
21 marca 2017
Symulacje, Eksperymentalne/artystyczne, Indie, Sandbox, Singleplayer.
Generator światów, którym gracz może się przyglądać z różnych perspektyw, opracowany przez niezależnego dewelopera Davida O’Reilly’ego. Poszczególne uniwersa możemy obserwować zarówno w skali mikro, jak i makro – zabawę rozpoczynamy w ściśle określonym miejscu świata wygenerowanego proceduralnie i sami decydujemy, jak potoczy się zabawa; możemy przejąć kontrolę nad pojedynczym atomem, zwierzęciem czy przedmiotem i skoncentrować się na jego otoczeniu lub sterować całą planetą, gwiazdą czy nawet galaktyką. Zabawa jest pozbawiona ściśle określonego celu – sami decydujemy o tym, co i dlaczego robimy. Przeskakując pomiędzy różnymi elementami wszechświata tworzymy jego swoistą encyklopedię – odkryte obiekty są katalogowane, dzięki czemu można je przeglądać z poziomu specjalnego menu. Dopełnieniem całości jest przyzwoita grafika oraz klimatyczny soundtrack, a zabawie towarzyszą wykłady filozofa Alana Wattsa. Jako ciekawostkę należy dodać, że Everything to pierwsza gra wideo w historii, która stanęła przed szansą otrzymania Oscara w kategorii „Najlepszy krótkometrażowy film animowany” za sprawą kilkunastominutowego zwiastuna; owa animacja zdobyła wcześniej nagrodę jury na Vienna Shorts Festival.
Zobacz Grę
Steam
Gracze
Chciałem zagrać ale to wygląda i działa gorzej niż gra z kosza, a szkoda bo koncepcja fajna
elówa, ogarnąłeś jak? ;p
czy może ta gra jest tylko po eng? :o
Tylko gry wideo są medium, w którym istnieje możliwość nie tylko zapoznania się z koncepcjami filozoficznymi takimi jak monizm w rozumieniu Alana Wattsa, lecz również ich DOŚWIADCZENIA. "Everything" to jedna z lepszych gier filozoficznych jakie znam - nie tylko przedstawia odbiorcy ważną tematykę, ale też zanurza go w nią poprzez hipnotyzującą, medytacyjną rozgrywkę, i to taką, która naprawdę może robić wrażenie. Nie czyni to wprawdzie koncepcji Wattsa ani trochę bardziej sensowną (to dalej trudny do przyjęcia monistyczny bełkot), ale przynajmniej świetnie ją urzeczywistnia.