
Data wydania: 1 czerwca 2016
Opracowana przez niezależnego twórcę Thiemo Boldera strategia czasu rzeczywistego, łącząca elementy strzelaniny z gatunkiem tower defense. W grze Artificial Defense wcielamy się w inteligentny system komputerowy, którego zadaniem jest obrona własnych serwerów przed atakami niepożądanych gości oraz wirusów.
Steam
Artificial Defense to wydana na platformie PC strategia czasu rzeczywistego, łącząca elementy strzelaniny oraz tower defense i osadzona w dość nietypowym uniwersum elektronicznych podzespołów komputerowych. Za powstanie gry odpowiada niezależny, niemiecki twórca Thiemo Bolder, ukrywający się pod pseudonimem ONEMANGAMES. Jego produkcja uhonorowana została wyróżnieniem podczas imprezy Unity Games Developer Contest 2016.
W grze Artificial Defense wcielamy się w maszynę, a konkretnie inteligentny system komputerowy, którego zadaniem jest obrona własnych serwerów przed atakami niepożądanych gości i wirusów. Całą zabawę rozpoczynamy jako prosty system analogowy, aby wraz z postępami rozgrywki stać się potężną A.I., a nasz stopniowy awans symbolizowany jest przez siedem kolejnych poziomów (złożonych z siedmiu wyzwań każdy) o rosnącym stopniu trudności i odpowiadającym mu kolorze – od niebieskiego do czarnego. Jedynym i co za tym idzie, niezwykle ważnym „surowcem” w grze jest RAM (czyli pamięć operacyjna), którą produkujemy samodzielnie, a następnie wykorzystujemy do walki oraz ulepszania naszych możliwości ofensywnych i defensywnych.
Pod względem samej rozgrywki, Artificial Defense stanowi połączenie trzech uzupełniających się mechanik. Mechanika ofensywna, wykorzystująca elementy strzelanek, polega na umiejętnym korzystaniu z 21 broni, celem samodzielnej eliminacji poszczególnych zagrożeń systemu. Zadanie to utrudnia jednak fakt, że większość celów porusza się, a użycie uzbrojenia kosztuje nas określoną wartość RAM-u i wymaga odczekania odpowiedniej ilości czasu na przeładowanie broni. Znacznie prostszym sposobem na sukces jest mechanika defensywna, wzorowana na typowych rozwiązaniach gier tower defense. Tu do dyspozycji mamy bowiem również 21 rodzajów wieżyczek obronnych (oraz 7 produkcyjnych), które rozstawione w odpowiedni sposób zajmą się eliminacją wrogów. Całość uzupełnia przypominająca klasyczne strategie RTS mechanika podboju, pozwalająca na odbijanie zajętych przez intruzów części systemu, takich jak bazy danych, firewalle itp.
Wydana na platformie PC gra Artificial Defense powstała w oparciu o popularny wśród twórców niezależnych silnik Unity. Zgodnie z tematyką gry, tytuł odznacza się jednak prostą (czy wręcz minimalistyczną) oprawą graficzną, a podczas zabawy poruszamy się po mapach przypominających płytki drukowane podzespołów komputerowych. Rozgrywce towarzyszy oryginalna ścieżka dźwiękowa, złożona z kilkunastu motywów muzycznych, przyporządkowanym poszczególnym poziomom gry.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: ONEMANGAMES / Thiemo Bolder
Wydawca: ONEMANGAMES / Thiemo Bolder
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Artificial Defense:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 2.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 lub lepsza, 500 MB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
"W większości pozytywne"
Średnia z 72 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.