Data wydania: 30 listopada 1999
Realistyczne wyścigi motocyklowe, których podstawowym atutem jest oficjalna licencja Motocyklowych Mistrzostw Świata (Motorbike World Championship) klasy 500cm3. Autorzy „GP 500” zakupili licencję obejmującą sezon 1998, dzięki czemu zawodnicy, teamy i tory są w pełni zgodne z rzeczywistością.
Gracze
Realistyczne wyścigi motocyklowe, których podstawowym atutem jest oficjalna licencja Motocyklowych Mistrzostw Świata (Motorbike World Championship) klasy 500cm3. Autorzy „GP 500” zakupili licencję obejmującą sezon 1998, dzięki czemu zawodnicy, teamy i tory są w pełni zgodne z rzeczywistością. Warto przy tym dodać, iż gracz nie jest ograniczony do wyboru jednego z prawdziwych kierowców i może od podstaw stworzyć własną postać. Wyścigi są rozgrywane na jednym z czternastu torów, wśród których nie zabrakło obiektów w Japonii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech czy Australii.
Z racji tego, iż „GP 500” powstał w studiach Microprose, mamy tu do czynienia z wyjątkowo realistyczną symulacją. Wzorem serii „Formula One Grand Prix” gracz może co prawda włączyć liczne ułatwienia, aczkolwiek produkt został wyraźnie skierowany w stronę bardziej doświadczonych osób. Gracz musi zadbać między innymi o odpowiednie balansowanie ciałem, w „GP 500” po raz pierwszy pojawiła się również konieczność oddzielnego używania hamulców (przód/tył). Do wyboru są dwa podstawowe tryby – Arcade oraz Simulation – przy czym nawet w tym pierwszym należy zachować należytą ostrożność. Nieliczne ułatwienia obejmują przede wszystkim pomoc w przy pokonywaniu zakrętów, dzięki czemu ryzyko spadnięcia z maszyny jest minimalne. Gracz ma do wyboru trzy typy wyścigów: pojedynczy, mistrzostwa oraz pojedynek z czasem.
Wzorem podobnych realistycznych gier wyścigowych, autorzy „GP 500” zadbali o spore różnice w prowadzeniu różnych maszyn, których w sumie jest piętnaście. Gracz przy wyborze musi ustalić, jaki typ jazdy preferuje. Przykładowo, Honda NSR 500 jest niepokonana na torach z dużą ilością prostych, ale sprawia spore problemy na wolniejszych trasach z licznymi zakrętami. Osiągi i wygląd motocykli jest oczywiście zgodny z rzeczywistością. Każdy z przeciwników charakteryzuje się osobnym modułem AI, który ma istotny wpływ na jego styl jazdy. Niektórzy zawodnicy preferują ostrą jazdę, inni z kolei spokojnie wyczekują na błędy przeciwników. Podobnie jak w rzeczywistości, komputerowi motocykliści popełniają liczne (w tym przypadku zamierzone) błędy.
Oprawa wizualna gry prezentuje zbliżony poziom do innego tytułu wyprodukowanego przez Microprose – „Grand Prix 2”. Oznacza to, iż szczególny nacisk położono na wygląd właściwego toru i znajdujących się na nim maszyn, znacznie gorzej prezentuje się natomiast otoczenie.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: MicroProse
Wydawca: Hasbro Interactive
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Wymagania sprzętowe gry GP 500:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 400MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D, Windows 95/98.
Średnie Oceny:
Średnia z 45 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany30338 Legend
Po prostu nie mogłem się powstrzymać od skomentowania. Nikt nigdy przenigdy nie wmówi mi, że jest na PC gra lepsza od GP500. Nie ma takiej i dłuuuugo nie będzie. Microprose wydało ten tytuł w okresie gdy graczy interesowała zawartość gry (grywalność), a nie opakowanie (grafika, itp) i to ją stawia ponad każdą inną, która pojawia się na rynku. Udało się stworzyć grę, która w najbardziej sugestywny sposób oddaje realia prowadzenia dwukołowego potwora o pojemności 500cc na torze wyścigowym. Dosłownie każdy element programu prezentuje najwyższy poziom wykonania, a biorąc pod uwagę rok wydania, nie można pisać, że otoczenie prezentuje się słabo. Wtedy był to mało znaczący czynnik, który rzekomo miałby urozmaicać zabawę. Liczył się realizm, a ten do dziś stoi na szczycie hierarchii gier motorowych. Żadne tam MotoGP, które oprócz cukierkowej grafiki i licencji, niczym nie zachwyca. GP500 ma jedno z najlepiej rozwiniętych i póki co aktywnych community w sieci. Nie znam osobiście żadnej innej gry, która mogła by poszczycić się tak ogromną rzeszą miłośników. Codziennie powstają kolejne aktualizacje, czy to w celu ulepszenia oprawy audiowizualnej, czy też samego realizmu. Grę można śmiało nazwać Grand Prix Legends wśród gier motorowych na PC. Obok jest screen z aktualnej obecnie modyfikacji MotoGP 2006 Bikeset... Czyż ta leciwa gierka nie wygląda po prostu wyśmienicie? Tak tak, powyższe napisała osoba zaślepiona geniuszem GP500, która mimo to wie, że o gustach się nie dyskutuje. Dlatego zostańcie przy swoich "zabawkach" dla 3 latków. Prawdziwi gracze bawią się "ostrą amunicją" :P
Na screenie Nicky Hayden na torze Mugello (MotoGP 2006 Bikeset)
zanonimizowany295501 Konsul
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Tytuł faktycznie wydaje się być jedynym sensownym dla każdego, kto chce zagrać w grę tego typu. Ja póki co mam zainstalowany British Superbike 2005 Bikeset. Zabawa pierwsza klasa :)
n0rbji Generał
Miałem okazję zagrać tylko w demo w 99 roku ale zapamiętałem tą grę jako bardzo dobrą i realistyczną :)
raf.now Junior
Hej,
Mam do was serdeczną prośbę. Właśnie dodałem do Dreamlist jeden z najlepszych symulatorów motocyklowych GP 500 (1999) wydany przez Microprose.
Bardzo proszę o oddanie głosu na tą wspaniałą grę by mogła powrócić do cyfrowej dystrybucji.
Liczy się każdy głos. Dzięki.
Link: www. gog. com/ dreamlist/ game/gp-500-1999
(trzeba usunąć spacje)