
Data wydania: 28 lutego 2005
Pierwszy „Fight Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie okrzyknięty został najlepszym symulatorem tego sportu. Firma poszła więc za ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, znów zapowiadaną jako przełom.
GRYOnline
Gracze
Gdy w roku 2004 decydenci z Electronic Arts postanowili reanimować pod nową nazwą serię gier bokserskich (wcześniej znaną jako „Knockout Kings”), nie spodziewali się zapewne aż takiego sukcesu. Pierwszy „Fight Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie przez wielu miłośników boksu okrzyknięty został najlepszym symulatorem tego sportu w dziejach gier wideo. Rok później firma poszła więc za ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, oczywiście znów zapowiadaną jako przełom.
Zmian jest rzeczywiście sporo. W warstwie wizualnej podwojono liczbę wielokątów i tekstur, z jakich zbudowane są modele graficzne prezentowanych bokserów. Ich twarze są przy tym bardziej realistyczne i ekspresyjne, a i pozostałe mięśnie ciała zostały szczegółowo odwzorowane. Nawet sposób wizualizacji kontuzji czy też krwawienia jest uzależniony od budowy fizycznej i odporności danego zawodnika oraz, rzecz jasna, miejsca, precyzji i siły trafienia.
Ruchy pięściarzy stały się szybsze i o wiele bardziej dynamiczne. Premiowane też jest wszechstronne wyszkolenie, a kolejne walki poprzedza trening. Jeśli zlekceważymy te zajęcia, nasz bokser zacznie tyć, stopniowo tracąc technikę i umiejętności. Jeżeli jednak przeforsujemy go zbyt intensywnym wysiłkiem, stanie się powolny i podczas głównego pojedynku szybko będzie się męczyć.
Prawdziwą jednak innowację stanowi bezpośrednia obsługa przez grającego ekipy narożnika w przerwach pojedynku. W tej nietypowej minigrze należy podjąć wszelkie działania, by przywrócić zawodnikowi choć część energii i uchronić go od dyskwalifikacji z powodów zdrowotnych. Ten przepis o nokaucie technicznym wprowadzono zresztą na prośbę graczy.
Poboksować możemy samemu bądź z innymi ludźmi w rozbudowanym trybie on-line. Spotkamy, a nawet pokierujemy karierą, kilkunastu gwiazdorów zawodowego ringu, w tym po raz pierwszy: Miguela Cotto, Floyda Mayweathera lub Jermaine Taylora. A gdyby i tego było mało, do dyspozycji gracza oddany zostaje edytor postaci, w którym przy pomocy technologii morfingu będzie sobie można wykreować herosa o dowolnej posturze, masie, muskulaturze czy też wyglądzie (włącznie z fryzurą, budową nosa, rozstawem oczu, kształtem szczęki, itd.).
Autor opisu gry: Anna Gidyńska
Platformy:
XboxAngielskie napisy i dialogi
GameCubeAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 2Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Gry bokserskie zawsze były osobliwą fuzją produkcji sportowych z mordobiciami. To, co prezentuje „Fight Night” nie jest ani jednym, ani drugim. Tytuł taki może być miłym oddechem dla graczy znudzonych schematami, którzy nie próbowali nigdy czegoś takiego.
Co prawda Wii nie ma dużych szans na otrzymanie własnej edycji gry The Elder Scrolls IV: Oblivion, ale już w przypadku bokserskiej serii Fight Night są one kilka razy większe. A przynajmniej takie wnioski wysnuć można z wypowiedzi głównego jej producenta, czyli Michaela Blanka z Electronic Arts.
gry
Piotr Doroń
11 lutego 2007 14:38
Po bardzo dobrych ocenach, jakie zebrała ostatnia część symulacji boksu od Electronic Arts, tj. Fight Night Round 2 (np. 87% i Rekomendacja w Recenzji GRY-OnLine), już tylko kwestią czasu pozostawało ogłoszenie prac nad kolejną odsłoną tego cyklu. Wreszcie zrobiono to oficjalnie.
gry
Krzysztof Bartnik
13 grudnia 2005 10:12
Firma Electronic Arts znana jest graczom głównie ze swoich sportowych produkcji symulujących sporą ilość dyscyplin. Pozostawiając bez komentarza grywalność oraz grafikę tych gier (o gustach się nie dyskutuje) przejdźmy do oprawy dźwiękowej dzieł z EA. Elektronicy starają się, żeby stała ona zawsze na wysokim poziomie, i choć nie zawsze im to wychodzi, to przynajmniej jest co posłuchać.
gry
Maciej Myrcha
25 lutego 2005 13:24
Firma Electronic Arts zdecydowała się na opublikowanie nazwisk bokserów, którzy wystąpią w drugiej odsłonie Fight Night, realistycznej symulacji walk na ringu. I tak na okładce pudełka z grą zobaczymy Bernarda Hopkinsa, natomiast w ringu będziemy mogli wcielić się w takie legendy jak Muhammad Ali czy brylujący obecnie w wadze lekkopółśredniej, Arturo Gatti.
gry
Maciej Myrcha
21 lutego 2005 11:10
Miłośnicy boksu oraz gier sportowych spod znaku EA, którym zasmakowała wydana w zeszłym roku gra Fight Night, doczekają się jej kontynuacji. Tym razem do posiadaczy PS2 oraz Xbox, na których to platformach ukaże się Fight Night Round 2, dołączą gracze GameCube, dla których EA oraz Nintendo przygotowały niespodziankę - w tej wersji zawarta będzie jeszcze gra Super Punch-Out!!.
gry
Maciej Myrcha
27 stycznia 2005 12:15
Miłośnicy boksu mogą mieć powody do zadowolenia, gdyż dziś konsorcjum wydawnicze Electronic Arts zaanonsowało grę Fight Night Round 2, kontynuację udanego programu sprzed kilku miesięcy – Fight Night 2004. Podobnie jak pierwowzór, tytuł ten ukaże się wyłącznie na Xboxa i Playstation 2.
gry
Włodarczak Adam
7 grudnia 2004 17:06
Wymagania sprzętowe gry Fight Night Round 2:
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci 8 MB, Network Adaptor
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 494 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2005.05.12
Gry bokserskie zawsze były osobliwą fuzją produkcji sportowych z mordobiciami. To, co prezentuje „Fight Night” nie jest ani jednym, ani drugim. Tytuł taki może być miłym oddechem dla graczy znudzonych schematami, którzy nie próbowali nigdy czegoś takiego.