
Data wydania: 20 października 2006
Kontynuacja wyróżnionej wieloma nagrodami wojennej strategii turowej Gary Grigsby’s World at War studia 2BY3 Games. Sequel opatrzony podtytułem World Divided stawia graczy ponownie w roli przywódcy jednego z mocarstw, biorących aktywny udział w II wojnie światowej. W porównaniu z pierwowzorem, mechanika rozgrywki wzbogacona została o kilka nieobecnych dotąd aspektów. Na powodzenie działań wojennych wpływ mogą tu mieć m.in.
Gracze
Gary Grigsby’s World at War: World Divided to sequel wyróżnionej nagrodą Origins Vanguard Unique Game of the Year Award, strategii turowej Gary Grigsby’s World at War. Nowy tytuł wprowadza kilka zmian, które mogą okazać się rewolucyjnymi w kategorii gier strategicznych.
Pierwsze dzieło programistów z Matrix Games i 2by3 Games stawiało graczy w roli przywódcy, jednego z pięciu wielkich mocarstw biorących udział w zmaganiach na frontach II Wojny Światowej. Decydując o liniach zaopatrzenia, przemyśle i wielkości produkcji, wydobyciu surowców, ruchach wojsk i miejscu rozegrania bitew, wpływaliśmy na losy świata. A wszystko to z możliwością ustawiania poziomu trudności i detali, w zależności od zawansowania w dziedzinie gier strategicznych. Sequel wzbogaca oryginał o kilka, niespotykanych dotąd, aspektów. World Divided dodaje do i tak już szerokiego zestawu czynników wpływających na powodzenie kampanii, takie elementy jak: szpiegostwo, możliwość łamania kodów wroga i przechwytywania technologii, zawirowania polityczne, konieczność stosowania działań dyplomatycznych w stosunku do państw neutralnych itp. Te nowości mocno wpływają na sposób i szybkość rozgrywki, więc teraz gracze mają tak dużo czynników, które muszą brać pod uwagę, że niemożliwym jest stosowanie jednej strategii. Od tej chwili trzeba być bardziej elastycznym w działaniu i lepiej przewidywać przyszłość.
Gary Grigsby’s World at War: World Divided jest unikalną mieszanką faktów historycznych i zdarzeń hipotetycznych. W trakcie rozgrywki spotkamy się z wieloma elementami znanymi z historii, odsłanianymi stopniowo w miarę postępów w akcji. Jednocześnie mamy dość dużą swobodę w kształtowaniu własnej wizji wojny. Na przykład, jako przywódca Stanów Zjednoczonych Ameryki, możemy wysłać swe wojska do Europy już w początkowych latach konfliktu, albo też zdecydować się na masowy atak na daleki wschód, by wcześniej rzucić Japonię na kolana. Jako Niemcy możemy nie atakować Związku Radzieckiego, tylko zająć się ostatecznym pokonaniem Wielkiej Brytanii.
Bardzo ciekawym pomysłem jest dodanie nowego, hipotetycznego scenariusza z gatunku „co by było gdyby...”. Akcja dzieje się tuż po zakończeniu II Wojny Światowej, kiedy to w obliczu konfliktu stoją Związek Radziecki i Koalicja Państw Zachodu. Niesłychanie liczna armia Sowietów kontra lepiej wyposażona, posiadająca rozbudowane zaplecze techniczne, armia Aliantów. Skorzystać z tego scenariusza możemy bezpośrednio po ukończeniu podstawowej kampanii. Wymusza to na graczach przewidywanie przyszłości i planowanie działań, biorąc pod uwagę przyszłe starcie z dotychczasowym sojusznikiem.
W całości, gra składa się z czterech tutoriali, trzech kampanii, oraz pięciu odrębnych scenariuszy.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: 2BY3 Games
Wydawca: Slitherine / Matrix Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Popularne pliki do pobrania do gry Gary Grigsby’s World at War: World Divided.
Wymagania sprzętowe gry Gary Grigsby’s World at War: World Divided:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 6600 lub lepsza), 500 MB HDD, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 40 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.