Data wydania: 22 października 2015 Wczesny dostęp
Futurystyczna strzelanka 6DoF, która miała stanowić prequel serii Descent (zapoczątkowanej w 1995 roku), lecz z biegiem czasu zmieniła tytuł i dewelopera. Ships That Fight Underground (STFU) oferuje kampanię fabularną, a także tryby PvP i co-op.
Steam
Ships That Fight Underground jest futurystyczną strzelanką typu „6DoF”. Skrót ten pochodzi z języka angielskiego i oznacza „six degrees of freedom” („sześć stopni wolności”), co odnosi się do swobody ruchu, jaką mamy, przemieszczając się po środowisku gry w trakcie zabawy.
Prace nad tym projektem rozpoczęły się z inicjatywy Descendent Studios, czyli utworzonego w 2014 roku zespołu deweloperskiego, na którego czele stanął Eric Peterson – współtwórca między innymi takich pozycji jak Wing Commander IV: The Price of Freedom, Starlancer oraz Star Citizen. Jego powstanie miało stać się możliwe między innymi dzięki udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter.
Produkcja narodziła się jako duchowy następca kultowej w niektórych kręgach serii Descent, zatytułowany Ships That Fight Underground (S.T.F.U.). Z czasem, dzięki licencji, jaką autorzy otrzymali od firmy Interplay, przekształciła się ona w Descent: Underground, czyli prequel cyklu, a zarazem jego czwarta odsłona (lub piąta, jeśli liczyć z niewydanym Descentem 4).
W 2017 roku Descendent Studios nawiązało współpracę z firmą Little Orbit, która miała zająć się sfinansowaniem i wydaniem Descent: Underground. Niestety na przestrzeni kolejnych miesięcy kooperacja przestała iść po myśli deweloperów, którzy zarzucili wydawcy m.in. złamanie umowy i braki w finansowaniu projektu. Rezultatem był wybuch ciągnącej się latami batalii sądowej, którą ostatecznie zakończono ugodą.
W wyniku tej ostatniej firma Little Orbit nabyła od Descendent Studios wszystkie prawa do opisywanego projektu. Jako że w międzyczasie wygasła licencja od Interplay, nowy-stary właściciel gry postanowił wrócić do jej oryginalnej nazwy, czyli Ships That Fight Underground.
Ships That Fight Underground roztacza przed nami ponurą wizję przyszłości. Po tym, jak ziemskie zasoby uległy wyczerpaniu, rządy państw zbankrutowały, a ludzkość stanęła na krawędzi zapaści, ostatnią nadzieję na jej przetrwanie stały się megakorporacje, czerpiące niewyobrażalne zyski z handlu surowcami pozyskiwanymi z asteroid.
W trakcie rozgrywki wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którego zadaniem jest zarówno gromadzenie zasobów, jak i eliminacja wrogich jednostek, a co za tym idzie – krzyżowanie planów innym korporacjom.
W Ships That Fight Underground akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). W trakcie rozgrywki na naszych barkach spoczywają wszystkie obowiązki pilota pracującego dla megakorporacji.
Produkcja oddaje nam do dyspozycji jednostki reprezentujące różnorodne klasy. Mowa o między innymi o okrętach szturmowych i defensywnych czy statkach górniczych i transportowych. Zasiadając za sterami jednego z nich, zajmujemy się głównie eliminacją nieprzyjaciół przy pomocy futurystycznego arsenału, a także pozyskiwaniem i transportowaniem zasobów (lub wykradaniem ich przeciwnikom).
Jak przystało na produkcję, która czerpie garściami z dorobku serii Descent, rozgrywka toczy się w ciasnych tunelach wydrążonych pod powierzchnią asteroid, po których poruszamy się w pełnych trzech wymiarach. Dzięki temu, choć podziemne korytarze nie są zbyt przestronne, możemy skutecznie manewrować w trakcie potyczek.
W miarę postępów ulepszamy swój statek, instalując w nim rozmaite modyfikacje wpływające na siłę rażenia jego broni czy odporność kadłuba. Dzięki temu z czasem możemy stawiać czoła coraz większym wyzwaniom. Ponadto w trakcie zabawy kolekcjonujemy różnorodne dodatki kosmetyczne.
W Ships That Fight Underground znajdziemy kampanię dla pojedynczego gracza, a także tryb multiplayer, w którym możemy bawić się w wariantach rozgrywki opartych zarówno na rywalizacji, jak i na współpracy.
Ships That Fight Underground działa w oparciu o technologię Unreal Engine. Tytuł może pochwalić się oprawą graficzną przyzwoitej jakości.
Autor opisu gry: Kamil Zwijacz
Platformy:
PC Windows 22 października 2015
Xbox One Anulowana
Nintendo Switch Anulowana
PlayStation 4 Anulowana
Producent: Little Orbit / Descendent Studios (PC) / Little Orbit (PS4) / Little Orbit (XONE) / Little Orbit (Switch)
Wydawca: Little Orbit
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Twórcy kosmicznej strzelanki Descent: Underground postanowili zdjąć grę ze Steam Early Access, by szybciej ją ukończyć.
gry
Kamil Zwijacz
1 października 2017 09:36
Dziś piszemy m.in. o premierze DLC Bloodfall do Dooma, kooperacyjnych trybach Survival do Uncharted 4 (debiut) i Invasion do Mount & Blade: Warband (zapowiedź), zimowej aktualizacji do Heroes of the Storm, nowej dacie premiery Descent: Underground oraz o świeżym zwiastunie Worlds Adrift. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
15 grudnia 2016 14:07
Dziś piszemy m.in. o zakończeniu gry Deus Ex: Rozłam ludzkości, testach pre-alfa Descent: Underground, anulowaniu pudełkowego wydania Shovel Knight na XOne, prezentacji wybuchów w Star Citizen oraz dodatku do Gary Grigsby's War in the West. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Łukasz Szliselman
9 października 2015 12:57
Deweloperom ze studia Descendent udało się zebrać minimalną kwotę 600 tys. dolarów na stworzenie nowej odsłony serii Descent. W związku z tym gra Descent: Underground, o ile wszystko pójdzie zgodnie z planem, ukaże się na komputerach PC w przyszłym roku.
gry
Kamil Zwijacz
11 kwietnia 2015 11:31
Ruszyła zbiórka pieniędzy na Descent: Underground - kontynuację rozpoczętej w 1995 roku kultowej serii kosmicznych strzelanek. Produkcja Descendent Studios ma ukazać się w marcu 2016 roku i będzie skupiać się na rozgrywce wieloosobowej
gry
Jakub Błażewicz
11 marca 2015 13:00
Wymagania sprzętowe gry Ships That Fight Underground:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1280 MB GeForce GTX 470 / 2 GB Radeon HD 6870 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 470 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
"Mieszane"
Średnia z 209 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
zanonimizowany768165 Legend
I kolejna część kolejnego klasyka poszła do piachu
https://www.pcgamer.com/a-messy-legal-dispute-puts-the-descent-reboot-in-peril/
Cóż, pozostaje zawsze Overload...
zanonimizowany736000 Generał
Zainteresowanie niebagatelne. Komentarzy bez liku
zanonimizowany736000 Generał
Descent to bardzo głośna seria była. Do każdej części był nawet mission pack.
zanonimizowany622647 Legend
Ja samodzielnie skończyłem tylko trzeciego Descenta, ale pamiętam jak "jedynkę" ojciec katował...Była niesamowicie....oryginalnym tytułem, jakże różnym od klasycznych FPSów a la Doom.
Franusss Generał
Wspaniała seria gier.... Faktycznie ubite i nie wyjdzie?
Szkoda :/