
Data wydania: 30 listopada 1999
Realistyczne wyścigi motocyklowe, których podstawowym atutem jest oficjalna licencja Motocyklowych Mistrzostw Świata (Motorbike World Championship) klasy 500cm3. Autorzy „GP 500” zakupili licencję obejmującą sezon 1998, dzięki czemu zawodnicy, teamy i tory są w pełni zgodne z rzeczywistością.
Gracze
Realistyczne wyścigi motocyklowe, których podstawowym atutem jest oficjalna licencja Motocyklowych Mistrzostw Świata (Motorbike World Championship) klasy 500cm3. Autorzy „GP 500” zakupili licencję obejmującą sezon 1998, dzięki czemu zawodnicy, teamy i tory są w pełni zgodne z rzeczywistością. Warto przy tym dodać, iż gracz nie jest ograniczony do wyboru jednego z prawdziwych kierowców i może od podstaw stworzyć własną postać. Wyścigi są rozgrywane na jednym z czternastu torów, wśród których nie zabrakło obiektów w Japonii, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech czy Australii.
Z racji tego, iż „GP 500” powstał w studiach Microprose, mamy tu do czynienia z wyjątkowo realistyczną symulacją. Wzorem serii „Formula One Grand Prix” gracz może co prawda włączyć liczne ułatwienia, aczkolwiek produkt został wyraźnie skierowany w stronę bardziej doświadczonych osób. Gracz musi zadbać między innymi o odpowiednie balansowanie ciałem, w „GP 500” po raz pierwszy pojawiła się również konieczność oddzielnego używania hamulców (przód/tył). Do wyboru są dwa podstawowe tryby – Arcade oraz Simulation – przy czym nawet w tym pierwszym należy zachować należytą ostrożność. Nieliczne ułatwienia obejmują przede wszystkim pomoc w przy pokonywaniu zakrętów, dzięki czemu ryzyko spadnięcia z maszyny jest minimalne. Gracz ma do wyboru trzy typy wyścigów: pojedynczy, mistrzostwa oraz pojedynek z czasem.
Wzorem podobnych realistycznych gier wyścigowych, autorzy „GP 500” zadbali o spore różnice w prowadzeniu różnych maszyn, których w sumie jest piętnaście. Gracz przy wyborze musi ustalić, jaki typ jazdy preferuje. Przykładowo, Honda NSR 500 jest niepokonana na torach z dużą ilością prostych, ale sprawia spore problemy na wolniejszych trasach z licznymi zakrętami. Osiągi i wygląd motocykli jest oczywiście zgodny z rzeczywistością. Każdy z przeciwników charakteryzuje się osobnym modułem AI, który ma istotny wpływ na jego styl jazdy. Niektórzy zawodnicy preferują ostrą jazdę, inni z kolei spokojnie wyczekują na błędy przeciwników. Podobnie jak w rzeczywistości, komputerowi motocykliści popełniają liczne (w tym przypadku zamierzone) błędy.
Oprawa wizualna gry prezentuje zbliżony poziom do innego tytułu wyprodukowanego przez Microprose – „Grand Prix 2”. Oznacza to, iż szczególny nacisk położono na wygląd właściwego toru i znajdujących się na nim maszyn, znacznie gorzej prezentuje się natomiast otoczenie.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Wymagania sprzętowe gry GP 500:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
CPU 400MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D, Windows 95/98.
Średnie Oceny:
Średnia z 45 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.