
Data wydania: 19 czerwca 2018
Gra RPG akcji, osadzona w uniwersum wykreowanym na potrzeby „papierowego” RPG-a zatytułowanego Anima: Beyond Fantasy. W trakcie zabawy w Anima: Gate of Memories - The Nameless Chronicles wcielamy się w Bezimiennego, który stawia czoła rosnącemu w siłę cieniowi ze swojej przeszłości. Rozgrywka polega na przemierzaniu otwartego świata i widowiskowej eliminacji wszystkiego, co stanie nam na drodze.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
PlayStation 4Angielskie napisy i dialogi
Xbox OneAngielskie napisy i dialogi
Nintendo SwitchAngielskie napisy i dialogi
Producent: Anima Project Studio
Wydawca: Badland Indie
Anima: Gate of Memories - The Nameless Chronicles jest kontynuacją gry RPG akcji z 2016 roku, opracowaną przez autorów oryginału, czyli zespół Anima Project Studio. Podobnie jak pierwowzór, opisywana produkcja pojawiła się między innymi na platformie PC, PS4 itd..
Akcja gry Anima: Gate of Memories - The Nameless Chronicles toczy się w uniwersum wykreowanym na potrzeby „papierowego” RPG-a zatytułowanego Anima: Beyond Fantasy, który łączy zachodnią fantastykę inspirowaną średniowieczem ze stylistyką gier jRPG i azjatyckim mistycyzmem. W trakcie rozgrywki wcielamy się w Bezimiennego, czyli nieśmiertelną istotę skazaną na wieczną tułaczkę. Kiedy nad światem zawisło niebezpieczeństwo ze strony rosnącego w siłę cienia z jego przeszłości, protagonista musi rozprawić się z zagrożeniem, nim będzie na to zbyt późno.
W Anima: Gate of Memories - The Nameless Chronicles na platformie PC, PS4 itd. akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby (TPP); od czasu do czasu wydarzenia są jednak prezentowane z innych ujęć (na przykład z boku). W porównaniu z pierwszą częścią serii tytuł nie wprowadza rewolucyjnych zmian w mechanice. W dalszym ciągu zabawa polega na eksploracji rozległego świata, prowadzeniu rozmów z postaciami neutralnymi, a także na walce z wrogami; mowa tak o szeregowych przeciwnikach, jak i o znacznie potężniejszych bossach.
Dynamiczne potyczki toczą się w czasie rzeczywistym, a kluczem do sukcesu jest umiejętne żonglowanie zdolnościami bohatera (na czele z Ręką Tanathosa zwiększającą siłę dowolnego ataku), stosowanie uników, wyprowadzanie kontr i łączenie ciosów w widowiskowe kombinacje. W miarę postępów rozwijamy Bezimiennego, zarówno wyposażając go w coraz potężniejsze bronie i artefakty, jak i awansując na kolejne poziomy doświadczenia oraz kupując nowe skille przeniesione wprost ze „stołowego” oryginału.
Trójwymiarową grafikę gry Anima: Gate of Memories - The Nameless Chronicles utrzymano cel-shadingowej stylistyce znanej z pierwszej odsłony cyklu.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek