
Data wydania: 7 stycznia 1999
Kosmiczny symulator oferujący graczowi szeroki wachlarz możliwości, poczynając od sterowania pojedyńczymi członkami załogi lub pojazdami, a kończąc na dowodzeniu potężnym kosmicznym krążownikiem i zwiedzaniu nowych niezbadanych układów planetarnych.
Gracze
Battlecruiser 3000AD to wyjątkowo szczegółowy symulator statku kosmicznego. Produkcja gry trwała prawie dziesięć lat w przeciągu których wydano miliony dolarów, dzięki czemu w grze zastosowano najnowsze zaawansowane technologie w dziedzinach takich jak chociażby sztuczna inteligencja. Gra jest najbardziej zaawansowaną symulacją jaką dotychczas stworzono.
W grze dowodzimy i pilotujemy wojskowy niszczyciel kosmiczny wyposażony w cztery myśliwce, cztery lądowniki oraz cztery pojazdy lądowe. Wszystkie z nich kontrolowane muszą być manualnie. Możemy wydawać rozkazy załodze niszczyciela na którą składa się ponad 150 osób takich jak oficerowie, inżynierowie, medycy, komandosi i piloci myśliwców. Możemy uzyskiwać surowce na planetach lub księżycach wykorzystując sprzęt górniczy. Wrogie cele na planetach i w przestrzeni kosmicznej możemy atakować przy pomocy myśliwców, pojazdów naziemnych lub komandosów. Personel niszczyciela może być wymieniany zarówno na planetach jak i w kosmosie. Załogą i statkiem kierujemy za pomocą takich komend jak "szukaj i zniszcz", "atakuj", "eskortuj", "broń" i wielu innych. Przy pomocy transporterów zabieramy z powierzchni nowych członków załogi. Powierzchnię planet można atakować również z orbity za pomocą broni taktycznej. Informację o nieznanych obszarach zdobywamy za pomocą wysyłanych sond, które przekazują nam wszelkie uzyskane dane. W stacjach kosmicznych i bazach możemy sprzedawać i kupować tysiące różnych przedmiotów.
Niszczycielem poruszamy się po w pełni dynamicznym wszechświecie zamieszkałym przez trzynaście obcych ras, takich jak Gammulanie czy Vesperoni. W kosmosie napotkamy 25 różnych kast zarówno wojskowych, najemników, zbójców, naukowców, kupców, dyplomatów i inne. Odwiedzić możemy 25 układów słonecznych zawierających łącznie 75 planet i 145 księżyców, wszystko modelowane w 3D. Przemieszczać możemy się przy pomocy różnych anomalii jak gwiezdne bramy czy kanały podprzestrzenne. Przeszukując pola asteroidów znajdziemy porzucone zasobniki z towarami. Każda z odwiedzanych przez nas planet czy księżyców posiada unikalną topologię, klimat, strefy czasowe, miasta, bazy i inne atrakcje. Cały wszechświat ewoluuje i zmienia się. Po zniszczeniu bazy przeciwnika, zostaje ona z czasem odbudowana i ponownie obsadzona załogą.
Nasz statek kosmiczny jest w pełni modelowany. Mamy dostęp do różnych systemów komputerowych, inżynieryjnych, taktycznych, towarowych, komunikacyjnych, nawigacyjnych, zasilania i innych. Niszczyciel możemy naprawiać i ulepszać nowymi podzespołami. Mamy dokładny wgląd w statystykę każdej osoby naszej załogi otrzymując na bieżąco takie dane jak zmęczenie, zdrowie i pozostałe atrybuty. Możemy dokładnie kierować poczynaniami personelu przy przeprowadzanych akcjach komandosów czy ewakuacji załogi z zagrożonej strefy. Martwych członków załogi możemy klonować dzięki archiwum DNA lub wynajmować nowych na stacjach gwiezdnych. Poszczególnych członków załogi obsadzamy na właściwych miejscach w zależności od ich umiejętności i atrybutów. Myśliwcom przydzielamy najlepszych pilotów, lądownikom komandosów itp.
Gra jest całkowicie nieliniowa, pozwalając na dowolne poczynania we wszechświecie. Trzy unikalne tryby gry pozwalają wybrać czy będziemy dowódcą ziemskiej floty galaktycznej, dowódcą galaktyki zaprowadzającym prawo i porządek w zjednoczonym obszarze lub po prostu odkrywcą nowych przestrzeni kosmosu.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: BC3000AD
Wydawca: Interplay Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Jeszcze w tym miesiącu fani wieloletniej serii Battlecruiser/Universal Combat mieszkający w Ameryce Północnej, będą mogli nabyć edycję kolekcjonerską za jedyne 39,95 $ USD (ok. 120zł). Reszta świata będzie musiała obejść się smakiem lub poczekać do końca roku, kiedy to tytuł trafi do sieciowych systemów dystrybucji umożliwiających graczowi ściągnięcie gry na swój komputer po uiszczeniu odpowiedniej opłaty.
gry
Bartosz Sidzina
14 marca 2007 12:59
Już w najbliższy poniedziałek, Derek Smart, "ojciec" znakomitych serii symulatorów kosmicznych Battlecruiser czy Universal Combat, oficjalnie poinformuje o nowej grze, którą zajmie się firma 3000AD. Będzie ona nosić nazwę Galactic Command i podejmie tematykę ... kosmiczną. Tym razem jednak otrzymamy grę akcji podobną do serii Freespace.
gry
Maciej Myrcha
2 grudnia 2006 15:03
Korporacja wydawnicza o nazwie DreamCatcher Interactive nawiązała właśnie współpracę z Derek’iem Smart’em – twórcą popularnej serii kosmicznych gier strategicznych pt. Battlecruiser.
gry
Radosław Grabowski
22 grudnia 2002 13:40
Wymagania sprzętowe gry Battlecruiser 3000AD 2.0:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 233MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick.
Średnie Oceny:
Średnia z 24 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.