
Data wydania: 10 stycznia 2012
Innowacyjna platformowa gra logiczna wyprodukowana przez firmę Sega. W grze wcielamy się w Danny’ego, który rozpoczyna podróż po swoim umyśle. Tym co odróżnia Crush3D od innych platformówek tego typu jest możliwość zmiany wymiarów postrzeganego świata w locie z perspektywy 2D do 3D i odwrotnie. Gra w pełni wykorzystuje możliwości konsoli Nintendo 3DS (w tym dodatkową opcję StreetPass).
Przygotowana przez Segę produkcja to gra logiczna, której system został zbudowany wokół zabaw z perspektywą. Tytuł korzysta z możliwości konsoli i oferuje efekty 3D.
Głównym bohaterem gry jest młody chłopak Danny, który podróżuje po swoim umyśle. Celem wędrówki herosa jest poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące go pytania i jednocześnie próba powrotu do rzeczywistości. Unikalną cechą chłopaka jest zdolność manipulowania perspektywą i zmieniania otaczającego świata z dwuwymiarowego na trójwymiarowy i z powrotem.
Celem zabawy jest doprowadzenie Danny’ego do końca każdej planszy. Aby to zrobić, trzeba wykazać się sprytem i wyobraźnią przestrzenną. Wszystkie blokujące dalszy progres przepaście, bariery, wzniesienia, a także wrogów można eliminować poprzez odpowiednie przestawianie widoku. Każda zmiana perspektywy wiąże się ze zmianą miejsca, na którym jest bohater. W ten sposób można tworzyć mosty z zawieszonych wcześniej w tle platform, czy poruszając się w trójwymiarze mijać obok, niemożliwe do pokonania w 2D, blokady.
Grę charakteryzuje kolorowa oprawa graficzna i pełne wsparcie dla możliwości przenośnej konsoli. Deweloper skorzystał z efektu 3D oraz opcji „StreetPass”, która pozwala wymieniać się pomocnymi prezentami z innymi posiadaczami sprzętu Nintendo.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
Nintendo 3DSAngielskie napisy i dialogi
Gry podobne: