
Data wydania: 9 czerwca 2020
Taktyczna strategia turowa osadzona w alternatywnej historii, gdzie świat pogrążony jest w wiecznej zimie. W 1971 Project Helios gracz obejmuje kontrolę nad grupą bohaterów, którzy zawiązują sojusz, by ocalić z rąk kultystów osobę będącą jedyną nadzieją na uratowanie ludzkości.
1971 Project Helios to turowa strategia, za której produkcję i wydanie odpowiada studio RECO Technology. Podczas zabawy gracz trafia do alternatywnej wersji historii, gdzie na świecie panuje wieczna zima.
W realiach 1971 Project Helios deszcz meteorytów uderzył w Ziemię w 1942 roku, powodując nadejście wiecznej zimy. Od tamtej pory przetrwanie resztek ludzkości zostało uzależnione od pochodzącego z nieba surowca zwanego Fulgor.
Akcja przedstawiona w produkcji ma miejsce prawie 30 lat po kataklizmie w tytułowym 1971 roku. Świat jest podzielony na trzy frakcje – militarną organizację Wintersöhne (Synowie Zimy), fanatyczną sektę religią Kaphirites oraz zbieraczy z ziemi niczyjej zwanych Scavengers. Druga z tych grup porywa Dr Margaret Blythe, naukowca odpowiedzianego za Project Helios, mający być jedyną nadzieją na ocielenie ludzkości. Grupa ośmiu osób związuje sojusz, którego celem jest uwolnienie kobiety.
1971 Project Helios jest strategią, w której widok przedstawiony jest w rzucie izometrycznym. Eksploracja każdego z dziewięciu poziomów przebiega w czasie rzeczywistym, natomiast walka odbywa się w turach. Tytuł oferuje graczom możliwość odwiedzenia wielu różnorodnych lokacji (np. obiektów wojskowych oraz średniowiecznych lochów), w których mogą znaleźć ekwipunek dla konkretnych bohaterów oraz Fulgor.
W czasie rozgrywki gracz prowadzi walki z przedstawicielami trzech różnych frakcji. Każda z nich posiada różne taktyki oraz zdolności wpływające na przebieg starcia. Ważne jest także samo miejsce potyczki, jako że gracz może wykorzystać elementy otoczenia, by zyskać przewagę nad oponentem. Dodatkowo wraz z postępem rozgrywki odblokowywane są nowe zdolności dla poszczególnych bohaterów. Ich odpowiednie użycie może doprowadzić do powstania silnej kombinacji ataków.
Istotną rolę w przygodzie odrywa także Fulgor. Surowiec ten może zostać wykorzystany do wskrzeszenia poległych w walce bohaterów oraz skrócenia czasów odnowienia wykorzystania konkretnych zdolności.
1971 Project Helios umożliwia zabawę jedynie w pojedynkę.
1971 Project Helios charakteryzuje się kreskówkową grafiką utrzymaną w ciemnej kolorystyce.
Autor opisu gry: Agnieszka Adamus
Platformy:
PlayStation 4Angielskie napisy
Xbox OneAngielskie napisy
Nintendo SwitchAngielskie napisy
PC WindowsAngielskie napisy
Producent: Reco Technology
Wydawca: Reco Technology
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry 1971 Project Helios:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-760 2.8 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1.5 GB GeForce GTX 580 / 2 GB Radeon HD 7870 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6700K 4.0 GHz / AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 480 lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
zanonimizowany983828 Senator
Może być fajna turóweczka. Na materiałach przedpremierowych prezentuje się bardzo przyzwoicie.
zanonimizowany947190 Pretorianin
Gra sprawia wrażenie bardzo ubogiej, co dotyczy dosłownie wszystkich aspektów: gameplay, grafika, opcje, fabuła, dialogi.
Od razu widać, że zostało to coś stworzone na switcha. Niby są opcje typowe dla tego rodzaju gier, są osłony, punkty akcji zdolności specjalne, ale zdolności specjalnych jest jedna dla każdego, a prawdopodobieństwo trafienia zawsze jest w trzech wartościach - 0%, 50% i 100%, i to niezależnie czy ktoś stoi za osłoną czy nie.
Od samego początku mamy nieodparte wrażenie, że świat przedstawiony jest zrobiony naprędce, bez zaglądania do wnętrza. Dialogi są baaaardzo skąpe, kilka zdań i jedziemy, nawet nie jesteśmy w stanie poznać naszych bohaterów, o polubieniu nie ma nawet mowy.
Walka też jest okrutnie prosta, gra zasadza się na korytarzowym bieganiu od pomieszczenia do pomieszczenia, od parowu do parowu i staczaniu kolejnych potyczek na niewielkich przestrzeniach wielkości mieszkania, niezależnie, czy walka toczy się w budynkach czy na zewnątrz. To jest w sumie cała gra. Nie ma wglądu do ekwipunku, czyli nie możemy indywidualnie wyposażać naszych ludzi, nie ma żadnego okna postaci w rozumieniu cech, umiejętności czy statystyk. Mamy po prostu ludki na mapie, kierujemy nimi i tyle. Z tym kierowaniem też jest mały ambaras, bo można sterować grupą postaci jednocześnie za pomocą WSAD jak i klikaniem lewym klawiszem myszy. Gra jest tak prosta do bólu, że w ustawieniach nie ma niczego innego poza językiem i głośnością.
Porażka na całej linii