Data wydania: Anulowana
Getica: Cult of the Elders to pierwsza z dwóch gier z gatunku cRPG (druga nosi tytuł Getica: Roman Wars) przygotowanych przez rumuńskie studio developerskie Digital Summoners. Obie stanowią swego rodzaju całość, która ma za zadanie przybliżyć graczom starożytną cywilizację Daków (Rumunie uważają się za spadkobierców Daków).
Getica: Cult of the Elders to pierwsza z dwóch gier z gatunku cRPG (druga nosi tytuł Getica: Roman Wars) przygotowanych przez rumuńskie studio developerskie Digital Summoners. Obie stanowią swego rodzaju całość, która ma za zadanie przybliżyć graczom starożytną cywilizację Daków (Rumunie uważają się za spadkobierców Daków). Akcja Cult of the Elders osadzona została pomiędzy 1000 a 500 rokiem przed naszą erą, w antycznej, przepełnionej mistycyzmem, pełnej magii i mitologicznych kreatur Europie – czyli w dokładnie takim świecie, jaki znamy ze starych podań i legend. Całość została wykonana w trójwymiarowej grafice (widok z perspektywy trzeciej osoby) i pozwala tylko na jednoosobową przygodę.
Gracz wciela się w postać potężnego maga Daków, zwanego potocznie „hultan”, który posiada umiejętności pozwalające mu kontrolować warunki atmosferyczne, deszcz, wiatr, mgłę, itp. Niemniej jednak, pomimo tego, że z założenia jest postacią posiadającą ponadnaturalne moce, może rozwijać się w trzech kierunkach: wojownika, łucznika oraz maga. Osią fabuły gry jest postępujący proces degradacji magii, związany z tym, iż ludzie powoli odwracają się od starych wierzeń, a zwracają się w stronę nowych dziedzin życia. Główny bohater stara się przeciwdziałać tym niepokojącym zmianom, dlatego też wyrusza w podróż, której celem jest odnalezienie przyczyny takiego stanu rzeczy. Poprowadzi go ona przez sporą część ówczesnego, świata, pozna zwyczaje nie tylko Daków, lecz także Celtów, Wikingów, czy Greków, zmierzy się także z licznymi antycznymi bestiami. W końcu dowie się, iż prorok Zalmoxe i jego religia jest bezpośrednio związana z zachodzącymi zmianami.
Jak przystało na solidną pozycję z gatunku cRPG, gracz stopniowo rozwija postać swojego bohatera, uczy się nowych umiejętności, wykonuje questy, zdobywa nowe przedmioty i wyposażenie. Dookoła otacza go dynamiczny świat, zamieszkały przez niezależnych ludzi, z własnymi problemami i obowiązkami. Walka rozgrywana jest w czasie rzeczywistym, przy czym gracz na bieżąco decyduje o ruchach i atakach swej postaci, zaś defensywę (uniki, itp.) złożono na ręce procedur sztucznej inteligencji. Z każdym trafieniem ciała, bohatera, bądź też jego przeciwnika, gra przelicza (m.in. opierając się na jakości noszonej zbroi) jakie ma ono wpływ na jego kondycję - czy akurat nie odniósł obrażeń, czy został unieruchomiony, zraniony, czy też ucierpiała jako broń lub zbroja, czy w kończy został zabity. Ciekawym, i notabene jednym z podstawowych elementów Cult of the Elders jest magia. Zaklęć nie uczymy się z ksiąg, czy też od NPC-tów. By rzucić czar, należy najpierw zebrać w całość kilka elementów składowych.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Digital Summoners SRL
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
W poprzednim odcinku wraz z RPGDot zajmowaliśmy się największym produkcjami z gatunku komputerowych gier fabularnych. Dzisiejsza część jest zdominowana przez producentów europejskich, nie zabraknie również propozycji od developerów zza wschodniej granicy.
gry
Piotr Spychala
5 stycznia 2005 10:50
OldDorsaj Senator
to się dopiero okaże,ale życzę jak najlepiej-twórcom i sobie bo każda dobra cRPG cieszy :)
Xelon Pretorianin
O! Te komentarze są bardzo stare! Zgaduję że wtedy jeszcze nie było wiadomo o wstrzymanych pracach. Ja się na szczęście nie rozczarowałem bo kiedy pierwszy raz przeczytałem ten opis było już wiadomo że gry raczej nie będzie. I całe szczęście, bo bym wyczekiwał a tu rozczarowanie!