F1 2002 jest kolejnym produktem ze słynnej serii ścigałek, podejmującym tematykę wyścigów Formuły 1. Opisywana pozycja posiada oczywiście pełną licencję organizacji FIA (sezon 2002), dzięki której można nacieszyć się między innymi obecnością prawdziwych kierowców, teamów, czy wreszcie obiektów, na których rozgrywane są poszczególne typy zawodów. Omawiana ścigałka ukazała się na najpopularniejsze modele konsol (PS2, Xbox oraz Gamecube). Wszystkie wersje prezentują bardzo zbliżony poziom wykonania. Edycja przeznaczona na konsolę firmy Sony wygląda minimalnie gorzej od swoich odpowiedników na pozostałych typach platform.
Właściwą część zabawy pozostawiono bez poważniejszych zmian. W dalszym ciągu mamy więc do czynienia z typowo arcade’ową ścigałką, nie mającą zbyt wiele wspólnego z prawdziwą symulacją. W omawianej wersji 2002 wprowadzono szereg zmian, mających w jeszcze większym stopniu zbliżyć ten produkt do klasycznej zręcznościówki. Jednym z takich usprawnień jest pojawienie się specjalnego paska, po napełnieniu którego można wykonać bardziej ryzykowny manewr, np. ściąć zakręt przy znacznie wyższej prędkości. Nie zabrakło również znanych z poprzednich edycji ułatwień, w postaci niezniszczalności, czy asystenta pomagającego bezproblemowo wyhamować sportowy bolid.
Kluczowy punkt programu stanowią oczywiście mistrzostwa, w których mamy okazję wziąć udział w pełnym sezonie Formuły 1. Edycja 2002 oferuje także tryb wyzwań, który po raz pierwszy pojawił się w poprzedniej wersji tej gry. Tym razem mamy możliwość wzięcia udziału w wymagających pojedynkach z najlepszymi kierowcami Formuły 1. Na uwagę zasługuje również obecność wielu dodatkowych bonusów, które w miarę rozwoju rozgrywki można odblokowywać. Mogą to być na przykład sportowe karty, doskonale znane również z innych gier sygnowanych logiem EA. Wszystkie trzy wersje gry posiadają multiplayer obsługujący maksymalnie czterech zawodników (tryb split-screen). Oprawa wizualna F1 2002 prezentuje zbliżony poziom do swojego poprzednika. Usprawnienia objęły przede wszystkim wygląd poszczególnych bolidów. Większość elementów pozostawiono jednak w niezmienionej postaci.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PlayStation 2 7 czerwca 2002Angielskie napisy i dialogi
Xbox 27 marca 2002Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 12 czerwca 2002Angielskie napisy i dialogi
GameCube 22 czerwca 2002Angielskie napisy i dialogi
Producent: Electronic Arts Inc.
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Od połowy ostatniej dekady ubiegłego wieku brytyjska firma o nazwie Studio 33 zajmowała się przygotowywaniem rozmaitych gier samochodowych. Teraz developerzy rodem z Liverpoolu zostali wchłonięci przez amerykańską korporację software’ową Electronic Arts, która prawdopodobnie zamierza wykorzystać ich wysokie umiejętności w materii tworzenia wirtualnych symulatorów wyścigów Formula 1.
pozostałe
Radosław Grabowski
18 października 2003 11:44
SBDT czyli SimBin Development Team, grupa ludzi, która zasłynęła w świecie fanów gier samochodowych stworzeniem m.in. znakomitych modów do gier z serii F1 (FIA GT, GTR2002), które to mody charakteryzują się znakomitymi modelami jazdy, grafiką i perfekcyjną oprawą dźwiękową. Mnóstwo osób pilnie śledziło poczynania firmy, oczekując jednocześnie na kolejną edycję dodatku przeznaczonego tym razem do F1 Challenge 99-02 – niestety, prawdopodobnie dodatek ów nie ujrzy nigdy światłą dziennego.
gry
Fajek
4 sierpnia 2003 16:29
Na stronie SBDT (SimBin Development Team) pojawiła się kolejna porcja nowych pojazdów do mod’a GT Racing 2002, który to funkcjonuje w oparciu o grę F1 2002 autorstwa Electornic Arts.
gry
Fajek
14 lutego 2003 15:53
Miniony weekend był dla fanów wyścigów niesamowicie udany. Otóż grupa pod nazwą SimBin, twórca znakomitego MOD’a pod nazwą FIA GT, przeznaczonego do gry F1 2001, udostępnił w sobotę swoje najnowsze dzieło – GT Racing 2002.
gry
Fajek
2 grudnia 2002 12:10
Dziś prawdziwa gratka dla fanów prawdziwych wyścigów samochodowych. Otóż w sieci pojawił się MOD Sportscar Simulated Motorsports przeznaczony dla F1 2002 (autorstwa Electronic Arts).
gry
Fajek
11 października 2002 12:16
Pierwsza i jedyna jak dotąd symulacja wyścigów Formuły 1 ze wszystkimi aktualnymi danymi z obecnego sezonu? To może być tylko F1 2002 firmy ELECTRONIC ARTS!
gry
Fajek
11 lipca 2002 11:29
Światowa premiera najnowszej symulacji Formuły 1 ze stajni Electronic Arts miała miejsce w zeszłym tygodniu, natomiast w naszym kraju przewidywana jest na najbliższe dni. Natomiast nie dawno wystartowała polska liga F1 2002, rozgrywana właśnie za pomocą wyżej wspomnianej gry.
pozostałe
Fajek
19 czerwca 2002 15:10
Najnowsza edycja wyścigów Formuły 1 ze stajni EA Sports trafiła już do zachodnich sklepów. Gra F1 2002 posiada oficjalną licencję FIA, dzięki czemu znajdziemy tu nazwiska prawdziwych kierowców, nazwy stajni wyścigowych, rzeczywiste bolidy i trasy z Mistrzostw Świata 2002 FIA Formula 1.
gry
Tomasz Pyzioł
12 czerwca 2002 14:18
Właśnie pojawiła się najnowsza wersja MOD’a o nazwie FIA GT v3.0, umożliwiająca ściganie się w klasie GT takimi samochodami jak: Ferrari 550 Maranello, Ferrari 360 Modena, Dodge Viper GTS-R...
gry
Fajek
5 czerwca 2002 12:52
Popularne pliki do pobrania do gry F1 2002.
Wymagania sprzętowe gry F1 2002:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 500MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick.
PlayStation 2
Wspiera:
karta pamięci
GameCube
Wspiera:
karta pamięci
Średnie Oceny:
Średnia z 856 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany759499 Legionista
Świnska gra. Grafika ssie, animacje ssie, oprawa ssie po co EA To robi? Robi podróbki z licencjonowanej F1 od Codemasters
zanonimizowany881153 Pretorianin
A przy okazji ty ssiesz ta gra jest super
Guwnokp Centurion
@Kita
Ta gra jest żalosna wydam ci kilka powodów
- Słabe modele postaci oraz ich animacja. Zawsze jakaś kobieta stoi i jak będzie 8 sek. przed rozpoczęciem to znika?!?
- Naliczanie kar. Przykład: Włączysz kary przed uruchomieniem gry to jak np: pojedziesz na czerwonym świetle to ci od razu dyskwalifikacja
- Bugi. Jak jeździsz na poziomie Profesjonalisty uderzasz w barierkę i latasz w powietrzu aż potem wpadasz poza mapę.
- Brzydka oprawa graficzna. Na rok 2002 oprawa bardzo brzydka
- Brak trybu split-screen
- Brak samochodu bezpieczeństwa
- Nierealistyczne ( jak tracisz koło w przodzie to nadal jeździsz) albo (jak tracisz tylne skrzydło to zjeżdżasz do pit stopu zamiast ci wymienić to cie odniosą do garażu)
- Głos inżyniera wyścigowego. Nic ważnego nie mówi tylko mówi że ktoś straci koło, czy przednie i tylne skrzydło
Werdykt: F1 2002 to seryjna kaszanka, mnóstwo braków a na deser masa nerealistycznych rzeczy dodatkowo wiśnia w którym są bugi i glitche.
Ocena: 0.5/10
sweet2012 Junior
Bo mnie krew zaleje jak czytam takie banialuki
Guwnokp - 1.za falstart w realnej f1 też są dyskwalifikacje.
2.Zobacz sobie Schumacher vs Coulthard na SPA 1998, Schumi całe okrążenie przejechał bez koła.
3.Oprawa jest niezła
4.Safety Car nigdzie nie było aż do F1 2011 ponieważ nie wyrabiało by większość procków i gra nie była by grywalna dla większości graczy.
5.Aha czyli bez tylniego skrzydła w realnej F1 można jeździć? Bez koła tak, ale bez tylniego skrzydła nigdy.
6.Inżynier co ma więcej mówić? Mówi o zjeździe do pitu, wypadkach, nowych liderach i przewadze/stracie tak jak w realnej F1.
Nie znasz się w ogóle na Formule 1. Ja oglądam od 1995 to chyba wiem więcej. Pozdro
Guwnokp Centurion
@sweet Taaaa jasne. Znam się na F1 ale ty chcesz bronić.
1. A inżynier do nowszych części F1 mówi o stan bolidu a o zjazd też , tutaj praktycznie nie słychać.
2. Oprawa jest brzydka, spójrz na Fifę wydaną w tym samym roku co ta gra, jest na takim samym poziomie co rFactor
3. W nowszych grach już tak wcale nie ma jak tracisz oponę to nadal jedziesz, w relnym F1 jak stracisz oponę to koniec wyścigu (mnie g*wno interesuje F1 z lat 1998)
4. Z falstartem mnie też g*wno obchodzi. A jak zetniesz zakręt? W grze dostajesz teraz dyskwalifikację a nie karę lub ostrzeżenie. W realnym F1 za ścięcie zakrętu jest kara
5. Interfejs nieczytelny nie jest taki sam co real F1
6. Tryb kariery jest na lekarstwo
7. Gra ma takie same bugi co w rFactor. W rFactor 2 po screenach widzę że twórcy nie chciało się gry robić (oni nadal robią a po screenach grafika jak na poziomie Malucha Racera 3)
8. Problemy z multiplayerem (Często wywala z gry)
9. Fizyka (uderzysz mocno w barierę to od razu odbija się mocna jak piłka pingpongowa, raz na jednym filmiku widziałem gracza który o dziwo poleciał jak ptak.
Może Goat Simulator ma bugi ale były zabawne bugi, można by się tu pośmiać, a tutaj ech.......