Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikZręcznościowePCXONEXSXPS4Switch
Okładka Blaster Master Zero II (PC)
OkładkaBlaster Master Zero II (PC)

Blaster Master Zero II

Platformówkowa strzelanka w realiach science fiction, która modelem rozgrywki i 8-bitową grafiką odwołuje się do złotej ery konsoli NES. Gra Blaster Master Zero II została opracowana przez znane studio Inti Creates i stanowi kolejną odsłonę serii zapoczątkowanej w 1988 roku.

Zręcznościowe | science fiction | platformówki | 2D | top-down | indie | shoot 'em up | side-scroll

Blaster Master Zero II Premiera

20mar2019

Switch

29lis2019

PC

29cze2020

PS4

15lip2021za 23dni

XONE XSX

Blaster Master Zero II to dwuwymiarowa gra akcji, będąca kontynuacją produkcji wydanej w 2017 roku na konsolach Nintendo Switch i 3DS, a także kolejną częścią serii, której korzenie sięgają lat 80-tych ubiegłego stulecia. Tytuł oferuje intensywną akcję i klasyczną oprawę w stylu pixel art. Za jego stworzenie odpowiada studio Inti Creates (autorzy m.in. pierwszej części, Bloodstained: Curse of the Moon czy gier z serii Gal*Gun). Rolę wydawcy pełni firma Sunsoft.

Fabuła

Opowieść przedstawiona w Blaster Master Zero II rozpoczyna się kilka miesięcy po wydarzeniach z pierwszej części. Gracz ponownie wciela się w Jasona, wspieranego przez Eve oraz Freda. Eve została zainfekowana przez zmutowane komórki, co grozi śmiercią. W nadziei na znalezienie lekarstwa, przyjaciele postanawiają wyruszyć podróż do innej galaktyki, na rodzinną planetę Eve.

Mechanika

Blaster Master Zero II jest klasyczną dwuwymiarową grą akcji, łączącą elementy platformówki i strzelanki. W zależności od tego, na której planszy jesteśmy, akcję obserwujemy z boku lub z góry (z perspektywy side-scrollowej lub top-down). Gracz ma do pokonania szereg poziomów pełnych groźnych przeciwników i innych przeszkód. W miarę postępów w rozgrywce odkrywamy też przygotowaną przez twórców opowieść.

Deweloperzy zaimplementowali w swojej produkcji kilka ciekawych mechanik. Dobrym przykładem może tu być Gaia System – w czasie, gdy podróżujemy pojazdem, przyjmowane obrażenia lub upadki z dużej wysokości generują energię, którą gromadzimy, a następnie wykorzystujemy do atakowania wrogów. Sam Jason również nauczył się nowych sztuczek – np. umiejętności kontrowania ataków przeciwników nazwanej Blaster Counter.

Wraz z pokonywaniem kolejnych poziomów mamy możliwość stopniowego rozwijania zarówno statku, jak umiejętności pilota – dokonujemy tego, znajdując przedmioty na mapach, dlatego też dokładna eksploracja świata gry odgrywa w produkcji Inti Creates niebagatelną rolę. Możemy też spotkać bohaterów niezależnych, przy czym niektórzy z nich są przyjaźni, a z innymi będziemy musieli walczyć.

Tryby gry

W Blaster Master Zero II możemy grać wyłącznie samotnie.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna Blaster Master Zero II przypomina to, co znamy z pierwszej części. Zarówno postacie, jak i plansze są dwuwymiarowe i zostały opracowane w charakterystycznej technice pixel art. Styl artystyczny przywodzi skojarzenia z mangą i anime. Całość jest wzbogacona o przyzwoicie animowane efekty świetlne (np. eksplozje, lasery).

Tryb gry: single player  

Blaster Master Zero II cena w dniu premiery: 40,00 PLN

Klasyfikacja PEGI Blaster Master Zero II

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Blaster Master Zero II Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Dual Core 2.0 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza
  • 500 MB HDD
  • Windows 7/8.1/10
Switch
PC
PS4
XONE
XSX