
Data wydania: 22 sierpnia 2013
Druga odsłona cyklu japońskich gier RPG, wzbogaconych o elementy charakterystyczne dla gatunków visual novel oraz dungeon crawler. Tym razem gracz wciela się w rolę jednej z kilku dostępnych postaci, a zadaniem, jakie czeka na wykonanie, jest pokonanie potworów czających się w Labiryncie Pandory. Rozgrywka w dużym stopniu przypomina schemat opracowany na potrzeby pierwszej części serii.
Gracze
Steam
Conception II: Children of the Seven Stars to wydana na PC, 3DS i PSV gra jRPG, w której gracze walczą w losowo generowanych trójwymiarowych podziemiach u boku stworzonych przez siebie gwiezdnych dzieci – magicznych pomocników, powstałych z połączenia duszy protagonisty oraz bohaterek NPC. Tytuł jest sequelem pierwszej odsłony cyklu, Conception: Please Give Birth to My Child!, która ukazała się na konsoli PSP w 2012 roku. Za stworzenie obu produkcji odpowiada japońskie studio Spike Chunsoft, które oficjalnie powstało w 2012 roku.
Bohater Conception II jest jedną z kilku wybranych osób, które posiadają specjalny dar przywoływania gwiezdnych dzieci, dzięki czemu jest w stanie walczyć z plagą potworów, których źródłem jest Labirynt Pandory. Protagonista trafia do akademii szkolącej i sprawującej nadzór nad osobami takimi jak on. Jego zadnie jest proste – wraz z siedmioma koleżankami z klasy musi zmierzyć się z niebezpieczeństwami czającymi się w labiryncie. Przy użyciu specjalnej maszyny jest w stanie z każdą z nich stworzyć gwiezdne dzieci, magiczne istoty, które walczą u boku swoich „rodziców”.
Model rozgrywki bardzo przypomina najnowsze odsłony serii Persona, świetnie znanej fanom gatunku. Gra podzielona jest na kilka modułów. Pierwszy przypomina tradycyjną przygodówkę visual novel. Gracze mogą wchodzić w interakcje z każdą z siedmiu koleżanek i poznać ją lepiej, umawiając się na randki. Przyjaciółki obdarzamy również akcesoriami i prezentami.
Kolejny moduł to również dość tradycyjny dungeon crawler z walką w trybie turowym. Akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, przemierzając losowo generowane podziemia, wchodząc coraz głębiej w Labirynt Pandory. Przeciwnicy są widoczni na ekranie, możemy więc ich unikać lub starać się zaatakować z zaskoczenia. Większość wrogów jest podatna na konkretny rodzaj ataku, co możemy wykorzystać na naszą korzyść. W trakcie potyczek towarzyszy nam jedna bohaterka oraz kilkoro gwiezdnych dzieci – przy czym na ich statystyki wpływa stopień zażyłości z daną partnerką oraz jej umiejętności. Dodatkowo w mieście możemy wyposażyć się w lepszy ekwipunek, a także wysyłać dzieci na poszukiwania potrzebnych nam przedmiotów.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
PlayStation Vita 22 sierpnia 2013Angielskie napisy i dialogi
Nintendo 3DS 22 sierpnia 2013Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 16 sierpnia 2016Angielskie napisy i dialogi
Producent: Spike Chunsoft
Wydawca: Atlus
Wymagania sprzętowe gry Conception II: Children of the Seven Stars:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-530 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650/Radeon HD 7700 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570K 3.40 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 650/Radeon HD 7700 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 79 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 672 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.