Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka A House of Many Doors (PC)

A House of Many Doors PC

Opracowana przez ekipę Pixel Trickery Games oryginalna, eksploracyjna gra RPG, będąca duchową kontynuacją Sunless Sea studia Failbetter Games.

RPG | 2D | elementy przygodowe | top-down | crowdfunding | indie | eksperymentalne/artystyczne | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka A House of Many Doors (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

4lutego2017

4lutego2017

Steam

A House of Many Doors to wydana na platformie PC niezwykle oryginalna, eksploracyjna gra RPG, będąca duchową kontynuacją Sunless Sea, z początku 2015 roku od Failbetter Games. Za powstanie gry odpowiada założone przez pomysłodawcę tytułu Harry’ego Tuffsa studio Pixel Trickery Games, które otrzymało oficjalne „błogosławieństwo” i wsparcie twórców pierwowzoru. Koncepcja autora spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem użytkowników serwisu crowdfunginowego Kickstarter, gdzie gra zebrała kwotę 2.5 raza przewyższającą oczekiwany cel.

Fabuła

Podczas zabawy wcielamy się w postać bohatera, będącego jednocześnie typem podróżnika, szpiega oraz poety. Wraz z nim, na pokładzie abstrakcyjnego „wielonożnego” pociągu, przemierzamy tytułowy „dom o wielu drzwiach”, będący w istocie rodzajem pasożytniczego wymiaru, czerpiącego siły z wielu równolegle istniejących światów. Celem naszej podróży jest uzyskać odpowiedź na trzy podstawowe pytania: przez kogo i w jakim celu został on zbudowany oraz jak można się z niego wydostać?

Mechanika

Mechanika rozgrywki w ogólnych założeniach przypomina wspomniane Sunless Sea, choć produkcja Harry’ego Tuffsa wprowadza jednocześnie znacznie więcej elementów klasycznego RPG oraz kilka nowych, autorskich rozwiązań. Istotę zabawy stanowi tu eksploracja tytułowego domu, podczas każdej rozgrywki generowanego proceduralnie (za wyjątkiem kilku lokacji istotnych z punktu widzenia fabuły). Podczas podróży spotykamy całą masę oryginalnych postaci niezależnych, z którymi możemy rozmawiać, a także zwerbować je do naszej drużyny. Niezwykle ważnym elementem jest również interakcja z innymi członkami ekipy - możemy się z nimi komunikować, odkrywać ich sekrety oraz motywować i dbać o ich morale.

W grze nie zabrakło także walki z różnymi przeciwnikami, jak biomechaniczne roboty, gigantyczne insekty czy trupy rozmaitych bożków. Walka odbywa się w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem opcji aktywnej pauzy. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, iż w miarę postępów w grze piszemy rodzaj poematu, opowiadającego o naszych perypetiach. Słowo „piszemy” jest tutaj nieco przesadzone, gdyż poemat generowany jest w naszym dzienniku proceduralnie na podstawie poczynań gracza, a jednym z zamierzonych efektów ubocznych są powstające w ten sposób naprawdę zakręcone historie o równie oryginalnych tytułach.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna A House of Many Doors na PC, podobnie jak jej ogólna koncepcja, bardzo przypomina pierwowzór studia Failbetter Games. Dwuwymiarowa grafika autorstwa doświadczonej artystki Catherine Unger jest zasadniczo dość minimalistyczna, jeśli nie liczyć dopracowanego menu i ręcznie malowanych, statycznych teł. Całość utrzymana jest w stylistyce XIX wieku, inspirowanej twórczością takich pisarzy oraz podróżników jak Richard Francis Burton czy Gertrude Bell i przesycona charakterystyczną dozą absurdu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 8.0 / 10 na podstawie 1 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe A House of Many Doors

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe A House of Many Doors

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Dual Core 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 400 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8
Minimalne: Dual Core 2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 400 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8