
Data wydania: 23 marca 2023
Gra logiczna, która pozwala nam wcielić się w autorów obrazkowych opowiadań. W Storyteller otrzymujemy do dyspozycji szereg postaci oraz obiektów i umieszczamy je na komiksowych polach w taki sposób, by przy ich pomocy tworzyć opowieści różnych gatunków.
GRYOnline
Gracze
Storyteller to oryginalna gra logiczna, która, jak sugeruje tytuł, pozwala nam wcielić się w autorów rozmaitych opowieści. Za opracowaniem tej produkcji stoi niezależny deweloper – Daniel Benmergui – natomiast jej wydaniem zajęła się firma Annapurna Interactive.
Rozgrywka w grze Storyteller toczy się w całości na wirtualnych kartach książki. Poszczególne opowieści przybierają formę czekających na rozwiązanie układanek. Gra narzuca nam ich tytuły, a także oddaje nam do dyspozycji określoną liczbę postaci, lokacji oraz sytuacji. Nasze zadanie polega na ustawianiu tych ostatnich na komiksowych polach w taki sposób, by przy ich pomocy układać opowiadania obrazkowe, których treść będzie odpowiadać temu, co sugerują ich tytuły.
Tworzymy więc tragedie, podania o polowaniach na smoki, a nawet wariacje na temat biblijnego opowiadania o Adamie i Ewie. Z czasem układane przez nas historie stają się coraz bardziej złożone, co zmusza nas do sprawnego żonglowania coraz większą liczbą dostępnych elementów. Ponadto w obrębie danej tematyki możemy tworzyć zróżnicowane fabuły. Przykładowo, do tragedii będzie pasować zarówno opowieść o złamanym sercu, jak i opowiadanie o rywalizacji dwóch rycerzy czy o śmierci księżniczki oraz rozpaczy jej ukochanego.
Oprawę graficzną gry Storyteller utrzymano w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce przywodzącej na myśl ilustracje z książek dla dzieci. Poszczególne jej elementy posiadają proste animacje, dzięki czemu karty wirtualnej książki nie są całkowicie statyczne.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 23 marca 2023Polskie napisy
Apple iOS 27 września 2023Angielskie napisy
Nintendo Switch 23 marca 2023Angielskie napisy
Android 27 września 2023Angielskie napisy
Producent: Daniel Benmergui
Wydawca: Annapurna Interactive
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Będąca niemal na skraju upadku niezależna gra logiczna Storyteller, w ostatnich miesiącach przeżywa swój rozkwit. Twórca produkcji twierdzi, że nagły wybuch jej popularności spowodowany jest social mediami.
gry
Kamil Kleszyk
7 lipca 2024 12:24
Poświęcenie grze 15 lat i odniesienie sromotnej porażki to scenariusz, którego żaden deweloper nie chciałby przeżyć. Twórca pewnej gry zdołał się uratować dzięki wielkiej pasji.
gry
Sonia Selerska
8 maja 2023 14:00
Wymagania sprzętowe gry Storyteller:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz / AMD Athlon 64 X2 6400+ 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 520 / Radeon HD 7470 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-2100 3.1 GHz / AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTS 450 / Radeon HD 5770 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 29 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ArtystaPisarz
Ekspert
2025.03.23
Ograłem sobie na smartfonie, bo był za darmo na Netfliksie, i bardzo mi się „Storyteller” podobał, chociaż ma kilka wad, które ściągają go niestety w dół. To prościutka w gruncie rzeczy gra logiczna, i to zarówno pod względem skomplikowania mechaniki, jak i poziomu trudności. Zasady są banalnie łatwe do zrozumienia – mamy szereg scen i garnitur postaci, które możemy w tych scenach umieszczać, a naszym celem jest ułożenie odpowiednich opowieści. Jest tu trochę zupełnych podstaw narratologii, w gruncie rzeczy jednak większość zagadek da się rozwiązać „na zdrowy rozum”. Aż się „Szkoła Koziołka Matołka” przypomniała, eh...Zdecydowana większość plansz nie sprawiła mi najmniejszego problemu i przeskakiwałem między nimi naprawdę szybko – zadziwiająco szybko, jak na grę logiczną. Mam też wrażenie, że musi to tak tu wyglądać, a to dlatego, że uczynić zagadki trudniejszymi dałoby się chyba tylko poprzez sprawienie, że cele, które mamy do wykonania, będą mniej oczywiste. To jednak bowiem problem, bowiem w dobrze zaprojektowanej grze logicznej, jak się to klasycznie uważa, chodzi o to, by gracz zawsze doskonale wiedział, CO ma zrobić, ale nie miał pewności JAK tego dokonać. W tej grze jednak jeżeli wiemy, co trzeba zrobić, sposób wykonania tego celu jest niemalże zawsze oczywisty.Skutkiem tego gra sprawia wrażenie bardzo krótkiej, i zresztą rzeczywiście taka jest, da się ją zapewne przejść w godzinę, może półtorej. Szkoda, bo z chęcią zagrałbym w „Storytellera” dużo dłużej – przyjemna oprawa, ładne animacje i satysfakcjonujące mimo wszystko rozwiązywanie zagadek sprawiają, że tę księgę baśni i opowieści chce się czytać. To już jednak przypadłość wszystkich naprawdę dobrych gier logicznych opartych o narrację – nie da się w nich łatwo wygenerować kolejnych zagadek. Podczas gdy gry typu rougelike czy nawet łamigłówki pokroju sudoku da się generować w nieskończoność z prostego zestawu podstawowych elementów, zagadki takie jak w „Storytellerze” czy w wyśmienitej serii o złotym idolu muszą być zawsze od podstaw żmudnie stworzone przez człowieka. Ubolewam nad tym faktem, go gdyby dało się je generować tak jak kolejną planszę w „Slay the Spire”, nie grałbym pewnie w nic innego.
kęsik
Ekspert
2023.12.10
Gra, w której w teorii możemy tworzyć własne historie. Jednak mam wrażenie że w praktyce to bardziej musimy odgadnąć jaką historię wymyślili twórcy. Mamy tytuł i musimy poprawnie ułożyć obrazki, które będą się składać na historię pasującą do tytułu. Osobiście liczyłem, że będziemy mieli dużo większą dowolność w tworzeniu a tymczasem, jak wspominałem, bardziej sprowadza się do wykombinowania co autor miał na myśli. My nie tworzymy historii, my tylko próbujemy odtworzyć historię wymyśloną przez deweloperów.
Bigos-86
Ekspert
2023.12.02
Bardzo sympatyczny indyczek. Sporo humoru, kombinowania i ciekawych historyjek. Na minus długość (ok. 2h grania) i nie zawsze do końca logiczne ciągi przyczynowo-skutkowe.
Walter Alan Pretorianin
Mam za sobą na razie 4 rozdziały (z 12 lub 13, nie pamiętam dokładnie). Pomysł zdecydowanie fajny, ale po ograniu 4 rozdziałów gra na razie mnie nie zachwyciła. Póki co, wszystkie historyjki miały raczej jedno rozwiązanie, a oczekiwałem, że faktycznie będzie można pobawić się tymi opowiadaniami i wymyślić różnorakie twisty i zakończenia. Jedyne urozmaicenie to jakiś dodatkowy cel, który się pojawia od czasu do czasu i dla którego zdobycia trzeba trochę rozbudować swoją historyjkę. Mam nadzieję, że później będzie lepiej.
A same historyjki to dosyć proste zagadki, które można ukończyć w parę minut lub mniej. Przejście tych 4 rozdziałów zajęło mi... 20 minut? Może pół godziny najwyżej, jeśli liczyć łączny czas od włączenia gry.
Mimo że na ten moment trochę się zawiodłem, jeśli chodzi o skomplikowanie zagadek i raczej niewielką swobodę, to tytuł przy każdym rozdziale daje jakieś nowe scenki i akcje, więc sprawdzę resztę gry, żeby zobaczyć, czy dalej autor rozbudował ten intrygujący koncept na rozgrywkę.
Bigos-86 Centurion
Bardzo sympatyczny indyczek. Sporo humoru, kombinowania i ciekawych historyjek. Na minus długość (ok. 2h grania) i nie zawsze do końca logiczne ciągi przyczynowo-skutkowe.
kęsik Legend
Gra, w której w teorii możemy tworzyć własne historie. Jednak mam wrażenie że w praktyce to bardziej musimy odgadnąć jaką historię wymyślili twórcy. Mamy tytuł i musimy poprawnie ułożyć obrazki, które będą się składać na historię pasującą do tytułu. Osobiście liczyłem, że będziemy mieli dużo większą dowolność w tworzeniu a tymczasem, jak wspominałem, bardziej sprowadza się do wykombinowania co autor miał na myśli. My nie tworzymy historii, my tylko próbujemy odtworzyć historię wymyśloną przez deweloperów.
ArtystaPisarz Centurion
Ograłem sobie na smartfonie, bo był za darmo na Netfliksie, i bardzo mi się „Storyteller” podobał, chociaż ma kilka wad, które ściągają go niestety w dół. To prościutka w gruncie rzeczy gra logiczna, i to zarówno pod względem skomplikowania mechaniki, jak i poziomu trudności. Zasady są banalnie łatwe do zrozumienia – mamy szereg scen i garnitur postaci, które możemy w tych scenach umieszczać, a naszym celem jest ułożenie odpowiednich opowieści. Jest tu trochę zupełnych podstaw narratologii, w gruncie rzeczy jednak większość zagadek da się rozwiązać „na zdrowy rozum”. Aż się „Szkoła Koziołka Matołka” przypomniała, eh...
Zdecydowana większość plansz nie sprawiła mi najmniejszego problemu i przeskakiwałem między nimi naprawdę szybko – zadziwiająco szybko, jak na grę logiczną. Mam też wrażenie, że musi to tak tu wyglądać, a to dlatego, że uczynić zagadki trudniejszymi dałoby się chyba tylko poprzez sprawienie, że cele, które mamy do wykonania, będą mniej oczywiste. To jednak bowiem problem, bowiem w dobrze zaprojektowanej grze logicznej, jak się to klasycznie uważa, chodzi o to, by gracz zawsze doskonale wiedział, CO ma zrobić, ale nie miał pewności JAK tego dokonać. W tej grze jednak jeżeli wiemy, co trzeba zrobić, sposób wykonania tego celu jest niemalże zawsze oczywisty.
Skutkiem tego gra sprawia wrażenie bardzo krótkiej, i zresztą rzeczywiście taka jest, da się ją zapewne przejść w godzinę, może półtorej. Szkoda, bo z chęcią zagrałbym w „Storytellera” dużo dłużej – przyjemna oprawa, ładne animacje i satysfakcjonujące mimo wszystko rozwiązywanie zagadek sprawiają, że tę księgę baśni i opowieści chce się czytać. To już jednak przypadłość wszystkich naprawdę dobrych gier logicznych opartych o narrację – nie da się w nich łatwo wygenerować kolejnych zagadek. Podczas gdy gry typu rougelike czy nawet łamigłówki pokroju sudoku da się generować w nieskończoność z prostego zestawu podstawowych elementów, zagadki takie jak w „Storytellerze” czy w wyśmienitej serii o złotym idolu muszą być zawsze od podstaw żmudnie stworzone przez człowieka. Ubolewam nad tym faktem, go gdyby dało się je generować tak jak kolejną planszę w „Slay the Spire”, nie grałbym pewnie w nic innego.