Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikWyścigiPC
Okładka Grand Prix Legends (PC)

Grand Prix Legends PC

Zasiądź za kierownicą wyścigowego bolidu z lat sześćdziesiątych i na pozbawionych dzisiejszych ograniczeń torach wygrywaj wyścigi z największymi legendami tego sportu.

Wyścigi | samochodowe

PC Windows
Okładka Grand Prix Legends (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

21października1998

10lutego1999

pudełko PL

Dzięki Grand Prix Legends możemy przenieść się w czasie i uczestniczyć w legendarnym sezonie 1967 roku. Ówczesne wyścigi były bardziej ekscytujące i interesujące niż dzisiejsze, ponieważ nie istniały wówczas tak liczne przepisy bezpieczeństwa. Tory były bardziej niebezpieczne, samochody nie posiadały limitów pojemności silników oraz wielu innych tak ograniczających walkę. Gra pełna jest detali, uwzględnia sylwetki znanych kierowców jak Grahama Hilla, kierowców team’ów Lotus czy Ferrari oraz odwzorowuje rzeczywiste trasy w tym Nürburg, Monza i Monaco. Ponadto każdy samochód posiada wirtualny trójwymiarowy kokpit. Specyficzny klimat, fikcyjne siły grawitacji i przyspieszenia wpływające na tor jazdy, kolizje oraz cała atmosfera pozwalająca doświadczyć graczom realistycznych wrażeń wyścigowych różniących się w znacznym stopniu od symulacji wyścigów z dzisiejszych czasów sprawia, że jest to pozycja niemal obowiązkowa dla fanów tego sportu.

  • engine stworzony przez Dave'a Kaemmer'a, samochody wpadają w poślizg, łapią powietrze
  • realistyczny trójwymiarowy kokpit i w pełni animowany, poligonalny kierowca
  • historyczne wydarzenia z 1967 roku
  • 16-bitowa grafika
  • kilka opcji gry wieloosobowej: dla 2 graczy przez modem i 8 przez sieć lokalną (TCP/IP i IPX)
  • największe wyścigowe wydarzenia tamtych czasów Monaco, Spa i oczywiście Nurberg
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 20  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.745 / 10 na podstawie 56 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69 PLN

Wymagania wiekowe Grand Prix Legends

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Grand Prix Legends

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 233MHz, 32MB RAM + wykorzystuje joystick

Grand Prix Legends - recenzja gry

Recenzja 27 marca 2001, 10:39

Gdy już przebrniemy przez te kłopoty, czeka nas miła niespodzianka. Grafika, pomimo faktu iż gra nie należy do nowości, jest dobra. Po instalacji wspomnianego przeze mnie patcha dostępne stają się wszystkie rozdzielczości z jakimi tylko poradzi sobie Wasz monitor. Modele samochodów są dopracowane w najdrobniejszych szczegółach. Począwszy od kierownicy, wskaźników i wystroju kokpitu, poprzez szklane owiewki, lusterka, dźwignie zmiany biegów, aż do widocznych elementów zawieszenia. Obiekty znajdujące się na torze zostały opracowane z nieco mniejsza pieczołowitością, ale podczas gry nikt raczej nie powinien mieć tyle czasu, by się im przyglądać. Skoro już zacząłem pisać o torach, to rozwinę ten temat. W grze jest ich jedenaście: w Wielkiej Brytanii, Belgii, U.S.A., Holandii, Afryce Południowej, Meksyku, Monaco, we Włoszech, Kandzie, Niemczech i Francji. Aby uzyskać dobry wynik każdy z nich trzeba poznać, zapamiętać każdy zakręt, wybrać punkty odniesienia i opracować jak najlepsze ustawienia samochodu. Tu właśnie daje o sobie poznać symulacyjna strona Grand Prix Legends. Umiejętność poprawnego skonfigurowania samochodu zarówno do toru, jak i do własnego stylu jazdy jest w tej grze po prostu niezbędna. Jak można to osiągnąć? Poprzez mozolne treningi i sprawdzanie różnic w czasach przejazdów w zależności od ustawień auta. A możliwości wprowadzania zmian są bardzo duże. Sztywność zawieszenia, przełożenia poszczególnych biegów, ciśnienie powietrze w oponach – to zaledwie kilka z nich. Potem dochodzi jeszcze strategia? Czy zabrać więcej paliwa i zjechać do boksu później, a może nie obciążać za bardzo samochodu? Nie można zapominać, że przy bolidzie ważącym 500-600 kg zmiana masy rzędu 50 kg, czyli mniej więcej 50l paliwa, stanowiła o 10% wzroście masy pojazdu i zmianie jego charakterystyki. Zmuszany do ciężkiej pracy silnik będzie się przegrzewał, a to może prowadzić do defektu, czasami trzeba więc go oszczędzać. Kiedy jednak uda nam się uporać z tym wszystkim, to czeka nas prawdziwa uczta zmysłów. Programistom Sierry udała się trudna sztuka: w GPL można się zatracić. Wszystkie elementy: grafika, doskonały dźwięk, fizyka modelu jazdy i niesamowite wrażenie prędkości sprawiają, że całość sprawia nieprawdopodobnie realistyczne wrażenie. A gdyby tego wszystkiego było jeszcze mało, to każdy z siedmiu bolidów zachowuje się całkiem inaczej, ma inne osiągi. Niektóre prowadzi się łatwiej, opanowanie innych nawet podczas gwałtownego przyspieszania może nastręczać sporych trudności, a kierowca czuje idealne zespolenie z maszyną. GPL to gra, której trzeba się najpierw nauczyć, bez tego nie da się nic osiągnąć. Zapewniam jednak, że proces ten może być długi, może nawet żmudny.