Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikLogicznePCXONESwitchANDiOS
Okładka In Between (XONE)
OkładkaIn Between (XONE)

In Between

Opracowana przez niemieckie studio Gentlymad niezwykła gra logiczna, poruszająca poważną tematykę śmierci oraz pogodzenia się z nieuchronnością losu. W In Between wcielamy się w postać trzydziestolatka, który przegrywa walkę z rakiem, a lekarze dają mu co najwyżej kilka tygodni.

Logiczne | platformówki | 2D | indie

In Between Premiera

21sie2015

PC

29paź2015

AND iOS

8cze2016

XONE

7sie2018

Switch

In Between to klimatyczna, dwuwymiarowa platformówka logiczna, okraszona rozbudowaną warstwą fabularną, poruszającą poważną tematykę śmierci i akceptacji nieuchronnego. Za powstanie gry odpowiada niezależne, niemieckie studio Gentlymad, które za swą produkcję uhonorowane zostało szeregiem nagród i wyróżnień na kilku przeglądach i festiwalach gier indie.

Fabuła

Bohater gry to bezimienny, trzydziestokilkuletni mężczyzna, u którego jakiś czas wcześniej zdiagnozowano złośliwy nowotwór płuc. Kiedy go poznajemy, jest już w ostatnim stadium choroby i porusza się na wózku przez szpitalny korytarz. Wie, że ostatecznie przegrał tę walkę i zostało mu kilka tygodni życia. Stając w obliczu nieuchronnego końca, protagonista zadaje sobie masę typowych w takiej sytuacji pytań. Jednocześnie podejmuje próbę rozliczenia się z dotychczasowym życiem, a zadaniem gracza jest pomóc mu w tym, przeprowadzając go przez sześćdziesiąt zróżnicowanych poziomów, z których każdy stanowi metaforyczne ujęcie przeżyć i emocji bohatera.

Mechanika

Pod względem mechaniki, In Between to właściwie typowa gra logiczno-platformowa. Na każdym z sześćdziesięciu etapów gry celem gracza jest przeprowadzenie bohatera z punktu startowego do znajdującego się u wyjścia portalu. Zadanie to utrudnia cały szereg pułapek i zagadek logicznych, których rozwikłanie wymaga odpowiedniego manipulowania elementami otoczenia oraz grawitacją, dzięki czemu protagonista może poruszać się również po ścianach czy suficie. Całość podzielona została na pięć rozdziałów, odznaczających się nieco inną mechaniką zabawy, stawiając przed graczem coraz to nowsze wyzwania.

Jednocześnie cała rozgrywka podporządkowana została niebanalnej historii, dzięki czemu mimo problemów przy kolejnych zagadkach pragniemy poznać ciąg dalszy opowieści. Autorzy gry sięgnęli do znanego, choć kontrowersyjnego psychologicznego modelu reakcji na wiadomość o nieuchronnej śmierci, opisanego przez amerykańską psychiatrę i tanatolog Elizabeth Kubler-Ross, a wspomniane pięć rozdziałów gry odpowiada wyróżnionym przez nią etapom zmagania się ze stratą – Zaprzeczeniu, Gniewowi, Negocjowaniu, Depresji i Akceptacji. Każdy z etapów In Between nawiązuje zaś do różnych ważnych wydarzeń z życia bohatera, stanowiąc swoisty przyczynek do biografii i portretu psychiki śmiertelnie chorego mężczyzny.

Kwestie techniczne

In Between odznacza się lekko oldskulową, ręcznie rysowaną grafiką 2D, która jednak znakomicie komponuje się z klimatem rozgrywki i poważną tematyką tytułu. Całości dopełnia sugestywna oprawa dźwiękowa oraz dubbing aktorski, który – choć skromny – przekonująco oddaje stan umysłu i odczucia głównego bohatera.

Ostatnia modyfikacja 13 czerwca 2016

Tryb gry: single player  

Klasyfikacja PEGI In Between

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

In Between Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Minimalne:
  • Intel Core 2 Duo 2 GHz
  • 2 GB RAM
  • karta grafiki Intel HD 4000 lub lepsza
  • 1 GB HDD
  • Windows 7
PC
XONE
AND
iOS
Switch