Chime to oryginalna pozycja, stanowiąca połączenie gry logicznej i muzycznej. Została wyprodukowana przez Steve’a Currana (twórcę marki Singstar) oraz ekipę deweloperską Zoe Mode. Chime wydano w ramach ciekawej inicjatywy firmy OneBigGame. Ponad 60% funduszy zebranych przy okazji sprzedaży poszczególnych tytułów przekazywane jest na cele dobroczynne.
Chime to tak naprawdę miks zasad znanych z innych popularnych gier logicznych – Tetrisa i Lumines. Zadanie gracza polega tu bowiem na ułożeniu pojawiających się na ekranie klocków w taki sposób, aby pokryły one w całości pole gry, aktywując przy okazji poszczególne dźwięki podkładu muzycznego. Poziom zaliczamy w chwili odblokowania całej piosenki.
W zabawie bardzo istotną rolę odgrywa czas. Mianowicie, pole gry jest nieustannie skanowane – gra wykrywa w ten sposób ułożone przez nas tzw. quady (kwadratowe i prostokątne strefy układane z klocków). W im krótszym czasie ułożymy daną paletę dźwięków, tym więcej punktów otrzymany. Lepszy rezultat końcowy oznacza z kolei wyższą pozycję w rankingu najlepszych graczy.
W projekt Steve’a Currana zaangażowali się znani na całym świecie muzycy. W miarę przechodzenia kolejnych wyzwań w tle zaczynają nam przygrywać zremiksowane utwory m.in. Moby’ego oraz Paula Hartnolla. Ponadto zabawie towarzyszy prosta, aczkolwiek bardzo kolorowa oprawa graficzna, ciesząca oko kilkoma ciekawymi efektami (m.in. zasypujące ekran kwiaty).
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
Xbox 360 3 lutego 2010Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 6 września 2010Angielskie napisy i dialogi
Producent: Zoë Mode
Wydawca: Easy Tiger Media
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Chime:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 1.7 GHz, 512 MB RAM, 180 MB HDD, Windows XP/Vista/7.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 35 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 767 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.