Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Hell Is Us
Hell Is Us
Hell Is Us Game Box

Najciekawsze materiały do: Hell Is Us

Demo Hell is Us trafiło na Steama. Twórcy ujawnili ostateczne wymagania sprzętowe [Aktualizacja: gameplay trailer z FGS]
Demo Hell is Us trafiło na Steama. Twórcy ujawnili ostateczne wymagania sprzętowe [Aktualizacja: gameplay trailer z FGS]

wiadomość30 maja 2025

Studio deweloperskie Rogue Factor udostępniło demo Hell Is Us. Poznaliśmy też wymagania sprzętowe pełnej wersji.

W Hell Is Us aż chce się eksplorować świat. Twórcy Deus Ex: Human Revolution wrócili z mrocznym RPG akcji, które miażdzy klimatem
W Hell Is Us aż chce się eksplorować świat. Twórcy Deus Ex: Human Revolution wrócili z mrocznym RPG akcji, które miażdzy klimatem

wiadomość6 czerwca 2025

Kiedy przy jednej grze spotykają się twórcy Deus Ex: Human Revolution i głos Adama Jensena, a całość łączy klimat Death Stranding i Dark Souls – warto mieć taką produkcję na uwadze. Demo Hell Is Us potwierdza zaś, że to coś więcej niż szumne zapowiedzi.

Otwarty świat Hell is Us wymaga karty graficznej za 9000 zł, aby osiągnąć 30 fps w 4K. Gracze zagrali w demo i wydali werdykt
Otwarty świat Hell is Us wymaga karty graficznej za 9000 zł, aby osiągnąć 30 fps w 4K. Gracze zagrali w demo i wydali werdykt

wiadomość3 czerwca 2025

Wczorajsze demo Hell Is Us spotkało się z dosyć ciepłym odbiorem na Steamie. Autorzy wyjaśnili również kwestię zaskakująco wysokich wymagań sprzętowych.

6 minut gameplaya z przygodowej gry akcji w klimatach sci-fi. Hell is Us rzuci wyzwanie, do którego współczesny gracz nie jest przyzwyczajony
6 minut gameplaya z przygodowej gry akcji w klimatach sci-fi. Hell is Us rzuci wyzwanie, do którego współczesny gracz nie jest przyzwyczajony

wiadomość7 marca 2025

Hell is Us nie będzie prowadzić graczy za rękę i przy odkrywaniu sekretów koniecznie będzie poleganie na intuicji, dedukcji i obserwacji.

W mroczną przygodową grę akcji w klimacie sci-fi zagramy tuż po wakacjach. Hell Is Us zapowiada się na tytuł jeszcze dziwniejszy niż Death Stranding
W mroczną przygodową grę akcji w klimacie sci-fi zagramy tuż po wakacjach. Hell Is Us zapowiada się na tytuł jeszcze dziwniejszy niż Death Stranding

wiadomość12 lutego 2025

Hell is Us sprawdzimy na początku jesieni, by przemierzyć dziwny świat tej przygodowej gry akcji, której nie powstydziłby się twórca Death Stranding.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
16.02.2025 09:03
Valthiar
Valthiar
37
Pretorianin

"w Hell Is Us nie uświadczmy szczegółowej rozpiski misji czy znaczników na mapie. Wszystko musimy odkrywać samodzielne" - znowu jakiś soulslike. Czy robi się jeszcze jakieś normalne, rozrywkowe gry na sobotnie popołudnie ?

post wyedytowany przez Valthiar 2025-02-16 09:04:15
31.05.2025 20:11
giovannipaolo
odpowiedz
giovannipaolo
56
Centurion
0.0

zajebiste wymagania sprzętowe, nie ma co
ALWAYS USED UPSCALING XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

01.06.2025 13:27
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
9
Konsul
Image

4090 do 4K 30fps z DLSS, BEZ RT, przy takiej grafice... Kogoś tam pogrzało.

04.06.2025 14:13
Benekchlebek
26
Senator

To sa wynagania z RT i bez wspomagaczy

07.06.2025 12:42
Link
Link
25
Senator

LokalnyRzezimieszek
Benekchlebek
Grałem w demo. Nie widziałem tam opcji RT do włączenie. Nie sądzę, by gra ma domyślny RT, skoro podali nawet GTX 1070 w minimum.

Mam i5-13600kf i RTX 4070 i grałem na Ultra w rozdzielczości 1080p. Gra od samego początku aż do końca działa bardzo płynnie i to bez zakłócenie. Nawet z wyłączony DLSS i Frame Generation, jak zauważyłem.

Ale demo ma dziwny bug, że jak włączyłem DLSS Jakość, albo DLAA i FG, to gra działa skokowo. Dopiero wyłączyłem te opcji, a potem włączyłem jeszcze raz i wyłączyłem grę i włączyłem, a gra już działa płynnie.

Nie wiem, jak to wygląda na 1440p, bo co dopiero grałem i ukończyłem demo wczoraj w nocy.

Gra wygląda piękne. Więc nie musicie mieć 3090, ani 4090, by grać wszystko na Ultra, albo na High. Te oficjalne wymaganie sprzętowe są mocno przesądzone i to bardzo zawyżone. XD

01.06.2025 16:13
Ange Ushiromiya
odpowiedz
1 odpowiedź
Ange Ushiromiya
30
Konsul

Nie trawie gier gdzie settingiem jest futurystyczny/współczesny świat ale gdzie posługujemy się głównie bronią białą w stylu średniowiecza czyli mix średniowiecza i technologi tak jak np. w Elexie, zawsze jest to dla mnie głupie i odrzuca

07.06.2025 13:12
Link
Link
25
Senator

Ange Ushiromiya
Może, ale pomyśl logicznie, że mamy do czynienia z potworami, co mają "dziury" w ciało i poruszają się dość nienaturalne. Pochodzą z innego wymiaru, czyli wzięte z horrorami, więc to naturalne, że zwykłe bronie, nawet nowoczesne karabiny po prostu na nich nie działają (jedna scena już to pokazało). Wyobrażasz sobie użycie karabiny przeciwko niematerialne duchy? Bez sensu. Chyba że ludzie znają się na rzucanie magii, ale na razie widzę tylko zwykłe, normalne ludzie w demo, co powoli nauczali się korzystać z artefaktami w ruinie.

Bronie białe w stylu średniowiecza nie są normalne. Sam widziałeś, jak święcą na biało? Normalne bronie tak nie święcą. Jakaś nieznane siły wpływają na te bronie. Potwory w Hell nie są mutanty z Metro, ani Stalker, by nowoczesne bronie z wieku XXI będą wystarczające skuteczne.

Co nie zmienią to faktu, że nadal korzystamy z nowoczesne urządzenie takich jak pojazdy, drony, komputery, apteczki i tak dalej.

czyli mix średniowiecza i technologi tak jak np. w Elexie, zawsze jest to dla mnie głupie i odrzuca
Rozumiem, że nie gustujesz w mix fantasy i sci-fi. To dla mnie zrozumiałe. Może to głupie, ale to też fajny pomysł dla mnie. Ale to zależy od tego, jak świat jest dobrze napisany i czy elementy gry są dobrze zrealizowane. Np. Arcanum. Przecież moce Jedi w Star Wars też nie pasują do sci-fi. O moce w BioShock nie wspomnę. Nawet w świecie fantasy gobliny, ludzie i krasnoludy korzystają z zaawansowane technologii (steampunk). To kwestia gustu. XD

Elex to inna sprawa. Jest to po prostu średniak, gdzie twórcy nie za bardzo się postarali w przeciwieństwie do Gothic 1-2. Jest tam słabo zrealizowany. Mogłoby być lepiej. Dlatego masz tam gorsze wrażenie. Nawet już anulowali Elex 3.

post wyedytowany przez Link 2025-06-07 14:25:55
02.06.2025 17:18
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zjazd
84
Pretorianin

Pogralem w demo. Pierwsze lokacje mega korytarzowe. Nie ma quest markerow ale nie sposob sie zgubic. Walka drewno bez dobrego feelingu. Caly klimat jest ciekawy, rozwijanie watku moze wciagnac. W zaleznosci ile walki bedzie i nowe bronie animacje moze lepiej wypadna. Maja jeszcze czas doszlifowac

07.06.2025 15:03
Link
Link
25
Senator

zjazd
Pierwsze lokacje mega korytarzowe.
Nic nowego. W wielu grach też jest to samo. Taki jest urok samouczek i pierwsze etapy dla początkujące graczy. Nie każda gra jest Morrowind, gdzie możesz pójść wszędzie, co tylko zechcesz na samym początku.

Według opisu gry:
"Demo rozgrywa się w bardziej liniowej strefie wprowadzającej, ale świat otwiera się zaraz potem. Do końca dema dostrzeżesz przebłysk tej otwartości."

Czyli później możesz wybrać lokacji w dowolnej kolejność, tak jak gry Dark Souls. Z pewnością będą też opcjonalne lokacji na mapie świata, jak przystało na RPG.

Nie ma quest markerow
Bo właśnie ma być taka gra. Bez mini-mapa (mapa świata widoczna tylko w pojeździe) i bez znaczników misji i bez "prowadzenie za rączkę". Musisz polegać na kompasie i własny zmysł orientacji i porzucone dzienniki, np. wskazówki o ukryte skarbów. Czasami musisz zrobić własny notatniku. Na szczęście większości lokacji w demo nie da się zgubić, ale musisz bardziej się postarać, jeśli chcesz zdobyć ukryte skarbów.

Jak za czasów stare, dobre gry takich jak Gothic 1-2.

02.06.2025 20:49
Whisper_of_Ice
odpowiedz
2 odpowiedzi
Whisper_of_Ice
106
Prawo i Sprawiedliwość

Kogoś chyba tam poniosło z tymi wymaganiami...

07.06.2025 13:19
Link
Link
25
Senator

Co nie mają wspólnego z rzeczywistości. Grałem w demo i ma znacznie niższe wymaganie sprzętowe. Gra działa płynnie na Ultra u mnie na RTX 4070 (bez Ti, ani Super).

post wyedytowany przez Link 2025-06-07 13:24:26
14.06.2025 20:22
Whisper_of_Ice
Whisper_of_Ice
106
Prawo i Sprawiedliwość

Link
Niby gra mnie jakoś nie interesuje ale patrząc na wymagania niektórych gier i kontrując to jak one wyglądają to mam wrażenie że ludzie tworząc te gry nie powinni się za game developing brać.

02.06.2025 22:16
Krypta76
😂
odpowiedz
3 odpowiedzi
Krypta76
56
Generał
post wyedytowany przez Krypta76 2025-06-02 22:22:31
03.06.2025 10:50
Krypta76
😂
Krypta76
56
Generał
Wideo

Ile teraz płacą za komentarz ?

youtube.com/watch?v=2T4DXa8CA60

post wyedytowany przez Krypta76 2025-06-03 10:52:06
03.06.2025 10:56
Krypta76
😍
Krypta76
56
Generał
Wideo

Tak się pisze gry

youtube.com/watch?v=M8Hq0Hqij5U&t=669s

07.06.2025 13:53
Link
Link
25
Senator

Krypta76
razielsarafan ma rację co do CPU.

Ja mam i5-13600kf i RTX 4070 bez "Ti", ani "Super", a demo działa u mnie bardzo płynnie na Ultra. Nawet z wyłączony DLSS i FG.

Twój problem polega na tym, że twój procesor jest słaby. Bardziej się nadaje do serwery, a nie do nowoczesne gry komputerowe. Co z tego, że masz dużo rdzeni i wątków? Co z tego, że masz dużo pamięci? Skoro Twój procesor ma niskie taktowanie, czyli max. 3.60 GHz? Mój procesor może osiągnąć max. 5.1 GHz w trybie Turbo, a to już ogromny przepaść. Więc nie dziw się, że jest to bardzo wąski gardło dla RTX 4070S. Nawet tańszy laptop gamingowy z i3 osiągnął max. 4,60 GHz. Twój GPU nie wykorzystuje w pełni potencjału, choć Twój program nie pokazuje to w pełni. Nawet Twój CPU jest zdecydowanie za mało dla Hell of Us i nie nadąży się za tym. Podali i7-7700K w minimum, czyli 4.20 GHz. Nawet Twój pamięci nadal siedzi na DDR3 (czyli gorsze taktowanie), choć większości siedzą na DDR4 i DDR5. Potem się dziwisz, że gra gorzej chodzi.

Pamiętaj, że większości gry nie wykorzystują aż tyle rdzeni i wątków, a tylko częściowo do pewnego stopnia. To zależy od silnika gry. Taktowanie (moc obliczeniowy) nadal jest tu najważniejszy.

Intel Xeon E5-2690 i RTX 4070S to zła kombinacja. Nie wykorzystujesz pełny potencjału GPU, a niektóre gry potrzebują więcej od CPU niż 3,60 GHz i szybsze pamięci. Zmień CPU na coś lepszego i pamięci na DDR4/5 i po problemie. Miłego dnia.

Co do Doom Eternal, to gra z roku 2020 i korzysta z silnika ID Tech na Vulkan bez RT i ma mniej zapotrzebowanie na CPU, dlatego bardzo dobrze chodzi. Ale pomyśl, ile FPS może wyciągnąć RTX 4070S na rozdzielczość 4K, gdyby nie siedzi na gorszy CPU. Pogódź się z faktem, że na Twoim CPU nie pograsz w nowych grach AA i AAA (choć zdarzają się wyjątki). Doom Eternal jest tylko jednym z wyjątków od reguły.

razielsarafan
przereklamowana karte z 12 GB VRAM
Nie zgodzę się, że RTX 4070 jest przereklamowana karta. U mnie działa bardzo płynnie nawet na Ultra. Indiana Jones na 1440p też chodzi bez problemu (choć tylko kilku opcji musiałem ustawić na High).

RTX 4070 do tej pory dobrze mi służy i nie narzekam. To bardzo dobra karta, ale problemem jest cena. Po prostu Krypta76 ma niewłaściwy CPU i tyle.

post wyedytowany przez Link 2025-06-07 15:09:21
04.06.2025 13:31
Reptilianis
odpowiedz
Reptilianis
5
Legionista
5.5

RX 6600 + R5 5500 + 16 GB Ram (3200Mhz). W pierwszej lokacji (w demie oczywiście) gra utrzymywała stabilne 60FPS na wysokich ustawieniach bez żadnego upscalingu. Sprawdziłem z ciekawości czy rzeczywiście te wymagania są tak wysokie, ale jeżeli pełna gra działałaby z taką samą wydajnością, to można powiedzieć, że jest dobrze. Ogólnie jednak nie mam zamiaru już tego sprawdzać. Gra to totalne pierdoły. Na plus z pewnością klimat i grafika, która przynajmniej moim zdaniem wygląda przyjemnie nawet jeśli nie gra się na Ultra.

05.06.2025 11:59
Herr Pietrus
odpowiedz
2 odpowiedzi
Herr Pietrus
232
Jestę Grifterę

Z jednej strony super, że można wyłączyć respawn wrogów, nie ginie się też aż tak łatwo nawet na normalu.

Z drugiej wkurza słaba latarka, a sama walka jest jakaś drewniana, nieintuicyjna, nie wiadomo na dobrą sprawę kiedy parować, kiedy odskakiwać i co będzie lepsze, "przeciwnicy" niczym z Nier w realistycznym świecie też średnio tu pasują.

Wszystko jakby takie sklejone na ślinę. Choć zagadki i eksploracja nawet fajne, nie wiem tylko, czy z czasem nie będą zbyt przytłaczać bez mapy.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-06-05 12:02:00
07.06.2025 15:18
Link
Link
25
Senator

Herr Pietrus
można wyłączyć respawn wrogów
Gdzie jest ta opcja?

Potwory odradzają się, ale tylko wtedy, kiedy podróżujesz za pomocą pojazdu na mapie świata. Sam to zauważyłem, kiedy uruchomiłem demo po raz drugi po obejrzeniu napisy "end" i wróciłem do poprzednie lokacji za pomocą pojazdu, by odkryć wszystko na 100%, a tam potwory zabite przeze mnie już ożywili i trzeba zabić jeszcze raz od nową.

09.06.2025 22:39
Herr Pietrus
Herr Pietrus
232
Jestę Grifterę

No tak, wtedy się odradzają, ale dopóki nie opuścisz lokacji, zostają ubite po wczytaniu sejwa, właściwie to domyślne ustawienie - i to mi się podoba.

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2025-06-10 00:19:39
06.06.2025 08:19
WeCreateWorlds
odpowiedz
1 odpowiedź
WeCreateWorlds
2
Centurion

Tak, przeciwnicy mogliby być bardziej ludzcy. Ale i tak gra zrobiła na mnie pozytywne wrażenie.

07.06.2025 13:29
Link
Link
25
Senator

WeCreateWorlds
przeciwnicy mogliby być bardziej ludzcy
Co dokładnie masz na myśli? Przeszkadza Ci to, że poruszają się nienaturalne i są trudni do przewidzenia? Demony w demo są dla mnie bardzo łatwe do pokonanie. Wystarczy tylko blokowanie i nic więcej.

Lubię horrory i nie mam nic przeciwko co do tego, bo czyni gra ciekawsza i nic nie wiadomo, co będzie dalej.

Ale istnieje duża szansa, że w grze możesz spotkać wrogie żołnierzy i musisz z nimi walczyć. To tylko demo, więc nic nie wiadomo.

07.06.2025 01:56
Link
😍
odpowiedz
Link
25
Senator

Grałem w demo Hell Is Us. Gra działa płynnie na Ultra na 1080p, choć nie używam FG, ani DLSS. Mam i5-13600k i RTX 4070 i 32 GB RAM.

Co do gra... Po prostu KLIMAT! Świat jest interesujący na tyle, że chcę grać dalej. Gra bardzo podoba mi się. Oby tylko trochę poprawią te walki. Latarka jest dość słaba.

W końcu jakaś nowa gra typu "Dark Souls", gdzie postawiony większy nacisk na eksploracji, fabuły, rozmowy z NPC, rozwiązywanie zagadki (nawet jeśli są proste, ale to tylko początek gry) i ... horror i tajemnicy. W końcu nie musimy ciągle walczyć z potworami przez cały czas, bo to robi się nudne.

post wyedytowany przez Link 2025-06-07 15:19:07
08.06.2025 14:37
2
odpowiedz
bolek2018
86
Generał

Muszą poprawić poruszanie postacią - to jest dramat. Animacje są beznadziejne. Ruch kamerą i podążanie za postacią równieź tragiczne. Dodatkowo postać nie ma żadnej interakcji z otoczeniem przenika przez roślinność jak przez puste piksele. Grę ratuje na razie jedynie klimat.

09.06.2025 22:07
NewGravedigger
odpowiedz
NewGravedigger
197
spokooj grabarza

Generalnie dupy nie urywa. Uwielbiam gry, w której twórcy jawnie przyznają się, że nie potrafią zrobić sterowania pod myszkę i najlepiej grać padem. I to czuć, ruchy są dziwaczne.

15.06.2025 19:47
marvin92
odpowiedz
marvin92
30
Konsul
8.0

Odpalając demko nie wiedziałem się czego się spodziewać. Okazało się, że jest to soulslike co mnie zaskoczyło, bo gra zapowiadała się na jakiegoś zwykłego akcyjniaka ze strzelaniem i skradaniem. Ciekawie prezentuje się uniwersum. Nie jest tak oderwane od rzeczywistości jak gry z tego podgatunku zdołały nas przyzwyczaić. Przypomina nasz współczesny świat pogrążony w wojnie. Nasz bohater ma konkretny cel: odnaleźć rodziców. Nie uważam się za harkora gatunku: przeszedłem pierwsze DkS, DkS III przerwałem gdzieś pod koniec i do tej pory nie wróciłem. Trochę grałem w Bloodborne, ale jakoś się odbiłem. Ukończyłem też Lords of the Fallen z 2014 od CI Games. Hell is Us uświadomiło mi, że ten gatunek mnie nadal bawi i należałoby wreszcie powrócić do DkS 3 i wreszcie grę skończyć. Walka w grze póki co jest ok. Mamy typowy garnitur ruchów, jest też specyficzny system leczenia. Oprócz typowych apteczek mamy leczenie przy pomocy specjalnych okruchów. Jeśli uderzamy w przeciwnika cząsteczki (chyba energii limbicznej wokół której kręci się sporo mechanik) gromadzą się wokół nas. Jeśli w odpowiednim momencie naciśniemy L1 można odzyskać całkiem sporo zdrowia. Jeszcze nie rozgryzłem do końca timingu i tego w którym dokładnie momencie trzeba wcisnąć przycisk. Mamy też drona, który może oświetlać nam drogę czy odwracać uwagę przeciwników. W trakcie gry zapewne będzie zdobywał nowe możliwości. Rozwojowi ulegają także nasze bronie. Jeśli pokonamy daną bronią dostateczną liczbę przeciwników wejdzie ona na wyższy poziom. Przeciwnicy przypominają tych standardowych pojawiających się na początku soulsów. Niektóre zaś potrafią wyrzucić mackę z czymś w rodzaju jądra (coś jak oponenci i bossowie w DkS 3 czy Bloodborne transformujący się przy pomocy tej czarnej mazi). Dopóki nie pokonamy tej odnogi nie będziemy mogli zadać przeciwnikowi obrażeń. Dialogi z napotkanymi postaciami prowadzimy w sposób typowy dla erpegów wybierając odpowiednią kwestię. Możemy też skorzystać z tematów pobocznych by pogłębić wiedzę o świecie. Po świecie gry zaś poruszamy się przy pomocy transportera opancerzonego dzięki któremu przenosimy się w nowe lokacje. Działa to jak szybka podróż, sami za sterami transportera nie zasiądziemy. Zapewne do wcześniejszych lokacji będzie można powracać by dostać się do wcześniej niedostępnych miejsc. Po ukończeniu demka w niecałe 2 godziny jestem zaintrygowany i będę obserwował jak gra zostanie przyjęta po premierze. Na podstawie demka mogę stwierdzić, że zapowiada się co najmniej dobry soulslike. Jest jeszcze trochę czasu na optymalizację, ale na wysokich ustawieniach i włączonym FSR 3 gra działała ok.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze