Data wydania: 12 listopada 1992
Symulator helikoptera amerykańskiego Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche, który w dniu premiery robił piorunujące wrażenie dzięki nowatorskiej technologii Voxel Space. W produkcji wcielamy się w pilota i wykonujemy zróżnicowane misje. Autorzy postawili na zręcznościową rozgrywkę i widowiskowe sceny akcji.
Gracze
Comanche: Maximum Overkill to symulator amerykańskiego śmigłowca Boeing/Sikorsky RAH-66 Comanche – jednego z najnowocześniejszych helikopterów świata, który ze względu na wysokie koszty, nigdy nie doczekał się seryjnej produkcji.
Produkt opracowany przez firmę NovaLogic jest pierwszym symulatorem napędzanym za pomocą silnika Voxel Space, który na początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku przyniósł rewolucję w kwestii wyglądu otoczenia. Dzięki zastosowaniu nowej technologii, zaprojektowane przez autorów tereny i obiekty prezentowały się bardziej realistycznie od tego, co inne firmy uzyskiwały wówczas za pomocą siatki polygonów. Duży nacisk położony na dopracowanie oprawy wizualnej programu odbił się jednak wyraźnie na pozostałych aspektach gry. Model lotu zastosowany w Comanche: Maximum Overkill został znacznie uproszczony w stosunku do konkurencyjnych produkcji, co nie spotkało się z uznaniem fanów hardcore’owych symulacji.
Przed przystąpieniem do właściwej rozgrywki, Comanche: Maximum Overkill pozwala stworzyć wirtualnego pilota, na którego koncie zapisywany będzie nie tylko osiągnięty wynik punktowy, ale również statystyka zaliczonych i niezliczonych zadań. Produkt oferuje dwie kampanie składające się łącznie z dwudziestu scenariuszy. Pierwszy zestaw misji – treningowy – pozwala zapoznać się ze śmigłowcem i nie zmusza gracza do karkołomnych wyczynów za sterami Comanche’a. W drugiej kampanii, która nosi nazwę Maximum Overkill, pilot zostaje już wrzucony na głęboką wodę. Zadania są tu zdecydowanie trudniejsze i wymagają bardzo dobrej znajomości możliwości obsługiwanej maszyny.
Większość misji występujących w grze związana jest z niszczeniem wskazanych przez dowództwo obiektów – mogą być to zarówno cele powietrzne (inne śmigłowce), jak i naziemne (czołgi, wozy opancerzone). Do eksterminacji wrogów służy kilka rodzajów broni, m.in. działka Vulcan i rakiety Hellfire. W niektórych scenariuszach można dodatkowo skorzystać z usług skrzydłowego, który na rozkaz zaatakuje wybranego przeciwnika.
Comanche: Maximum Overkill charakteryzuje się znakomitą grafiką w niskiej rozdzielczości, z możliwością redukcji detali w przypadku słabszych konfiguracji sprzętowych (powszechne dziś rozwiązanie, kiedyś należało do rzadkości). Oprócz tradycyjnego widoku z kokpitu, w grze dostępne są ujęcia z innych kamer, również tych położonych na zewnątrz śmigłowca. Na uwagę zasługuje oprawa dźwiękowa programu, która składa się z utworów muzycznych, rozmaitych odgłosów oraz kwestii mówionych.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC Windows
Producent: Novalogic Inc.
Wydawca: Novalogic Inc.
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
26 czerwca 2024
Na jakich komputerach graliśmy w Polsce w 1992 roku? Ile lat miał statystyczny gracz? W tym zestawieniu nie tylko przypominamy najlepsze gry 1992, ale i przytaczamy wyniki starej ankiety badającej to, jak grało się w naszym kraju na początku lat 90.
Średnie Oceny:
Średnia z 426 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
krzemas80 Legionista
Pamiętam tą grę, pisali o niej w Top Sekret :) Miała kolosalne wymagania, do płynnego działania wymagała 386 z 4 MB ram ! Miałem wtedy 286 (AT) z 1MB, działała w mniejszym oknie na obniżonych detalach ale i tak grafika była super :)
Fokcuf Pretorianin
Jak pierwszy raz zobaczyłem ją odpaloną na 486 to nie wierzyłem własnym oczom ; )
DM Legend
Ale archeologia...
Ale krzemas z 2010r to widać był niezły bajkopisarz... :) 386 i 4RAM wymagane były do odpalenia jej w ogóle, na 286 i 1MB to można było sobie jedynie pliki comancha w katalogu pooglądać... w oknie i detalach LOL... wtedy okien nie było żadnych...
zanonimizowany736000 Generał
jemu chodzilo o zmnieszanie obrazu do wielkosci znaczka pocztowego by szybciej chodzilo
zanonimizowany484441 Generał
Ale i tak by nie ruszyla.Gra wymagala 4 mega ramu, i co najmniej 386dx.