86. 2D - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 86. Gry o tematyce 2D ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

In Between
Logiczne 21 sierpnia 2015
Opracowana przez niemieckie studio Gentlymad niezwykła gra logiczna, poruszająca poważną tematykę śmierci oraz pogodzenia się z nieuchronnością losu. W In Between wcielamy się w postać trzydziestolatka, który przegrywa walkę z rakiem, a lekarze dają mu co najwyżej kilka tygodni. Stając w obliczu śmierci, nasz protagonista podejmuje próbę rozliczenia się ze swym dotychczasowym życiem, a zadaniem graczy jest mu w tym pomóc.

RymdResa
Przygodowe 20 sierpnia 2015
Gra typu sandbox, stworzona przez hiszpańskie studio Morgondag. Gracz wciela się w rolę samotnego astronauty, który poszukuje nowego domu w niegościnnej przestrzeni międzyplanetarnej. Filar rozgrywki stanowi eksploracja kosmosu, pozyskiwanie nowych materiałów i technologii oraz opracowywanie kolejnych elementów do ośmiu podatnych na modyfikacje statków.

Gryphon Knight Epic
Akcji 20 sierpnia 2015
Klasyczny shoot’em up, który zabiera nas w podróż do fantastycznego świata. Na ośmiu zróżnicowanych etapach stawiamy czoła hordom przeciwników – od wrogo nastawionych ludzi, przez mniejsze i większe potwory, skończywszy na potężnych bossach. Całość okraszono przyjemną dla oka oprawą graficzną w technice pixel art.

Super Mutant Alien Assault
Akcji 20 sierpnia 2015
Platformowa strzelanka, w której gracze wcielają się w roboty eliminujące hordy tytułowych obcych, korzystając z szerokiego wachlarza broni, gadżetów oraz umiejętności bojowych i perków. W Super Mutant Alien Assault można grać w pojedynkę lub w lokalnym trybie współpracy.

Fingered
Logiczne 18 sierpnia 2015
Dwuwymiarowa gra logiczna stworzona przez Edmunda McMillena – autora takich hitów jak Super Meat Boy oraz The Binding of Isaac – we współpracy z Jamesem Idem. Gracz wciela się w rolę policjanta, a jego zadaniem jest wytypowanie sprawcy przestępstwa na podstawie niejednoznacznych zeznań.

Curses 'N Chaos
Zręcznościowe 18 sierpnia 2015
Gra akcji, stworzona przez niezależne studio Tribute Games z myślą o kooperacyjnej zabawie w dwie osoby. Rozgrywka została oparta na wyjątkowo prostym schemacie – zmagania toczą się na zajmującej cały ekran arenie, na której pojawiają się kolejne fale przeciwników, pokroju orków, szkieletów czy goblinów.

Nekopara Vol. 0
Przygodowe 17 sierpnia 2015
Przygodówka visual novel, która jest prequelem cyklu Nekopara. Gracze śledzą jeden dzień z życia Shigure Minaduki, młodszej siostry głównego bohatera cyklu, oraz jej sześciu kotek dobrze znanych fanom cyklu. Tytuł jest niezwykle krótki - ukończymy go w nieco ponad godzinę.

Scrubby Dubby Saga
Logiczne 14 sierpnia 2015
Gra logiczna typu match-3, opracowana przez studio King. Produkcja opowiada o zabawkach używanych podczas kąpieli, które próbują odnaleźć zaginionego przyjaciela, w czym nieodzowna okazuje się pomoc gracza. Rozgrywka koncentruje się na przesuwaniu kolorowych mydełek w taki sposób, by przy ich pomocy tworzyć linie składające się z co najmniej trzech identycznych obiektów – dzięki temu torujemy sobie drogę. Ukończenie poziomu następuje natomiast po zdobyciu określonej liczby punktów.

DiscStorm
Zręcznościowe 14 sierpnia 2015
Gra zręcznościowa opracowana przez studio XMPT Games. Gracze biorą w niej udział w pojedynkach na tytułowe dyski, wymagających nie tylko opracowania odpowiedniej taktyki, ale i sprytu oraz zręczności. Trzon DiscStorm stanowi wariant wieloosobowy, w którym zawodnicy ścierają się w bitwach rozgrywanych na specjalnych arenach – kluczem do sukcesu jest trafianie przeciwników swoją bronią, jednocześnie próbując unikać wyprowadzanych przez nich ataków.

Bard's Gold
Zręcznościowe 14 sierpnia 2015
Dwuwymiarowa gra platformowa wzbogacona elementami zaczerpniętymi z gatunku roguelike, stworzona przez niemieckie, niezależne studio Pixel Lantern. Gracz wciela się w postać tytułowego barda, któremu chytry goblin ukradł całe zgromadzone złoto. By odzyskać dorobek swojego życia, bohater wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż.

Mazecraft
Zręcznościowe 13 sierpnia 2015
Hybryda gry logicznej i zręcznościowej, opracowana z myślą o urządzeniach mobilnych przez studio HyperLiger. Schemat rozgrywki oparto na projektowaniu możliwie jak najbardziej skomplikowanych labiryntów, wypełnionych ślepymi zaułkami, przejściami, pułapkami i wymyślnymi stworami.

Brain It: Amazing Adventure
Logiczne 13 sierpnia 2015
Gra logiczna opracowana przez niezależne studio Sleepless Clinic. Zadaniem gracza jest pomoc brain-o-botowi w walce ze złym botem, który zaatakował Ziemię celem doprowadzenia do jej całkowitej zagłady. Schemat rozgrywki w Brain It: Amazing Adventure oparto na krótkich, ograniczonych czasowo poziomach, w których musimy wykonywać zróżnicowane czynności – od napompowania balonu, po przeprowadzenie kół zębatych przez platformy.

Hacknet
Symulacje 13 sierpnia 2015
Symulator hakera, w którym gracz zagłębia się w kolejne linijki kodu celem odkrycia prawdy stojącej za śmiercią Bita, czyli jednego z najlepszych na świecie specjalistów od zabezpieczeń komputerowych. Przestrzenią gry są okna dialogowe, a w trakcie zabawy korzystamy z prawdziwych poleceń znanych z systemu UNIX. Gracze niezaznajomieni z meandrami programowania mogą skorzystać ze zintegrowanego systemu podpowiedzi, jaki zapozna ich z podstawowymi zasadami rządzącymi cyfrową rzeczywistością.

Airscape: The Fall of Gravity
Zręcznościowe 11 sierpnia 2015
Oryginalna gra platformowa, opracowana przez niezależną grupę deweloperską dowodzoną przez Daniela Westa. Gracz trafia w odległe rejony wszechświata, by w skórze niezwykłej ośmiornicy odeprzeć najazd zaawansowanych technologicznie maszyn na ojczystą planetę bohaterki. Schemat rozgrywki oparto na eksploracji otoczenia i poszukiwaniu rozmaitych przedmiotów oraz przejść do kolejnych poziomów.

Gal Gunvolt
Zręcznościowe 6 sierpnia 2015
Przygotowany przez studio Inti Creates port wydanej wcześniej na konsolkach 3DS gry zręcznościowej Azure Striker Gunvolt. Pod względem mechaniki, mamy tu do czynienia z dwuwymiarową, side-scrollową grą akcji, w której zabawa sprowadza się do pokonywania kolejnych poziomów oraz walki ze stającymi nam na drodze oponentami i kończącymi każdy etap bossami.

Sling Kong
Zręcznościowe 5 sierpnia 2015
Stworzona z myślą o urządzeniach mobilnych dwuwymiarowa gra zręcznościowa studia Protostar, w której kontrolujemy małpkę, skaczącą w górę drzewa. Mechanika rozgrywki w Sling Kong czerpie nieco z rozwiązań popularnej serii Angry Birds, a cała zabawa sprowadza się do wystrzeliwania naszego podopiecznego z procy. W tym wypadku zwierzak jednak niczego nie burzy, a jego zadaniem jest chwytanie się kolejnych punktów, pozwalających na wspinanie się w górę.

INK
Akcji 5 sierpnia 2015
Platformowa gra akcji, w której kontrolujemy prostokątnego bohatera walczącego o przetrwanie na siedemdziesięciu pięciu poziomach. Protagonista musi nie tylko unikać niezliczonych niebezpieczeństw i eliminować przeciwników, lecz także odkrywać początkowo niewidoczne otoczenie, pryskając dookoła kolorową farbą. W związku z powyższym, o śmierć tutaj nietrudno, przez co produkcja charakteryzuje się wysokim poziomem trudności.

GALAK-Z
Zręcznościowe 4 sierpnia 2015
Przygotowana przez studio 17-bit dwuwymiarowa gra zręcznościowa z gatunku shoot’em up. W GALAK-Z wcielamy się w rolę pilota kosmicznego myśliwca, który w nieprzyjaznych warunkach musi zmierzyć się z zastępami uzbrojonych po zęby wrogów. Choć ogólne założenia rozgrywki nie różnią się specjalnie od standardów gatunku, twórcy wprowadzili jednak do zabawy kilka istotnych innowacji.

Doom & Destiny Advanced
RPG 3 sierpnia 2015
Humorystyczna gra typu RPG, przygotowana z myślą o platformach mobilnych. Doom & Destiny Advanced przedstawia historię umiejscowioną przed wydarzeniami z części pierwszej, wykorzystuje jednak podobny motyw przewodni.

Date A Live: Twin Edition - Rio Reincarnation
Przygodowe 30 lipca 2015
Trzecia część serii klasycznych romantycznych visual novel opartych na książkach oraz serialu anime Date A Live. Poza nową przygodą, Date A Live: Twin Edition - Rio Reincarnation oferuje w zestawie także dwie poprzednie części cyklu.

Operation Dracula
Akcji 29 lipca 2015
Przeznaczona na urządzenia mobilne scrollowana strzelanina typu top-down, inspirowana klasycznymi, automatowymi hitami z końca lat 80. Nazwa gry opracowanej przez niezależne studio Samurai Games zaczerpnięta została od nazwy operacji militarnej z okresu II wojny światowej - Operation Dracula. Sama rozgrywka stanowi zaś kwintesencję podgatunku "bullet hell shooter" i sprowadza się do eksterminacji kolejnych fal przeciwników, dysponujących znaczną przewagą liczebną.

Angry Birds 2
Zręcznościowe 29 lipca 2015
Druga pełnoprawna odsłona kultowej gry logiczno-zręcznościowej, która rozsławiła na cały świat fińską firmę Rovio. Po serii spin-offów, łączących cechy pierwowzoru z elementami innych gatunków gier, tytuł stanowi swoisty powrót do korzeni serii, wykorzystując znaną mechanikę wzbogaconą garścią zupełnie nowych rozwiązań. Zmianie uległa przede wszystkim konstrukcja poziomów, które tym razem nie są już tylko pojedynczymi planszami, ale segmentami większej całości.

DragonSoul (2016)
RPG 29 lipca 2015
Opracowana przez studio PerBlue mobilna gra RPG z turowym systemem walki. Fabuła DragonSoul przenosi gracza do fantastycznego świata, którym przed laty rządzili nieustraszeni bohaterowie. Ich potęga stała się jednak obiektem zazdrości smoka Umlauta, który pojmał herosów i uwięził ich w magicznych kamieniach. Gracz wciela się w jednego z ocalałych bohaterów, a jego zadaniem jest uratowanie zniewolonych towarzyszy i ostateczne unicestwienie sił zła.

Red Game Without a Great Name
Zręcznościowe 28 lipca 2015
Utrzymana w lekko steampunkowym klimacie dwuwymiarowa gra zręcznościowa autorstwa krakowskiego studia iFun4All (będącego spółką-córką innego polskiego dewelopera, studia Bloober Team). Akcja Red Game Without a Great Name osadzona została w przyszłości, w której jednak wciąż korzysta się z przestarzałych metod komunikacji, takich jak tradycyjna poczta.