Data wydania: 28 maja 2016
Klimatyczna gra przygodowa z widokiem z pierwszej osoby, która pozwala nam zwiedzić tereny postapokaliptycznej Rosji – w świecie, w którym ludzkość została zdziesiątkowana przez groźną chorobę. Produkcja została opracowana przez rosyjskiego twórcę niezależnego Siergieja Noskowa (autora The Train oraz The Light).
Gracze
35MM to pierwszoosobowa gra przygodowa, której akcja jest osadzona w postapokaliptycznym świecie – rzeczywistości, w której większość ludzkości wymarła w wyniku epidemii groźnej choroby. Produkcja może się pochwalić ciekawą atmosferą i atrakcyjną oprawą graficzną. Za jej stworzenie odpowiada rosyjski producent niezależny Sergey Noskov (odpowiedzialny za horror The Train oraz filozoficzne The Light).
Akcja 35MM toczy się w postapokaliptycznym świecie, w którym ludzkość została zdziesiątkowana przez zabójczą chorobę. Historia opowiada o dwóch podróżnikach, którzy przemierzają wymarłe, rosyjskie miasteczka i metropolie, starając się przetrwać.
W 35MM akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (tzw. widok FPP). Rozgrywka polega przede wszystkim na eksplorowaniu trójwymiarowego środowiska gry. Sergey Noskov przygotował różnorodne lokacje – znajdziemy tu miasteczka, lasy, bezdroża, a nawet opuszczony podziemny kompleks.
Podróżując, zbieramy przedmioty, rozwiązujemy zadania i odkrywamy różnego rodzaju sekrety, a także kolejne fragmenty głównego wątku fabularnego. Protagonista posiada także aparat fotograficzny, który pozwala mu uwieczniać napotkane miejsca na zdjęciach. W 35MM duże znaczenie ma również pozyskiwanie różnego rodzaju zasobów, takich jak jedzenie, baterie oraz bronie – z tym ostatnich co jakiś czas zmuszeni jesteśmy skorzystać, by obronić życie i zdrowie swojego bohatera (oraz towarzyszącego mu przyjaciela).
Warto odnotować, że w czasie gry od czasu do czasu podejmujemy też decyzje, które mają wpływ na fabułę (twórca przygotował kilka odmiennych zakończeń).
W 35MM możemy grać wyłącznie samotnie.
35MM posiada bardzo atrakcyjną, trójwymiarową oprawę graficzną, która powstała dzięki wykorzystaniu popularnego silnika Unity. Największym atutem omawianej produkcji jest klimat – wyludnione miasta, bezdroża i lasy prezentują się rewelacyjnie, sprawiając wrażenie miejsc prawdziwie opuszczonych, a równocześnie często wciąż noszących ślady dawnej, pełnej przepychu cywilizacji. Niczego zarzucić nie można również modelom postaci oraz systemowi odpowiedzialnemu za realistyczne oświetlenie. Rozgrywce towarzyszy przyjemna, nastrojowa ścieżka dźwiękowa.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PlayStation 4 2 marca 2022Angielskie napisy
PC Windows 28 maja 2016Angielskie napisy
Xbox One 2 marca 2022Angielskie napisy
Nintendo Switch 2 marca 2022Angielskie napisy
Producent: Siergiej Noskow / Sometimes You (Switch)
Wydawca: Sometimes You
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
5 października 2025
Niektórzy wolą zanurzyć się w jesiennej melancholii, zamiast z nią walczyć. Dla takich osób wybraliśmy pięć ponurych, ale fascynujących gier ze wschodnioeuropejskiego rynku. Idealnie pasują do deszczu, wiatru i szaroburego nieba polskiej jesieni.
Wymagania sprzętowe gry 35MM:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Dual Core 2.4 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 3 GB HDD, Windows XP/7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 13 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany947190 Pretorianin
Kurde, żadnego komentarza? Pograłem w to z godzinę, ale to jakiś czeski film, a jeszcze typ rusza się jakby niósł ze 100 kilo. Ma ktoś jakieś wrażenia odnośnie te gry?
Popielaty Legionista
Pograłem sobie z godzinę lub dwie i mam dość dobre wrażenia z tej gry. Jak na gre stworzoną w unity, wygląda naprawdę dobrze.
Jakby ktoś chciał wiedzieć, czy warto zagrać, to tak i nie, bo jest to gra typu "chodzona opowieść", czyli nie ma tu większej akcji, tylko powolutku, a do celu.
zanonimizowany947190 Pretorianin
Mnie niestety gra nie przekonała. Piszę niestety, bo ma ciekawy klimat - chodzimy po prawie bezludnym kraju, wszystkiego jest jak na lekarstwo i trzeba przetrząsać wszystko co się znajdzie, żeby trafić na chociażby na jakąś konserwę czy baterie do latarki. Nie ma żadnej mapy, żadnej listy zdań, do której możemy wrócić jak nie jesteśmy pewni co zrobić. Musimy polegać na tym, co powiedział nam kompan i tyle, więc trzeba się dobrze wczytywać w napisy. Klimat postapokaliptyczny jest dobrze oddany.
Na plus są różnego rodzaju zagadki, łamigłówki - jak uruchomić hydrauliczne drzwi, włączyć prąd etc.
Kolega powyżej dobrze stwierdził, że to jest "chodzona opowieść", bo tak w istocie gra nas prowadzi, wkładając dużo skryptów. To jest mój pierwszy zarzut. Drugi to mała grywalność. Mamy do użytku nóż i siekierę (w późniejszych etapach gry dochodzi pistolet i kałach), ale możemy ich użyć tylko wtedy, kiedy jest to przewidziane w skryptach gry. Czyli np. nożem przecinamy sznur zabezpieczający drzwi, ale nie możemy się już nim bronić. Podobnie siekierą - rozwalamy nią drzwi w pewnych lokacjach, ale już w innych tego zrobić nie możemy - oczywiście też nie możemy się nią bronić i dochodzi, do absurdalnej sytuacji, że skończyła się amunicja do kałacha, a nie możemy użyć siekiery do obrony.
Irytująca jest prędkość chodzenia naszego bohatera - jak jakiś dziad, który niesie na plecach cały dobytek. Wszystko trzeba załatwiać biegiem, po którym zaraz się męczy, więc to jest lipa.
Nie wiadomo po co jest nam ten aparat i to pod 1 w ekwipunku - robimy nim zdjęcia, ale nie doszedłem jaki z tego użytek. Może miał to być jakiś istotny element rozgrywki, ale twórcy się rozmyślili, a już go nie usunęli.
Walka nie jest istotą tej gry, raczej eksploracja, ale jak już się pojawia konieczność walki wręcz, to jest kiepsko rozwiązana - władzę przejmuje skrypt, widzimy naszego bohatera z boku i tylko gra pokazuje, który klawisz trzeba szybko wciskać, żeby uderzył adwersarza.
Reasumując, po początkowym wciągnięciu, gra odepchnęła mnie skutecznie.