Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka Fair Strike (PC)

Fair Strike PC

Symulacja lotu śmigłowcem bojowym zrealizowana w zręcznościowym stylu. Gracz bierze udział w szeregu misji bojowych skierowanych przeciwko międzynarodowemu terroryzmowi.

Symulacje | helikoptery

PC Windows
Okładka Fair Strike (PC)

producent: G5 software

wydawca PL: Nicolas Games

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

13listopada2003

1czerwca2005

pudełko PL

Kolejna po grze Red Shark symulacja lotu śmigłowcem bojowym pochodząca ze studia G5 software oraz firmy Buka Entertainment i podobnie jak Red Shark zrealizowana w zręcznościowym stylu. Akcja rzuca nas w przyszłość, do roku 2005, gdzie pomimo usilnych starań i ogromnych nakładów finansowych rządom i różnym agencjom bezpieczeństwa nie udało się wyeliminować terroryzmu, a co więcej proceder ten coraz bardziej zagraża światowemu pokojowi. W związku tym złym stanem rzeczy zdecydowano się utworzyć międzynarodowe siły antyterrorystyczne, wyposażyć je w najdoskonalsze osiągnięcia techniki wojskowej, a następnie rzucić do otwartej i bezprecedensowej walki z terrorystami. Gracz staje się pilotem śmigłowca bojowego, który bierze udział w czterech kampaniach umiejscowionych na Karaibach, w Europie Wschodniej, Południowo-wschodniej Azji oraz na Bliskim Wschodzie. Naturalnie mają one na celu wyeliminowanie źródeł terroryzmu.

  • Całkowicie trójwymiarowa grafika z możliwością przełączania widoku pomiędzy „widokiem z za śmigłowca” a „widokiem z kabiny pilota”.
  • Sześć typów śmigłowców, którymi można latać: Ka-50 Hokum A, Ka-50 Hokum B, Ka-58 Black Ghost, Ah-64A Apache, RAH-2 Tiger, RAH-66 Comanche.
  • Dwa śmigłowce transportowe występujące w grze: UH-60 Black Hawk oraz Ka-60.
  • Drobiazgowo odtworzony wygląd śmigłowców oraz model sterowania, przy czym istnieje możliwość regulacji trudności pomiędzy poziomem „action” i „hardcore”.
  • Współpraca z maksymalnie trzema skrzydłowymi podczas wykonywania kolejnych misji bojowych.
  • Możliwość wyboru śmigłowca i jego uzbrojenia przed rozpoczęciem misji, zarówno dla siebie jak i skrzydłowych.
  • Współdziałanie z innymi jednostkami wojskowymi, lotniskowcami, artylerią, piechotą, czołgami, itp.
  • Ponad 100 różnych obiektów naziemnych.
  • Możliwość gry wieloosobowej w trybach: death match, capture the flag oraz cooperative.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 7,1 / 10 na podstawie 111 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 69,90 PLN

Wymagania wiekowe Fair Strike

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Fair Strike

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: CPU AMD/Intel 1.4GHz, 512MB RAM, akcelerator 3D z min. 64MB RAM (GeForce 4 Ti4200 lub lepszy)

Fair Strike - recenzja gry
Fair Strike - recenzja gry

Recenzja 23 kwietnia 2004, 11:41

Autorzy „Fair Strike” przygotowali dość rozbudowany singleplayer i nieco skromniejszy multiplayer. Zacznijmy od tego pierwszego. Pojedynczy gracz bierze udział w czterech kampaniach: na Karaibach, we Wschodniej Europie, Azji oraz na Bliskim Wschodzie. Zgodnie z tym co sugeruje podtytuł gry, mamy tu do czynienia z zakrojonym na szeroką skalę terroryzmem. Niestety, w miarę interesujące zapowiedzi prasowe nie przełożyły się na właściwy produkt. Fabuła odgrywa w trakcie gry znikomą rolę. Gracz bardzo szybko zapomina o tym wszystkim co go otacza. Dzieje się tak głównie za sprawą bardzo sztampowych misji oraz karygodnie wykonanych filmików przerywnikowych, które są tylko nieznacznie lepsze od tych z „X2: The Khaak Threat”. Tyle chociaż dobrze, że samych misji jest całkiem sporo - 30. Szumne zapowiedzi odnośnie ogromnej nieliniowości wykonywania zadań, można włożyć między bajki. W rzeczywistości wygląda to tak, iż mamy do czynienia z prościutkimi drzewkami rozwoju. Wykonanie określonej misji odblokowuje kolejne, przy czym są też takie, których nie trzeba się podejmować, a kampania i tak może zostać zaliczona. Ukończenie określonej ilości etapów automatycznie odblokowuje kolejne rozdziały. Same zadania są w ogromnej większości przypadków nudne. Ci, którzy kończyli najlepsze symulatory ze śmigłowcami w rolach głównych, nie będą absolutnie niczym zaskoczeni. Mamy tu standardowe wypady do baz wroga (niszczenie lub ochrona konkretnych obiektów), ataki na konwoje, przejmowanie strategicznie ważnych punktów (np. lądowisk), czy eskortowanie cywilnych jednostek. Niestety, same zadania są dość kiepsko przygotowane. W rezultacie dochodzi do paradoksalnych sytuacji, w których misje z dalszych kampanii można przejść w stosunkowo krótkim czasie i bez żadnych problemów, a na pewnych początkowych zadaniach zaciąć się na kilka dobrych godzin i dopiero po kilkunastu nieudanych próbach wypracować sobie odpowiednią taktykę ich przejścia.