
Data wydania: 18 listopada 2010
Oryginalne jRPG, w którym przenosimy się do piekła. Gracze wcielają się w opiekuna dusz siedmiu młodych dziewczyn, które muszą odpokutować za swoje grzechy. Jeżeli przy naszej pomocy uda im się wspiąć na szczyt piekielne wieży zyskają prawo, by narodzić się ponownie w realnym świecie.
Criminal Girls na konsoli PSP to oryginalna gra jRPG, w której opiekujemy się duszami siedmiu młodych dziewczyn, odsiadujących wyrok w piekle i liczących na reinkarnację. Za stworzenie gry odpowiada studio Imageepoch. Założony w 2005 roku zespół wyspecjalizował się w produkcji wielu jRPG-ów, takich jak Luminous Arc, 7th Dragon czy Fate/Extra. Po serii porażek finansowych deweloper ogłosił bankructwo w 2015 roku.
Criminal Girls przenosi nas do piekła. Gracze są nadzorcą specjalnego programu, którego celem jest zbawienie dusz grzeszników. Pod naszą opiekę trafia siedem dusz młodych dziewcząt, które dostają szansę na reinkarnację. Aby osiągnąć ten cel muszą wspiąć się na sam szczyt piekielnej wieży i pokonać pod drodze zamieszkujące ją monstra. Historia została przedstawiona w formie standardowych przerywników fabularnych, wykonanych w formie visual novel.
Criminal Girls to dwuwymiarowy dungeon-crawler z turowym systemem walki, który wzbogacony jest o unikalne elementy związane z rozwojem postaci. Gracze dowodzą czteroosobową drużyną i zwiedzają kolejne poziomy piekielnej wieży. W trakcie eksploracji podopieczne muszą stawić czoła licznym przeciwnikom i bossom. Podczas pojedynków, które odbywają się na osobnym ekranie, nie wydajemy bezpośrednio poleceń bohaterkom, ale w wybranej przez nas kolejności wybieramy sugerowane przez nie ataki i umiejętności specjalne. Naszym zadaniem jest także „motywowanie” nieposłusznych dziewczyn poprzez wymierzanie im różnych kar, które są częścią specjalnej minigry. Dobierając odpowiednie narzędzia i metody możemy powoli zreformować naszą podopieczną, podwyższyć jej statystki, a także lepiej poznać jej przeszłość.
Oprawa audiowizualna Criminal Girls nie zachwyca, ale też nie odrzuca od siebie graczy. Autorzy zdecydowali się wykorzystać proste dwuwymiarowe lokacje oraz animacje, które pozostają przyjemne dla oka. Większość dialogów oraz przerywników fabularnych jest zdubbingowana.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski