Data wydania: 5 września 2017
Horror stworzony przez niezależne studio Wales Interactive, dla którego bezpośrednią inspirację stanowiła miejska legenda o demonicznej wiedźmie. Główna bohaterka straciła kontakt z córką, a poszukiwania zaprowadziły ją do posępnego, kryjącego ponurą tajemnicę dworu.
Gracze
Steam
Horror stworzony przez niezależne studio Wales Interactive. Gra trafiła między innymi na platformę PC, PS4 itd., a jej premiera zbiegła się w czasie z kinowym debiutem filmu o tym samym tytule.
Historia opowiedziana w Don't Knock Twice została oparta na miejskiej legendzie o demonicznej wiedźmie. „One knock to wake her from her bed, Twice to raise her from the dead”, głosi wyliczanka – „Zapukaj raz, by wstała z łóżka, Zapukaj dwa razy, by wstała z martwych”. Gracz wciela się w rolę kobiety, która straciła kontakt z córką. Poszukiwania zaginionej dziewczyny prowadzą ją do posępnego dworu, kryjącego ponurą tajemnicę, jaką przychodzi nam rozwiązać.
Akcja w Don't Knock Twice na platformie PC, PS4 itd. prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby. Do naszej dyspozycji oddano rozległy budynek, wypełniony rozmaitymi przedmiotami, z jakimi możemy wchodzić w interakcję. Rozgrywka opiera się na eksploracji otoczenia, poszukiwaniu skrzętnie poukrywanych wskazówek oraz walce z napotkanymi przeciwnikami, wyjętymi wprost z sennych koszmarów. O ile walka ze zjawami jest możliwa, gdyż bohaterka korzysta ze znalezionych po drodze przedmiotów, w przypadku potężniejszych oponentów jedynym rozwiązaniem jest ucieczka. Ponadto, zabawa obfituje w tak zwane „jump scares”, gdyż istoty z zaświatów najczęściej atakują znienacka.
Don't Knock Twice charakteryzuje się wysokiej jakości, trójwymiarową oprawą graficzną. Zarówno sam dwór, jak i znajdujące się w nim meble oraz przedmioty wykonano z dbałością o detale, a na uwagę zasługuje również zaawansowane oświetlenie. Obrazu całości dopełnia klimatyczna, obfitująca w przerażające odgłosy warstwa muzyczna. Tytuł wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one obligatoryjne.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 4 5 września 2017
Xbox One 5 września 2017
PC Windows 5 września 2017
Nintendo Switch 17 października 2017
Producent: Wales Interactive
Wydawca: Wales Interactive
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Don't Knock Twice:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 3.3 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 290 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 10.
Średnie Oceny:
Średnia z 28 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 624 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
zanonimizowany146624 Legend
Kolejna obsuwa ? Przecież gra miała wyjść wczoraj. To już czwarta. Najgorsze jest to, że jeszcze patrzyłęm chyba 3 dni temu i widniała normalnie data 30.05. Wcześniej w kwietniu, marcu, w styczniu. Ehh. Jeśli nie szykują czegoś ekstra czy takich rzeczy, jak: luźnego poruszania się po własnym pokoju czy możliwości obrotów kamery gałką toucha, to wtedy gra szybko polegnie
Bartlew17 Junior
Jakby ktoś chciał zobaczyć gameplay z gry to tutaj mój kumpel nagrywa gameplay:
[link]
Domin922 Generał
Dobra gra... świetnie straszy. Uwielbiam ten typ gier, klaustrofobia itp... no i te obrazy na ścianach :) Mistrzostwo świata. Niestety jest dość krótka, ukończyłem ją w 2 godziny (sprawdzając wszystko, każdy zakamarek itp) a znając wszystkie pokoje i znajdźki pewnie ukończyłbym w 20-30 minut, aczkolwiek gra godna polecenia.
Plusy
- Mistrzowski klimat
- Niesamowity klimat
- Mówiłem już że epicki klimat? :P
- Inna niż te całe masówki jak outlast itp.
- Dość ciekawa historia...
Minusy
- ... jednak niewykorzystana
- Krótka
- Nie do końca wykorzystany potencjał gry
Ode mnie mocne 7.5. Gdyby gra była dłuższa i historia bardziej rozbudowana, wtedy gra zasługiwałaby na conajmniej 9.
Damix199 Pretorianin
"Average, but it's okey"
Jako gra z gatunku, strasznie średnia w dodatku bardzo krótka, idealna na przerwę między jakąś długą grą. W moim przypadku męcze Divinity 2 i po prostu potrzebowałem czegoś z mojego ulubionego gatunku :D
Potraktowałem tę grę jak pójście do apteki czy na papierosa.