Patapez Interactive to niezależne studio deweloperskie z Argentyny, założone przez Bruno Bombardiego. Firma istnieje od 2013 roku, a opisywane tutaj Dunjungle, będące platformówką akcji wzbogaconą o elementy roguelite’a, w momencie premiery było największym projektem w jej portfolio.
W Dunjungle wydarzenia oglądamy z boku. Podczas rozgrywki wcielamy się w waleczną małpę, a naszym zadaniem jest uratowanie dżungli przed niszczycielską mocą, która przetacza się przez nią, przemieniając jej pokojowo nastawionych mieszkańców.
Przed rozpoczęciem przeprawy wybieramy jedną z klas postaci, które zróżnicowano pod kątem mocnych i słabych stron. Przygoda wiedzie nas przez lokacje generowane proceduralnie, wśród których znajdziemy między innymi lochy, krypty oraz świątynie. Eksplorując je, nie tylko skaczemy po platformach oraz omijamy pułapki i przeszkody terenowe, lecz również walczymy z przeciwnikami.
Kontrolowana przez nas małpa robi użytek z szerokiego wachlarza broni, a także zaklęć i relikwii. Oręż można dodatkowo wzbogacać o efekty żywiołów, co pozwala nam podpalać wrogów, zamrażać ich, razić piorunami czy spychać w przepaście przy pomocy wiatru. Oprócz szeregowych nieprzyjaciół, na naszej drodze stają znacznie potężniejsi od nich bossowie.
Po śmierci nie pozostaje nam nic innego, jak rozpocząć podróż po dżungli od nowa. Gra pozwala nam zachować odblokowane wyposażenie i zaklęcia, a także zapamiętuje postacie, które udało nam się uratować na przestrzeni wcześniejszych podejść. Dzięki temu nawet jeśli odnosimy porażki, to i tak stopniowo zbliżamy się do realizacji ostatecznego celu.
Oprawę graficzną gry Dunjungle utrzymano w pixelartowej stylistyce.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Wymagania sprzętowe gry Dunjungle:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU 2.13 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 1 GB, 300 MB HDD, Windows 7.