Data wydania: 13 grudnia 2013
Dwuwymiarowa platformówka z elementami akcji, osadzona w steampunkowych realiach, w której główną rolę odgrywają elektryczność i magnetyzm. Jako uwikłany w tajemniczy konflikt młody chłopiec, przemierzamy kolejne piętra opuszczonej wieży, rozwiązując serię zagadek logicznych wymagających umiejętnego wykorzystania praw fizyki.
Gracze
Steam
Teslagrad to oryginalna dwuwymiarowa platformówka z elementami akcji, utrzymana w steampunkowym klimacie. Stworzyło ją studio Rain Games m.in. z myślą o platformie PC, PS3 itd.. Główną rolę odgrywają tutaj elektryczność i magnetyzm. Wcielamy się w rolę młodego chłopca, który uwikłał się w tajemniczy konflikt i zmuszony jest do rozwiązania serii zagadek, wykorzystując w tym celu prawa fizyki.
Historia przedstawiona przez autorów opowiada o zapomnianym zakonie Teslamancer oraz o despotycznym królu, sprawującym od wielu lat rządy żelaznej ręki. Co warte odnotowania, Teslagrad jest całkowicie pozbawiony tekstu i jakichkolwiek dialogów. Cała fabuła oraz wszelkiego rodzaju samouczki pozwalające poznać tajniki gry ukazane są w formie obrazów i elementów otoczenia.
Celem rozgrywki w Teslagrad jest przedostanie się na sam szczyt opuszczonej Tesla Tower, a kluczem do rozwiązania czekających tam na nas zagadek jest odpowiednie manipulowanie elektrycznością i magnetyzmem. Poziom łamigłówek jest bardzo zróżnicowany: od bardzo prostych, z którymi poradzą sobie nawet najmłodsi, do wyjątkowo trudnych i skomplikowanych, które będą nie lada wyzwaniem nawet dla najbardziej wytrwałych graczy. Podczas gry, oprócz rozwiązywania zagadek logicznych, przyjdzie nam zmierzyć się z rozmaitymi wrogami, a w finale pokonać pięciu wymagających bossów.
W wersji na platformę PC, PS3 itd. grafika jest co prawda dwuwymiarowa, ale urzeka swoim pięknem. Podczas zabawy dane nam będzie odwiedzić ponad 100 dopracowanych i ręcznie rysowanych scenerii. Twórcy zaserwowali graczom również charakterystyczny, zapadający w pamięć soundtrack. Stanowi on połączenie klasycznej orkiestry symfonicznej z inspiracjami rosyjskimi, ale możemy w nim odnaleźć również elementy muzyki heavymetalowej i electro.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC Windows 13 grudnia 2013
PlayStation 4 2 grudnia 2014
Xbox One 9 marca 2016
PlayStation 3 2 grudnia 2014
PlayStation Vita 24 listopada 2015
Nintendo Wii U 11 września 2014
Nintendo Switch 7 grudnia 2017
Apple iOS 24 października 2018
Android 24 października 2018
Producent: Rain Games
Wydawca: Rain Games
Gry podobne:
Popularne pliki do pobrania do gry Teslagrad.
Wymagania sprzętowe gry Teslagrad:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 1 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 268 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1679 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Butryk89
Ekspert
2025.05.06
zanonimizowany307509 Legend
Dobrze się bawiłem. :D
zanonimizowany307509 Legend
Ciekawa i przyjemna gra. Fabuła jest interesująca, a zbadanie tajemnicy wieża Tesla będzie niezapomniana przeżycia.
Polecam!
McXMan5 Junior
Gra naprawdę dobrze zrobiona pod względem zarówno sfery audiowizualnej jak i mechaniki. Rozwiązywanie zagadek logicznych przysparza masę frajdy i satysfakcji dla fanów przeróżnych gier logicznych, a elementy zręcznościowe na pewno będą nieraz wyzwaniem dla amatorów zręcznościówek. Podsumowując, gra jest wprost genialna w swojej prostocie. Bardzo chętnie zagrałbym w rozbudowany sequel (bądź prequel). :). Zdecydowanie polecam zapoznanie się z tą produkcją.
PeaceGuard Centurion
Jedna z niewielu gier, z których zrezygnowałem w trakcie, nie przeszła testu cierpliwości. Kolejny dowód na to, że gdy Metacritic i GryOnline podają sprzeczne oceny, najczęściej to Metacritic ma rację (odsyłam do recencji użytkownika Funksatron).
Ta gra ma kilka kluczowych minusów. Generalnie lubię platformowe zręcznościówki. Teslagrad stara się być unikatowy, ale ponosi porażkę na kilku kluczowych polach.
W pierwszej kolejności najzwyczajniej marnotrawstwo czasu - najczęściej na planszy jest jakiś jeden fragment, który jest trudniejszy i za każdym razem, kiedy poniesiemy porażkę w jego przechodzeniu, musimy od nowa przejść całą serię banalnych, ale zajmujących mnóstwo czasu fragmentów. Wyzwanie, które można by pokonać w 30 sekund, gdyby gra oferowała checkpointy w istotnych momentach albo gdyby istniała opcja własnego zapisu, potrafią trwać po kilkanaście minut.
Ani oprawa wizualna, ani audio szczególnie do mnie nie przemawiają. Audio jest, ale nie ma w nic niczego unikatowego i nie zapada w pamięć. Warstwa wizualna to po prostu nie mój styl, choć jest oryginalna. Poza tym bardzo często nie można odróżnić elementów otoczenia od tła, przez co w niepotrzebny sposób ponosi się porażki w wyzwaniach i znów długie fragmenty gry trzeba powtarzać.
Fabuła nie zdołała mnie zaciekawić. Gracz nie jest w sposób intrygujący wprowadzany w fabułę, a następnie, o tragedio, elementy fabuły są odblokowywane w losowej kolejności. O ile przy kolejności chronologicznej można by poznawać co chwila nowy fragment fabuły, w rzeczywistości nie ma możliwości poznać niczego aż do samej końcówki gry, gdzie dopiero z elementów zaczyna odkrywać się całość. Tym bardziej, że nie ma systemu, który przykładowo pokazywałby ile zwojów fabuły znajduje się w danej sekcji gry, czy innego, dzięki któremu wiadomo byłoby chociażby gdzie z grubsza się je ominęło.
Domyślne sterowanie jest do niczego, z WSAD korzysta się, gdy druga ręka zajęta jest myszą; tutaj znacznie wygodniej mieć poruszanie się pod strzałkami i resztę klawiszy gdzieś wygodnie po lewej stronie.
Samo poruszanie się postaci także zmniejsza precyzyjność ruchów. Ciężko wykonać ruch/skok w konkretne miejsce, bo postać się ślizga.
Odnoszę wrażenie, że twórcy skupili się na kwestiach drugorzędnych (specyficzny styl wizualny, oryginalny sposób opowiadania fabuły) zapominając o tym, że w ostatecznym rozrachunku kluczowa jest sama przyjemność płynąca z gameplay'u, a niestety gra w wielkiej mierze zanudza i irytuje.
Z podobnych polecam znacznie bardziej Outland oraz Ori and the Blind Forest.