Ages of Athiria to kolejna gra należąca do zdobywającego coraz większość popularność gatunku massive multiplayer online. Twórcy, zespół Elysian Productions, Inc określają ją jako MMOcRPG nowej generacji, ponieważ akcja toczy się w dynamicznie zmieniającym się świecie fantasy, generowanym przy użyciu zaawansowanego engine graficznego (miejsce akcji można będzie obserwować z różnych perspektyw - FPP, TPP, z możliwością personalizacji ustawień kamery). Niestety wiąże się to z posiadaniem szybkiego podłączenia do Internetu. Minimalne wymagane łącze to 256kb/s.
Świat Ages of Athiria pełny jest mieszkańców, potworów, wojowników i magów. Każdy może stworzyć swoją postać i stać się jego częścią. Gracze mogą łączyć się w grupy, dodatkowo już same zespoły mogą tworzyć pewnego rodzaju powiązania pomiędzy sobą i w ten sposób otrzymywać określone korzyści, np. wspólnie zabijając potwory, wykonując zadania lub misje. Oprócz tymczasowych teamów gracze mogą łączyć się w gildie.
W Ages of Athiria zaimplementowany został rozbudowany system umiejętności (skills), których są setki. Ponadto walcząc wręcz w zależności od swoich umiejętności i zdolności (skills & abilities) mamy możliwość zadania określonych ciosów oraz łączenia ich w specjalne combosy. Zrezygnowano z tzw. poziomów (levels), rozwój postaci przypomina więc ten znany z Ultimy Online. Bardzo rozbudowy jest również system magii. Pozwala graczowi na tworzenie własnych, unikalnych czarów i nadawanie im własnych nazw.
Jak w każdej grze cRPG, także i w AoA dostępnych jest wiele różnorodnych zadań do wykonania: statyczne i dynamicznie zmieniające się w czasie, generowane przez innych graczy, itp. Możliwe jest budowanie własnych domostw, a nawet całych miast, o ile oczywiście znajdzie się do tego odpowiednia ilość chętnych.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Ages of Athiria to kolejna gra należąca do zdobywającego coraz większość popularność gatunku massive multiplayer. Czy będzie godnym konkurentem dla innych tego typu gier? O tym przekonamy się dopiero za jakiś czas, jej autorzy obiecują w każdym razie bardzo dużo.
gry
Janusz Burda
20 grudnia 2001 18:06
zanonimizowany190329 Legionista
Ahh... uwielbiam wielkie... puste ... przestrzenie :D
Xelon Pretorianin
Prawde mówiąc ja też :) Screeny prezentują się bardzo ładnie, ale są też bardzo puste. Myślę jednak że te kilka domków to przyszłe wielkie miasta.
Xelon Pretorianin
Pomyłka, te chatki to nie przyszłe miasta. Prace wstrzymane niestety a więc miast nie będzie. A mogło być tak dobrze...