Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Mobile Forces (PC)

Mobile Forces PC

Mobile Forces to kolejna gra akcji wykorzystująca osławiony engine Unreal’a. Jest to taktyczny shooter wojenny, w którym gracze mogą siać zniszczenie nie tylko za pomocą broni ręcznej lecz również wykorzystując całą gamę uzbrojonych po zęby pojazdów.

Akcji

PC Windows
Okładka Mobile Forces (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

3czerwca2002

9sierpnia2002

pudełko PL

Mobile Forces to kolejna gra akcji wykorzystująca osławiony engine Unreal’a. Jest to taktyczny shooter wojenny, w którym gracze mogą siać zniszczenie nie tylko za pomocą broni ręcznej lecz również wykorzystując całą gamę uzbrojonych po zęby pojazdów. Akcja Mobile Forces toczy się w jedenastu odmiennych lokacjach, począwszy od doków i obozu szkoleniowego, a skończywszy na bazie ukrytej wśród niedostępnych lodów. Do wyboru mamy osiem różnych trybów gry, takich jak Safe Cracker, gdzie musimy zakraść się do wrogiej bazy, otworzyć sejf i ukraść sztabki złota; czy inny polegający na doścignięciu pojazdu, którym ucieka zdrajca i wyeliminowaniu go. W ręce naszego bohatera oddano dziewięć rodzajów broni ręcznej, każda z dwoma mechanizmami strzelania (np. strzelba może strzelać pojedynczymi nabojami lub z obydwóch rur naraz, a karabin maszynowy długą lub krótką serią). Materiały wybuchowe, jak laserowe miny, można do wyboru rzucać lub przyczepiać w strategicznych miejscach do ścian, drzwi i pojazdów.

Istotna jest waga naszej postaci powodująca, że im więcej nosimy broni tym wolniej się poruszamy. Wprowadzony jest system klas postaci, lecz w przeciwieństwie do Counter-Strike, można je zmieniać w trakcie gry nie czekając na śmierć. Pojazdy w Mobile Forces są dziełem tego samego człowieka, który stworzył samochody występujące w Grand Theft Auto 3 i Wild Metal Country, dzięki czemu charakteryzują się doskonale oddaną sylwetką i modelem jazdy. Nie są to „pudełka” które jeżdżą lecz pojazdy wyposażone w zawieszenie, silniki, hamulce itd., co powoduje, że zniszczenie konkretnego elementu wpływa na jego sprawność. Gra pozwala na rozgrywkę w trybie single player oraz multiplayer, gdzie gracze mogą zmagać się między sobą w kilku trybach gry, między innymi Death Match oraz Capture the Flag.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena gry 8.315 / 10 na podstawie 434 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Wymagania wiekowe Mobile Forces

12+

Wymagania sprzętowe Mobile Forces

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 700MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D

Mobile Forces - recenzja gry

Recenzja 5 września 2002, 10:53

Autorzy gry „Mobile Forces” udostępnili aż osiem zróżnicowanych trybów zabawy. Najbardziej klasyczne spośród nich to Deathmatch oraz Capture the Flag i o ile pierwszy z wymienionych nie stanowi żadnego problemu o tyle drugi może początkującym graczom przysporzyć trochę kłopotów. Jak się już zapewne domyślacie należy w nim zdobyć flagę z bazy wroga i wrócić do swojej. Żeby jednak nie było zbyt łatwo aby zaliczyć punkt należy jednocześnie obronić swoją flagę gdyż powrót do pustej bazy nic nie zdziała. O ile podczas walki z botami da się to jeszcze przełknąć o tyle podczas starć z żywymi osobnikami trzeba będzie podzielić się na dwie grupy. Squad Deathmatch jest bardzo zbliżony do tradycyjnego z tą różnicą, że w starciach biorą udział całe drużyny. Podczas zabawy w trybie dla pojedynczego gracza staje się on przez to znacznie prostszy albowiem nie musimy już walczyć ze wszystkimi na planszy. Tryb ten nie jest niestety pozbawiony wad. Sterowane przez komputer boty można bardzo łatwo oszukać, wystarczy zgarnąć taki czołg i krążąc wokół jego bazy rozjeżdżać wybiegających ze środka przeciwników... Tryb Captains to z kolei pojedynki kapitanów obu drużyn. Osoba taka jest wyznaczana na początku rozgrywki. Zadaniem drużyn jest pozbycie się obcego kapitana ustaloną ilość razy. Holdout polega natomiast na zdobyciu oraz utrzymywaniu określonego miejsca na planszy (przez kilka minut). Jest to jeden z niewielu rodzajów zabawy, w których pojazdy raczej się nie przydadzą (użyjemy ich jedynie do udania się w chronione miejsce), o wiele ważniejsze okazuje się poznanie planszy i jak najlepsze ustawienie swoich ludzi tak żeby z powodzeniem mogli odpierać ataki wroga. W trybie Detonation mamy dwa zasadnicze zadania do wykonania: zabranie urządzenia detonującego i udanie się z nim do wyznaczonego miejsca w bazie wroga. Naturalnie na mapie jest tylko jeden taki przyrząd i po jego zdobyciu należy bronić przed atakami wroga, człowieka, który ma go przy sobie (tym bardziej, że jest widoczny na podręcznej mapce). Safecracker, jak sama nazwa wskazuje, polega na włamaniu się do sejfu, zabraniu skarbu, który się w nim znajduje i zwróceniu go do własnej bazy. W tym akurat przypadku obie drużyny mają różne cele misji, w trakcie gdy jedna z nich próbuje włamać się do sejfu (ma on specjalny wskaźnik armor) drugi z teamów broni go. Rozgrywka kończy się wtedy gdy zdobyty przedmiot udało się ukraść bądź też po upływie wyznaczonego czasu (na wykonanie „misji” mamy zazwyczaj kilka minut). I wreszcie Trailer. Najpierw musimy dotrzeć do łazika z doczepioną bombą a następnie zawieźć go do wrogiej bazy. Nie ma on niestety zbyt mocnego pancerza a więc trzeba mu zapewnić należytą ochronę, dodatkowym obciążeniem jest niemała przyczepka, która w ciężkim terenie w znaczący sposób utrudnia sterowanie pojazdem. Wszystkie te tryby zostały bardzo dobrze zrealizowane. Znajdą tu coś dla siebie zarówno maniacy „zwykłego” fragowania jak i osoby spragnione nowych doznań. Mnie osobiście najbardziej spodobały się tryby Trailer oraz Captains, pierwszy z nich jest wprost stworzony do zabawy singleplayer a drugi wręcz odwrotnie.