelike’a, opracowaną z myślą o multiplayerowej zabawie w kooperacji. Produkcja, za której opracowaniem stoi niezależne studio Big Moustache Games, na platformę PC trafiła nakładem firmy Headup Games.
Akcja Grimmwood toczy się w alternatywnej wersji XVI-wiecznej Europy. Uchodźcy, uciekający przed wojną z miast i wsi, natrafiają w prastarym lesie na tajemniczą, opuszczoną wioskę. Postanawiają się w niej schronić i rozpocząć nowe życie. Sprawy komplikują się jednak wraz z nastaniem nocy, kiedy to z puszczy wychodzą niebezpieczne istoty, dotąd znane im jedynie z legend i opowiadań. By przetrwać, nowi mieszkańcy wioski muszą należycie się przygotować za dnia, a po zmroku – dzielnie stawiać czoła zagrożeniu.
Rozgrywka w wydanym na platformie PC Grimmwood przywodzi na myśl schemat, na którym opiera się wiele gier przeglądarkowych. W związku z tym w toku zmagań nie przejmujemy bezpośredniej kontroli nad postacią, a w interakcję ze światem gry wchodzimy przy pomocy rozbudowanego interfejsu. Przed rozpoczęciem zabawy tworzymy bohatera, decydując o jego płci, wyglądzie i atutach przedstawionych w formie perków. Dalej nie pozostaje nam nic innego, jak dołączyć do mieszkańców jednej z wiosek (osada pomieści maksymalnie trzydzieści osób) i rozpocząć wspólną walkę o przetrwanie.
W trakcie właściwej rozgrywki rytm naszym poczynaniom nadaje cykl dnia i nocy. W dzień zajmujemy się przede wszystkim eksploracją (las przedstawiono w formie siatki heksagonów, liczącej sześćset pól), pozyskiwaniem surowców, ulepszaniem wyposażenia i wytwarzaniem przydatnych przedmiotów lub broni czy wreszcie naprawą oraz wzmacnianiem budynków i fortyfikacji. Oczywiście nasz podopieczny (lub podopieczna) musi także jeść i pić, a od czasu do czasu również odpocząć; zaspokajając te potrzeby, regenerujemy jego wytrzymałość, której zapas ogranicza podejmowane przez niego aktywności. W nocy bohater musi natomiast brać udział w obronie osady przed atakami maszkar wychodzących z lasu. Jeśli zginie, pozostali przy życiu mieszkańcy mogą spróbować go wskrzesić przy pomocy jednego z artefaktów; jeżeli jednak im się to nie uda, nie pozostanie nam nic innego, jak rozpocząć zmagania od nowa w innej wiosce, której okolica jest za każdym razem generowana proceduralnie.
Wszystko to sprawia, że kluczem do sukcesu jest tutaj współpraca z innymi graczami, podejmowanie rozważnych decyzji, a w razie potrzeby – wydalanie z wioski osób, które zagrażają przetrwaniu pozostałych; z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie, by próbować rujnować życie pozostałym mieszkańcom, robiąc wszystko, by im zaszkodzić.
Na dwuwymiarową grafikę Grimmwood składają się przede wszystkim elementy interfejsu i proste animacje; zabawę urozmaica klimatyczny, instrumentalny soundtrack. Interakcję z innymi graczami umożliwia wbudowany czat.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Big Moustache Games
Wydawca: Headup Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Wymagania sprzętowe gry Grimmwood: They Come at Night:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza, 800 MB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 3.0 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650 lub lepsza, 800 MB HDD, Windows 10.
Rithven Pretorianin
W mojej ocenie po zobaczeniu kilku filmików na YT Grimmwood: They Come at Night to kompilacja gier. Mi od razu kojarzy się z 2 grami:
android: Grim Soul
pc: Thea the Awakening
Jedną i drugą polecam (Cikawostka: Thea robiona porzez polsko - angielską ekipę, osadzona w oparach słowiańskich mitów).
Axdarner Junior
Ta gra kojarzy mi się z Nethergrim(serią książek)która opowiada o pewnym chłopcu który zamiast uczyć się na karczmarza,postanawia w tajemnicy uczyć się czarnoksięstwa.
A Nethergrim(potwór) to inaczej kołyskowy złodziej kradnący dzieci,od czasu do czasu nasyłający swoje potwory w nocy na bezbronne wioski.
POLECAM
RSelevan Legionista
Ta gra to była próba przeniesienia die2nite na grunt gier pod steama. Szkoda, że tak kiepsko się za to zabrali i zmarnowali potencjał.