Wyszukiwarka gier
1998: The Toll Keeper Story

1998: The Toll Keeper Story

PC
po premierze

Data wydania: 28 października 2025

Przygodowe, 2D, Dystopia, Indie, Elementy symulacyjne, Lata 90., Gry zaangażowane, Singleplayer

Gra przygodowa z elementami symulacyjnymi, osadzona w fikcyjnym kraju Janapa zmagającym się z potężnym kryzysem finansowym. W 1998: The Toll Keeper Story wcielamy się w poborczynię opłat drogowych, która w swojej pracy musi balansować między przestrzeganiem zasad a współczuciem.

9.2

Steam

Oceń
PC Windows

PC Windows

28 października 2025

Angielskie napisy i dialogi.

Azjatycki kryzys finansowy z 1998 roku szczególnie mocno dotknął Indonezję. Deweloperzy z niezależnego Game Changer Studio (znanego z serii My Lovely) sięgnęli po ten rozdział dziejów swojego kraju, by oprzeć na nim historię opowiedzianą w 1998: The Toll Keeper Story, czyli produkcji z pogranicza gier przygodowych i symulacyjnych.

Gameplay

W 1998: The Toll Keeper Story wcielamy się w tytułową poborczynię opłat drogowych. Protagonistka kontroluje pojazdy oraz weryfikuje dokumenty i w oparciu o pozyskane w ten sposób informacje podejmuje decyzje dotyczące tego, kto może przejechać (po uprzednim uiszczeniu opłaty), a kto zostanie odesłany z kwitkiem.

Czytaj więcej

Publicystyka

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry 1998: The Toll Keeper Story:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
CPU SSE2, 8 GB RAM, karta graficzna DirectX 10, 3 GB HDD, Windows 7(SP1)/10/11 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.2

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 276 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

9.2

Bardzo pozytywne (276)

[title]

Główne zalety gry

  • Wciągająca narracja: Fabuła jest opisana jako potężna, emocjonalna i głęboko relatywna, szczególnie w przedstawieniu indonezyjskich niepokojów politycznych z 1998 roku. Wiele recenzji podkreśla zdolność gry do wywoływania silnych emocji i dostarczania wglądu w kontekst historyczny.
  • Piękny styl artystyczny: Wizualizacje gry, inspirowane latami 90., są chwalone za swój urok i skuteczność w tworzeniu atmosfery. Recenzenci doceniają ręcznie rysowaną estetykę i nostalgiczne elementy.
  • Dylematy moralne: Gracze cieszą się z moralnych wyborów, przed którymi stoją, co dodaje głębi rozgrywce. Decyzje wpływają na fabułę i relacje między postaciami, sprawiając, że każdy wybór wydaje się istotny.
  • Możliwość ponownej gry: Obecność wielu zakończeń zachęca graczy do ponownego przechodzenia gry w celu odkrywania różnych wyników i łuków postaci.
  • Relewantność kulturowa: Gra dobrze rezonuje z indonezyjskimi graczami, ponieważ odzwierciedla znaczące wydarzenia historyczne i problemy społeczne, co czyni ją znaczącym doświadczeniem.

Główne wady gry

  • Mechanika rozgrywki: Niektórzy użytkownicy uważają, że mechanika rozgrywki jest zbyt prosta lub powtarzalna w porównaniu do podobnych gier, takich jak "Papers, Please." Wspomniano o nieporęcznych elementach interfejsu użytkownika oraz trudnościach w zarządzaniu wieloma zadaniami jednocześnie.
  • Krótki czas gry: Wiele recenzji wyraża rozczarowanie długością gry, zauważając, że można ją ukończyć w krótkim czasie (około 3-6 godzin), co niektórzy uważają za niewystarczające w stosunku do ceny.
  • Brak dubbingu: Nieobecność nagrań głosowych dla dialogów, z wyjątkiem kilku wyjątków, jest wymieniana jako wada, co prowadzi do mniej immersyjnego doświadczenia.
  • Mylenie identyfikacji pojazdów: Gracze zauważyli problemy z rozróżnianiem typów pojazdów, co prowadzi do kar, które mogą wydawać się niesprawiedliwe lub frustrujące.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Ulepszony interfejs użytkownika/UX: Użytkownicy sugerują, że interfejs użytkownika wymaga ulepszeń, takich jak lepsza organizacja informacji i jaśniejsze wskazówki wizualne, aby uniknąć zamieszania podczas rozgrywki.
  • Tryb nieskończony: Niektórzy gracze wyrażają pragnienie posiadania trybu nieskończonego, aby kontynuować doświadczenie gry bez ograniczeń narzuconych przez stałą fabułę, co pozwoliłoby na dalsze eksplorowanie tematów i decyzji.
  • Bardziej złożona mechanika rozgrywki: Pojawiają się prośby o dodatkowe funkcje lub mechaniki rozgrywki, które zwiększyłyby wyzwanie i głębię doświadczenia, podobnie jak to, co oferuje "Papers, Please."
  • Funkcja pauzy w dialogach: Gracze doceniliby możliwość wstrzymania dialogu lub posiadania jaśniejszego wskazania, kiedy odbywają się rozmowy, aby zwiększyć zaangażowanie w narrację.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "1998: Historia Strażnika Opłat" jest dobrze przyjęta za swoją narrację i emocjonalny wpływ, chociaż spotyka się z krytyką dotyczącą mechaniki rozgrywki i długości.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl