
Data wydania: 31 grudnia 1996
Nieformalna kontynuacja oryginalnej gry studia Silmarils zatytułowanej Robinson’s Requiem, łączącej w sobie elementy akcji, RPG, symulacji i survivalu. Jako agent wojskowej organizacji AWE podążamy śladem groźnej grupy terrorystycznej, która opanowała stację badawczą na planecie Alcybiades.
Gracze
Deus to nieformalny sequel oryginalnej symulacyjnej gry akcji - Robinson’s Requiem, stworzonej w 1994 r. przez słynne francuskie studio Silmarils, znane przede wszystkim z doskonałej serii cRPG Ishar. Deus rozwija unikalne koncepcje, którymi zaskakiwał pierwowzór, wprowadzając jednocześnie do mechaniki gry kilka istotnych nowości.
W grze wcielamy się w znanego z pierwszej części agenta Treplieva – łowcę nagród, wynajętego przez wojskową organizację Alien World Exploration. Zajmuje się ona odkrywaniem obcych światów, które mogłyby stanowić mekkę dla rodzaju ludzkiego, cierpiącego z powodu wyżu demograficznego, zanieczyszczenia i wyczerpanych surowców mineralnych Ziemi. Akcja toczy się w 2165 r. a naszym celem jest ocalenie ważnej dla misji AWE stacji badawczej, znajdującej się na odciętej od wszechświata planecie Alcybiades. Okazuje się, że stacja została opanowana przez groźną grupę terrorystyczną o nazwie New Crusaders.
To co wyróżnia Deus oraz jej poprzedniczkę spośród całej masy gier fabularnych, jest niesamowity realizm rozgrywki, wynikający z oryginalnego połączenia zaawansowanej symulacji życia z elementami survivalu i klasycznego RPG. Obserwując akcję z perspektywy pierwszej osoby, przemierzamy niezbyt przyjazny dla nas świat w poszukiwaniu tropów i informacji, dotyczących celu naszej misji. W przetrwaniu pomoże nam całkiem pokaźny arsenał 10 różnych broni, począwszy od tej prymitywnej jak nóż, włócznia, topór czy łuk, na nowoczesnych karabinach, wyrzutniach rakiet i broni laserowej skończywszy.
W grze walczymy jednak nie tylko z terrorystami, ale przede wszystkim z samym sobą. Podobnie jak pierwowzór, Deus oferuje bowiem zaawansowany system monitoringu zdrowia i podstawowych funkcji życiowych, a każde zaniedbanie wszelkich niepokojących wskazań może doprowadzić nas do rychłej śmierci. Podczas wędrówki musimy przede wszystkim zaspokajać nasze priorytetowe potrzeby, takie jak jedzenie, picie czy sen, unikać przemęczenia i wyziębienia organizmu, infekcji, wirusów itp. Standardowy tryb gry zawiera imponującą liczbę 22 przyczyn, które mogą doprowadzić do zgonu naszego bohatera. Dla przedkładających przygodę nad zaawansowaną symulację, autorzy przygotowali jednak specjalny action mode, w którym usunięto większość elementów symulacyjnych, skupiając się na fabule i akcji.
Pod względem technicznym Deus stanowi istotny krok naprzód w stosunku do Robinson’s Requiem, który krytykowano za brzydką oprawę graficzną i niewygodne sterowanie. Trójwymiarowa grafika wykonana jest w wysokiej rozdzielczości SVGA. Znacznie poprawiono też ubogą warstwę dźwiękową pierwowzoru. Jednak mechanika gry nie uległa znaczącym zmianom, Deus to wciąż skomplikowana i wymagająca gra, przeznaczona raczej dla amatorów symulacji niż wielbicieli łatwej i przyjemnej rozrywki.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Deus:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
486/DX2 66 MHz, 8 MB RAM, 5 MB HDD, DOS/Windows 3.x/95.
Średnie Oceny:
Średnia z 50 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.