
Descent
Descent: Underground
Czwarta odsłona cyklu futurystycznych strzelanek 6DoF zapoczątkowanego w 1995 roku, opracowana przez niezależny zespół Descendent Studios przy wsparciu ze strony graczy (tytuł ma za sobą udaną kampanię crowdfundingową w serwisie Kickstarter).
Descent: to kolejna odsłona zapoczątkowanej w 1995 roku serii kosmicznych strzelanek. Pierwsza część powstała w studiu Parallax Software, które stworzyło także „dwójkę”. Natomiast Descent 3 zostało wyprodukowane przez ekipę Outrage Entertainment. Z kolei za niniejszą produkcję odpowiada Descendent Studios – firma dowodzona przez Erica Petersona, współtwórcę takich tytułów jak Wing Commander IV: The Price of Freedom, Starlancer czy też Star Citizen. Oprócz niego w dewelopingu uczestniczyli ludzie, którzy pomagali przy Ultimie Online i serii Wing Commander. Studio pozyskało środki na produkcję podczas zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter, gdzie udało się otrzymać od fanów nieco ponad 600 tysięcy dolarów.
Akcja produkcji rozgrywa się w odległej przyszłości. Ziemia jest przeludniona i pogrążona w licznych wojnach, a władzę przejęły mega korporacje, czerpiące zyski z kosmicznego górnictwa (wydobywanie surowców z asteroid). Z czasem z tej formy pracy wyłonił się nowy typ rozrywki dla najbogatszych ludzi - mordercze zawody Underground Games, w których biedni górnicy stają do widowiskowej walki o surowce potrzebne do przetrwania. Gracze wcielają się w właśnie w takich zawodników i pilotując kosmiczne pojazdy, walczą na pasach asteroid nie tylko o życie, ale także o wsparcie sponsorów i reputację.
Pomimo udostępnienia kampanii dla jednego gracza, zabawa w Descent skupia się przede wszystkim na rozgrywkach wieloosobowych. Deweloperzy oddali do dyspozycji kilka różnych trybów zabawy, w tym Capture the Asteroid (wariacja na temat Capture the flag), Capture the Ore (wydobywanie i transportowanie rudy), Anarchy (tradycyjne starcia z przeciwnikami) czy też Deathmatch Destruction (walka z dronami). Podczas rozgrywki wykorzystujemy jeden z kilku dostępnych statków, z których każdy charakteryzuje się odmiennymi właściwościami, co wymusza na graczach współpracę. Wśród dostępnych maszyn znajdują się m.in. lekki i zwinny Predator, kosmiczny czołg w postaci Panzera czy też pojazd naprawczy Shaman.
Descent: zostało stworzone w oparciu o technologię Unreal Engine 4, dzięki czemu tytuł może się pochwalić wysokiej jakości oprawą graficzną. Dodatkowym atutem produkcji jest wsparcie dla okularów rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift.
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet
Gry podobne do Descent
Wymagania wiekowe Descent
12+
Wymagania sprzętowe Descent
PC Windows
- Minimalne:
- Quad Core 2.5 GHz
- 4 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550 / Radeon HD 7950 lub lepsza
- 10 GB HDD
- Windows 7
- Rekomendowane:
- Quad Core 2.5 GHz
- 8 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 750 / Radeon R9 270 lub lepsza
- 50 GB HDD
- Windows 10