
Data wydania: Anulowana
Wieloosobowa taktyczna gra RPG z elementami kolekcjonerskich gier karcianych, wydana w modelu free-to-play przez rosyjskie studio Aurum Dust. Ash of Gods: Arena skupia się na zbieraniu coraz to potężniejszej drużyny i poszerzaniu swojego zbioru niszczycielskich kart. Dowolność w zarządzaniu grupą oraz swoboda w budowie talii pozwala w grze na opracowanie indywidualnej taktyki oraz strategii.
Ash of Gods: Arena jest samodzielną wersją trybu multiplayer gry Ash of Gods: Redemption. Stworzona na podstawie prozy Siergieja Malickiego taktyczna gra RPG z elementami kolekcjonerskich gier karcianych. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon serii, za produkcję i wydanie odpowiedzialne jest rosyjskie studio Aurum Dust.
Historia w Ash of Gods: Arena pozostanie bez zmian w stosunku do AoG: Redemption. Fabuła opiera się na prozie Siergieja Malickiego, który na potrzeby serii oraz książki o tym samym tytule stworzył świat zwany Terminium. Akcja Areny jest wpleciona w wydarzenia fabularne Redemption, skupiając się wyłącznie na aspekcie batalistycznym.
System walki nie różni się od przedstawionego w Ash of Gods: Redemption. Potyczki między graczami rozgrywają się na rozmaitych planszach podzielonych na kwadraty, po których przemieszczają się ustawieni w trakcie rozgrywki wojownicy. Walka rozgrywa się w systemie turowym, a kolejność poruszania się jednostek jest określona przez ilość posiadanej przez nie energii.
Różnorodne postaci posiadają określone klasy, które wpływają na ich statystyki, zdolności bojowe czy zachowanie podczas bitwy. Tak jak w przypadku Redemption, każdy z walczących posiada pięć statystyk, które determinują jego siłę ataku, obronę, życie, energię czy chęć do kontrataku. Podczas batalii gracz ma dostęp do ułożonej przez siebie wcześniej talii kart, które mogą mniej lub bardziej wpłynąć na wynik potyczki.
Głównym założeniem Ash of Gods: Arena jest udoskonalenie systemu walki z wersji Redemption i przystosowanie go na potrzeby PvP. Rozgrywka jest więc skupiona wyłącznie na potyczkach pomiędzy graczami w trybie multiplayer. Warto zaznaczyć, że postęp związany z kolekcjonowaniem kart czy wojowników z Redemption nie przenosi się do AoG: Arena.
Ash of Gods: Arena wykorzystuje dwuwymiarową oprawę wizualną utrzymaną w stylu oldskulowych kreskówek Disneya i kreacji radzieckiego studia animacji Soyuzmultfilm z lat 60. W efekcie gracze otrzymują ręcznie rysowaną grafikę wykorzystującą jasne kolory, ale w stylu współgrającym z ponurym klimatem przedstawionego świata. Animacje postaci w scenach walki oparto o technologię motion capture. Na uwagę zasługuje również dopracowany soundtrack skomponowany przez Adama Skorupę, Krzysztofa Wierzynkiewicza i Michała Cieleckiego.
Autor opisu gry: Jakub Cierpka
Wymagania sprzętowe gry Ash of Gods: Arena:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9800 / Radeon HD 2600 Pro lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / 3 GB Radeon R9 280X lub lepsza, 2 GB HDD, Windows 7/8/10.