Atlantica to typowa gra z gatunku określanego skrótem action/FPS zrealizowana w całkowicie trójwymiarowej grafice (silnik Insanity3D). Akcja toczy się ładnych parę tysięcy lat przed naszą erą na mitycznym lądzie Atlantyda, a osią fabuły jest opowieść o prostym żołnierzu...
Przed tysiącami lat dwóch braci przybyło na ziemię pragnąc nauczyć jej mieszkańców wszystkich tajników energii i mocy. Ludzie szybko przyswajali sobie nową wiedzę, zaczęli budować wielke miasta i zaawansowane konstrukcje – im więcej wiedzieli tym więcej chcieli wiedzieć. Były to wspaniałe czasy, lecz pewnego dnia bracia wystąpili przeciwko sobie, co pociągnęło za sobą wybuch ogromnej i krwawej wojny. Ocalały z konfliktu brat ogłosił się władcą absolutnym Atlantydy, jednakże przepowiedziano, że jego zabity brat kiedyś powróci... Z upływem lat ta poważna przepowiednia przeewoluowała do bajki opowiadanej małym dzieciom przed snem.
Życie toczyło się dalej i społeczeństwo Atlantydów podzieliło się na dwie części – tą, która rządzi, dysponuje wiedzą, techniką i siłą militarną oraz tą, która jest rządzona. Tutaj spotykamy naszego bohatera. Jest to prosty, skromny i zadowolony z życia żołnierz o imieniu Anu. Przez przypadek zostaje Najwyższym Świątynnym Strażnikiem, co staje się początkiem jego przeobrażenia. Widząc, że ludzie rządzący państwem nie są tak prawi jak dotychczas uważał, widząc liczne zdrady oraz gęstą sieć intryg, uczy się by nikomu nie ufać i w nic nie wierzyć. Na dodatek wybucha rebelia, ludność otwarcie przeciwstawia się władzom, a Anu jako strażnik musi tłumić rebelię i walczyć z ludźmi, których całkowicie rozumie. Atlantydę po raz kolejny ogarnia krwawa wojna. Anu odkrywa też, że arystokraci i kapłani czerpią swą moc z mrocznego i demonicznego świata podziemi, co wpływa na całą wyspę – zło rodzi zło, ludzie stają coraz gorsi i słowo „pokój” staje się reliktem przeszłości.
Nasz bohater zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństwa, jakie wisi nad Atlantydą, zrywa ze swym dotychczasowym życiem by walczyć o ocalenie świata. Przygoda, którą przygotowali programiści ze studia Lonely Cat Games (współautorzy Hidden & Dangerous) podzielona jest na szereg misji połączonych nie linearną fabułą. Gra posiada trzy aspekty/warstwy. Pierwszy to dynamiczna rozgrywka charakterystyczna dla tzw. shooterów. Mamy więc typowy zakres ruchów, możliwość posługiwania się bogatym arsenałem broni (w tym: łuk, włócznia, miecz, a także miotacz płomieni) oraz licznych, niekiedy demonicznych, przeciwników. Drugim aspektem jest rozbudowana i wielowątkowa fabuła o licznych niespodziewanych zwrotach akcji, której nie powstydziłby się niejeden powieściopisarz. Trzeci aspekt to charakterystyczna atmosfera budowana przez architekturę mistycznej cywilizacji, egzotyczne lokacje i dynamiczny świat, w którym toczy się akcja - występują tu różni ludzie, każdy z własną funkcją w społeczeństwie (rybacy, niewolnicy, kowale, żołnierze, kupcy, itp.)
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Od czasu, gdy Platon w swoich dialogach zatytułowanych Timajos i Kritias wspomniał o Atlantydzie, potężnym państwie znajdującym się gdzieś na Oceanie Atlantyckim, ten mityczny ląd rozbudzał wyobraźnię ludzi przez następne tysiące lat. W literaturze, malarstwie, czy współcześnie w filmie i grach komputerowych, możemy znaleźć całe mnóstwo przykładów na to, jak człowiek wyobrażał sobie ową tajemniczą wyspę...
gry
Bolesław Wójtowicz
22 maja 2003 12:20
Lonely Cat Games właśnie otworzyło swoją stronę internetową poświęconą grze Atlantica, nadchodzącemu „shooterowi” osadzonemu w świecie Inków i Atlantydów.
gry
Fajek
23 maja 2001 16:22
Xelon Pretorianin
A to mogła być TAKA dobra gra, w ogóle Atlantyda to jak dla mnie, bardzo ciekawy temat, chyba jednak nie aż tak często poruszany choć znajdzie się kilka filmów na ten temat i może książek oraz gier to mało kto o nich pamięta.