Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Seria Gary Grigsby’s War - seria gier

Gary Grigsby's War in the East 2
Gary Grigsby's War in the East 2

Strategiczne 25 marca 2021

Rozbudowana strategia turowa, która zabiera nas na front wschodni II wojny światowej. W Gary Grigsby's War in the East 2 na sprawdzenie czekają trzy rozbudowane kampanie oraz siedem mniejszych scenariuszy.

PC

Gary Grigsby's War in the West
Gary Grigsby's War in the West

Strategiczne 4 grudnia 2014

Kolejna odsłona cyklu rozbudowanych, turowych strategii wojennych autorstwa studia 2BY3 Games, kierowanego przez prawdziwego weterana gatunku, Gary’ego Grigsby'ego. W przeciwieństwie do wydanej w 2010 roku poprzedniczki, gra War in the West przenosi nas na front zachodni II wojny światowej, a ukazane w niej wydarzenia obejmują okres od lipca 1943 roku i alianckiej inwazji na Sycylię oraz Włochy, poprzez walki we Francji, aż po ostateczny szturm na Niemcy w sierpniu 1945 roku. Podczas zabawy, przejmując kontrolę nad wojskami aliantów, możemy kompleksowo odtworzyć przebieg działań wojennych we wspomnianym okresie, bądź spróbować zmienić bieg historii, rozgrywając je w zgodzie z własnym planem taktycznym. Całość obejmuje 3 duże kampanie oraz siedem pomniejszych scenariuszy i odznacza się typową dla produkcji studia dbałością o detale, przejawiającą się w szczegółowym odtworzeniu zarówno mapy Europy, jak i jednostek, systemu logistyki, zmiennej pogody czy realiów ekonomicznych oraz gospodarczych.

PC

Gary Grigsby’s War in the East: The German-Soviet War 1941-1945
Gary Grigsby’s War in the East: The German-Soviet War 1941-1945

Strategiczne 8 grudnia 2010

Osadzona w realiach II wojny światowej skomplikowana strategia turowa, będąca kolejnym dziełem słynnego Gary’ego Grigsby'ego oraz jego studia 2BY3 Games. Jak wskazuje tytuł gry, War in the East: The German-Soviet War 1941-45 koncentruje się w szczególności na konflikcie pomiędzy ZSRR a Trzecią Rzeszą i walkach rozgrywających się na froncie wschodnim w drugiej połowie wojny. Podobnie jak w większości swych poprzednich produkcji, autorzy gdy zadbali nie tylko o realistyczne odtworzenie samych działań wojennych, ale także odwzorowanie całego szeregu czynników ekonomicznych i gospodarczych, mających wpływ na przebieg konfliktu. Na mapie, rozciągającej się od wschodniego Berlina, poprzez pasma Uralu, aż po Leningrad i Baku, znajdziemy wszystkie ważniejsze miejsca potyczek sił niemieckich i radzieckich. Pieczołowicie odtworzono też możliwości bojowe jednostek oraz takie elementy, jak wpływ terenu i warunków pogodowych czy wyszkolenie, doświadczenie i morale żołnierzy.

PC

Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich
Gary Grigsby's Eagle Day to Bombing the Reich

Strategiczne 23 września 2009

Kolejna niezwykle rozbudowana gra strategiczna, firmowana nazwiskiem prawdziwej legendy gatunku: Gary’ego Grigsby'ego. Gra Eagle Day to Bombing the Reich stara się w możliwie wierny sposób odtworzyć bombardowania Niemiec, prowadzone przez aliantów podczas II wojny światowej. Na potrzeby produkcji stworzono imponującą bazę ponad 18 tysięcy historycznych pilotów, odwzorowano autentyczne jednostki oraz modele samolotów, a także lokacje i narodowości biorące udział w konflikcie. Sama mechanika rozgrywki zainspirowana została takimi klasykami firmy Talonsoft, jak Battle of Britain czy 12 O’Clock High: Bombing the Reich, jednak w porównaniu do nich zawiera sporo nowości i ulepszeń, takich jak poprawiona sztuczna inteligencja pilotów, zmieniony system punktów kontrolnych czy szczegółowe statystyki, dotyczące każdej z potyczek. Realizmu rozgrywce dodaje także podrasowana mechanika, związana z wysokością, wykorzystaniem paliwa czy funkcjonowaniem bombowców.

PC

Gary Grigsby’s War Between the States
Gary Grigsby’s War Between the States

Strategiczne 11 czerwca 2008

Osadzona w realiach amerykańskiej wojny secesyjnej strategia turowa autorstwa Gary’ego Grigsby'ego i kierowanego przez niego studia 2BY3 Games. Akcja War Between the States rozgrywa się w latach 1861-65, a podczas zabawy wcielamy się w przywódcę jednej z walczących stron, tzn. Unii lub Konfederacji, starając się uzyskać przewagę gospodarczą i militarną nad przeciwnikiem. Rozgrywka toczy się na dwuwymiarowej mapie, która służy nam do planowania kolejnych posunięć oraz przemieszczania naszych oddziałów. Regularnie musimy się też posiłkować rozmaitymi statystykami, dotyczącymi posiadanych przez nas terytoriów czy stanu uzbrojenia, a raz zdobyte obszary chronimy, budując na nich fortyfikacje. Kluczem do zwycięstwa w kampanii jest dobór odpowiednich generałów z ok. tysiąca autentycznych liderów, którzy swą charyzmą mogą odmienić losy niejednej bitwy. W dużym stopniu wpływają oni m.in. na inicjatywę w walce, szybkość oddziałów oraz ich zdolności ofensywne i defensywne.

PC

Gary Grigsby’s World at War: World Divided
Gary Grigsby’s World at War: World Divided

Strategiczne 20 października 2006

Kontynuacja wyróżnionej wieloma nagrodami wojennej strategii turowej Gary Grigsby’s World at War studia 2BY3 Games. Sequel opatrzony podtytułem World Divided stawia graczy ponownie w roli przywódcy jednego z mocarstw, biorących aktywny udział w II wojnie światowej. W porównaniu z pierwowzorem, mechanika rozgrywki wzbogacona została o kilka nieobecnych dotąd aspektów. Na powodzenie działań wojennych wpływ mogą tu mieć m.in. takie czynniki, jak szpiegostwo, możliwość łamania kodów wroga i przechwytywania jego technologii, zawirowania polityczne czy konieczność prowadzenia dyplomacji z państwami neutralnymi. Pod względem merytorycznym, produkcja stanowi unikalną mieszankę faktów historycznych oraz wydarzeń całkowicie hipotetycznych, oferowanych w ramach trzech kampanii i pięciu pojedynczych scenariuszy. W trakcie zabawy spotykamy się więc z wieloma wydarzeniami znanymi z podręczników historii, a jednocześnie mamy sporą swobodę w kształtowaniu losów wojny.

PC

War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-1930
War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-1930

Strategiczne 23 listopada 2005

Turowa gra strategiczna autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia 2BY3 Games. W przeciwieństwie do większości poprzednich produkcji tejże firmy, w War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-30 autorzy nie odtwarzają żadnych wydarzeń historycznych, proponując całkowicie fikcyjny scenariusz zdarzeń, opisujący hipotetyczną wojnę pomiędzy Japonią i Stanami Zjednoczonymi oraz sprzymierzonymi z nimi państwami. Teatrem działań jest po raz kolejny rejon Pacyfiku, a kluczową rolę w potyczkach odgrywa marynarka wojenna, ze szczególnym uwzględnieniem potężnych pancerników i krążowników. Do dyspozycji graczy oddano dwie główne kampanie, rozgrywające się w latach 1922-26 oraz 1926-30, a także osiem dodatkowych scenariuszy, przeznaczonych do zabawy w trybie single bądź multiplayer. Pomimo faktu, że w grze mamy do czynienia z fikcyjnym konfliktem, na potrzeby gry odtworzono jednak autentyczne jednostki z tego okresu, w tym także te, które nigdy nie wyszły poza wczesną fazę budowy.

PC

Gary Grigsby’s World at War
Gary Grigsby’s World at War

Strategiczne 28 marca 2005

Kolejna rozbudowana strategia turowa studia 2BY3 Games, którego główną postacią jest prawdziwa legenda wojennych gier strategicznych - Gary Grigsby. Firmowana jego nazwiskiem gra World at War przenosi nas w czasy II wojny światowej, składając w ręce graczy losy krajów biorących udział w konflikcie. Podczas zabawy możemy nie tylko bezpośrednio dowodzić swoimi armiami i stosować wyrafinowane strategie walki, ale także rozwijać nowe technologie wojskowe i wprowadzać do walki coraz potężniejsze jednostki. Rozgrywka podzielona jest na 4 kampanie, obejmujące poszczególne etapy wojny. Do dyspozycji graczy oddano 5 grywalnych nacji: Niemcy, Chiny, Japonię, Związek Radziecki oraz Aliantów Zachodnich, a także rozległą mapę świata, złożoną z ponad 350 obszarów. Podobnie jak wcześniejsze produkcje studia, gra odznacza się sporym realizmem i szczegółowością, a każda z dostępnych w grze jednostek opisana została 14 atrybutami, z których większość może być ulepszana przez badania oraz rozwój.

PC

War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945
War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-1945

Strategiczne 9 lipca 2004

Osadzona w realiach II wojny światowej turowa gra strategiczna studia 2BY3 Games. Głównym tematem War in the Pacific: The Struggle Against Japan 1941-45 są walki toczone pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Japonią w rejonie Pacyfiku. Pod względem mechaniki, gra bazuje w dużej mierze na wcześniejszej produkcji studia zatytułowanej Uncommon Valor, jednak w tym wypadku rozgrywka jest nieco bardziej złożona, a działania wojenne ograniczają się nie tylko do bitew morskich, ale obejmują także zmagania na lądzie i w powietrzu. Podobnie jak poprzedniczka, produkcja odznacza się jednak dużym realizmem i niezwykłą szczegółowością. W przeciwieństwie do większości gier strategicznych, tutaj liczą się nie tylko same jednostki, ale także ich załoga. Marynarze ze statków czy piloci samolotów podczas walki nabierają doświadczenia, posiadają swoje atuty i słabości, poziom morale, zmęczenia itp. Całość oferuje 15 zróżnicowanych kampanii i mimo swej złożoności odznacza się sporą prostotą obsługi.

PC

Uncommon Valor: Campaign for the South Pacific
Uncommon Valor: Campaign for the South Pacific

Strategiczne 2 grudnia 2002

Opracowana przez ekipę studia 2BY3 Games realistyczna strategia turowa w realiach II wojny światowej. Zgodnie z podtytułem gry, akcja Uncommon Valor rozgrywa się na obszarze Południowego Pacyfiku, a podczas zabawy bierzemy udział w walkach toczących się w latach 1942-43 m.in. na terenie Australii, Nowej Gwinei czy Wysp Salomona. W przeciwieństwie do niektórych strategii, twórcy gry skupili się jednak przede wszystkim na wydarzeniach, które miały zasadniczy wpływ na przebieg działań wojennych w tym rejonie. Na potrzeby produkcji przygotowano 18 różnych kampanii, z których część możemy ukończyć w przeciągu kilkudziesięciu minut, zaś inne wymagać mogą zainwestowania wielu godzin. Jednym z największych atutów gry jest niezwykła szczegółowość przedstawionych zdarzeń oraz realizm, przejawiający się np. w odwzorowaniu jednostek i znajdujących się na mapach obiektów czy typowej frontowej logistyce. W zależności od poziomu trudności, część obowiązków gracza można też zautomatyzować.

PC