

Getica: Cult of the Elders PC
Getica: Cult of the Elders to pierwsza z dwóch gier z gatunku cRPG (druga nosi tytuł Getica: Roman Wars) przygotowanych przez rumuńskie studio developerskie Digital Summoners.
Getica: Cult of the Elders Premiera PC
anulowana
producent: Digital Summoners SRL Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gracz wciela się w postać potężnego maga Daków, zwanego potocznie „hultan”, który posiada umiejętności pozwalające mu kontrolować warunki atmosferyczne, deszcz, wiatr, mgłę, itp. Niemniej jednak, pomimo tego, że z założenia jest postacią posiadającą ponadnaturalne moce, może rozwijać się w trzech kierunkach: wojownika, łucznika oraz maga. Osią fabuły gry jest postępujący proces degradacji magii, związany z tym, iż ludzie powoli odwracają się od starych wierzeń, a zwracają się w stronę nowych dziedzin życia. Główny bohater stara się przeciwdziałać tym niepokojącym zmianom, dlatego też wyrusza w podróż, której celem jest odnalezienie przyczyny takiego stanu rzeczy. Poprowadzi go ona przez sporą część ówczesnego, świata, pozna zwyczaje nie tylko Daków, lecz także Celtów, Wikingów, czy Greków, zmierzy się także z licznymi antycznymi bestiami. W końcu dowie się, iż prorok Zalmoxe i jego religia jest bezpośrednio związana z zachodzącymi zmianami.
Jak przystało na solidną pozycję z gatunku cRPG, gracz stopniowo rozwija postać swojego bohatera, uczy się nowych umiejętności, wykonuje questy, zdobywa nowe przedmioty i wyposażenie. Dookoła otacza go dynamiczny świat, zamieszkały przez niezależnych ludzi, z własnymi problemami i obowiązkami. Walka rozgrywana jest w czasie rzeczywistym, przy czym gracz na bieżąco decyduje o ruchach i atakach swej postaci, zaś defensywę (uniki, itp.) złożono na ręce procedur sztucznej inteligencji. Z każdym trafieniem ciała, bohatera, bądź też jego przeciwnika, gra przelicza (m.in. opierając się na jakości noszonej zbroi) jakie ma ono wpływ na jego kondycję - czy akurat nie odniósł obrażeń, czy został unieruchomiony, zraniony, czy też ucierpiała jako broń lub zbroja, czy w kończy został zabity. Ciekawym, i notabene jednym z podstawowych elementów Cult of the Elders jest magia. Zaklęć nie uczymy się z ksiąg, czy też od NPC-tów. By rzucić czar, należy najpierw zebrać w całość kilka elementów składowych.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 7.7 / 10 na podstawie 11 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Getica: Cult of the Elders: Odpowiednia dla każdego wieku.