Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th (PC)

B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th PC

Microprose powraca z symulatorem najsłynniejszego bombowca z okresu II Wojny Światowej, umożliwiając nam ponownie przeprowadzenie nalotów dywanowych na faszystowskie Niemcy. Autorzy postawili na realizm tworząc zaawansowany system kontrolujący fizykę lotu.

Symulacje | II wojna światowa | samoloty

PC Windows
Okładka B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th (PC)

producent: Wayward

wydawca: Microprose

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24listopada2000

20marca2001

pudełko PL

B-17 to najsłynniejszy amerykański bombowiec z czasów II Wojny Światowej. Jego potężne uzbrojenie i duża odporność na uszkodzenia spowodowały, że samolot ten był bardzo skutecznym narzędziem w przeprowadzaniu ataków na miasta i obiekty militarne faszystowskich Niemiec. W 1992 roku firma Microprose przygotowała pierwszy symulator tego samolotu, który umożliwiał zajęcie miejsca za sterami „Latającej Fortecy”, czy też wcielenie się w rolę jednego z pozostałych członków załogi. Gra cieszyła się dużą popularnością, przede wszystkim ze względu na bardzo dobrą, jak na ówczesne czasy, grafikę oraz realizm.

B17 Flying Fortress 2: Mighty 8th to, jak sama nazwa wskazuje, sequel symulatora sprzed lat. Gracz ponownie może wziąć w swoje ręce los jednego z bombowców, czy też, czego nie było w pierwszej części, wcielić się w rolę pilota myśliwca eskortującego. Twórcy gry poszli jeszcze dalej, dając także możliwość zajęcia miejsca za sterami samolotów niemieckich, próbujących zestrzelić wrogie maszyny atakujące ich kraj. Oprawa audiowizualna gry dostosowana została do aktualnych możliwości sprzętowych. Poprawiony został realizm walki, uwzględniający teraz o wiele więcej parametrów, niż pierwowzór.

  • Dodatkowa możliwość zajęcia miejsca za sterami jednego z alianckich lub niemieckich myśliwców, dostępne samoloty to: amerykańskie P-38 Lightning, P-47 Thunderbolt oraz P-51 Mustang lub niemieckie: Bf-109, Fw-190 oraz odrzutowy Me-262 i rakietowy Me-163.
  • Wiernie odwzorowany wygląd zewnętrzny i wewnętrzny „Latającej Fortecy” oraz pozostałych samolotów.
  • Fotorealistyczna grafika i szczegółowe odwzorowanie terenu, do stworzenia którego wykorzystane zostały między innymi fotografie satelitarne.
  • Realistyczne odwzorowanie zachowania się maszyn w powietrzu - nowe elementy strategiczne np. wybór trasy przelotu, logistyka itp.
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,1 / 10 na podstawie 126 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Gry podobne do B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th

Wymagania wiekowe B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th

12+

Wymagania sprzętowe B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 600MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick

B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th - recenzja gry
B-17 Flying Fortress II: The Mighty 8th - recenzja gry

Recenzja 20 grudnia 2000, 17:46

Teraz zaczyna się najlepsze, sam lot. Od razu po jego odpaleniu, wprost nie da się ukryć, że twórcy skupili swoją uwagę na „totalnym” realizmie. Stworzono całkowicie nowy bardzo złożony model fizyczny otaczającego świata oraz wierne modele poszczególnych maszyn, których jest całkiem sporo. Po za samym B-17 występują również jako osłona P-38 Lighting , P-47 Thunderbolt i słynny P-51 Mustang oraz jako przedstawiciele Luftwaffe Bf-109, FW-190, Me-262 Schwalbe i Me-163 Komet. Najlepsze jest to, że w czasie lotu możemy dowolnie przełączać się pomiędzy poszczególnymi maszynami stając się raz obrońcą, raz ofiarą ,a jaszcze raz napastnikiem. Autorzy w celu osiągnięcia jak największej realności wzorowali się oryginalnych źródłach i projektach pochodzących z czasów wojny, a nawet w miarę możliwości przeprowadzali wywiady z żyjącymi jeszcze lotnikami z tamtych czasów. I opłaciło się, kokpity samolotów oraz wchodzące w ich skład urządzenia są kopią oryginałów. W przypadku głównego bohatera tzn. Latającej Fortecy jest tyle urządzeń, dźwigni i przełączników, że praktycznie każdy klawisz na klawiaturze ma jakieś przeznaczenie, do tego dochodzi jeszcze bardzo dużo kombinacji dwu, a nawet kilka trzy klawiszowych. Naprawdę robi to wrażenie, a nauczenie tego wszystkiego zajmuje kilka dni. Samo opanowanie startu, lądowania i celnego bombardowania zajęło mi cały dzień. Co się tyczy samych misji to nie jest łatwo, przyznam, że drugą ukończyłem lądowaniem we własnej bazie (ledwo do niej dociągałem na dwóch dogorywających silnikach, z mnóstwem dziur i ubytków w kadłubie) dopiero za dziesiątym razem, cztery razy zostałem zestrzelony przez niemiecką artylerię przeciwlotniczą, trzy przez wrogie samoloty, w tym raz przez atak typu kamikadze, a dwa ostatnie wpadłem do morza w wyniku odniesionych podczas nalotu uszkodzeń. Fantastycznie dopełnia wszystkiego grafika, sylwetki samolotów, chmury, warunki pogodowe, po prostu wszystko wygląda jak prawdziwe. Dokładnie widać najmniejsze nawet uszkodzenia samolotu, płonące silniki, dziury w poszyciu, spękane szyby. Nawet wnętrza samolotów, które dzięki swej czarno – metalicznej stylistyce z początku wydają się nie dopracowane i nie na miejscu, po dokładniejszym wglądzie, gdy w otworach po kulach, licznych wyrwach i szybach, zobaczymy stale poruszający się teren to zdamy sobie sprawę, że to tak naprawdę wyglądało, to wszystko jest kopią rzeczywistości, to żyje. A teren, to dopiero osiągnięcie, dokładnie odwzorowano cały okupowany przez III – cią Rzeszę obszar, nad którym odbywały się loty Ósmej armii. Nie są to żywcem przeniesione zdjęcia satelitarne, w których przy lotach na małych wysokościach widać poszczególne piksele, ale specjalnie dla tej gry stworzone bazy tekstur, które w czasie rzeczywistym nanoszone są na powierzchnie terenu. Dzięki temu dokładnie widzimy wszystkie szczegóły jak miasta, lasy, rzeki, budynki, lotniska, a cały teren jest lepiej cieniowany i oświetlany co wpływa na wierniejsze odwzorowanie warunków pogodowych. Naturalnie mapy zostały wykonane na podstawie oryginalnych planów z lat czterdziestych. Niestety cała ta złożoność i wierność okupiona jest mało powiedzieć wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Na testowym zestawie z procesorem AMD 700 Mhz, 128 MB RAM i Geforcem 2 MX, przy rozdzielczości 800x600 w 32 bitowym kolorze grze zdarzały się ciągłe skoki i przestoje w wyświetlaniu obrazu. Oddzielnym rozdziałem w grze jest załoga. Składa cię ona z dwóch pilotów, nawigatora, bombardiera, radiooperatora oraz pięciu strzelców. Ich obowiązki, odczucia i stan emocjonalny obsługiwany jest przez zaawansowane procedury sztucznej inteligencji. Podczas gdy my kierujemy poczynaniami jednego z nich, pozostali wykonują swoje obowiązki, a ich skuteczność i morale zależy od panującej w danej chwili sytuacji jak ostrzał artyleryjski, atak myśliwców, uszkodzenia samolotu, rany itp.